Itt az új Google algoritmus frissítés – a fókuszban a minőségi tartalom
május 16, 2020

6 online marketing tipp kisvállalkozások számára

Nem tudod, hol kellene elkezd fejleszteni a weboldalad, vagy a közösségi médiádat? Íme 6 gyors és hatékony módszer az online marketing elindításához.

Helyi, vagy kisvállalkozásként kulcsfontosságú az online marketing előnyeinek kihasználása a sikerhez. Minimalizálják a piacra jutás akadályait a tradicionális marketing formákhoz viszonyítva, mint a szórólap, vagy az újság hirdetés. Ezekkel a tippekkel megtudhatod, hogyan lehet kihasználni a digitális tér előnyeit.

Jöjjön a 6 tipp kisebb vállalkozások számára:

1. Elemezd ki a piacod, ismerd meg a konkurenciát és különbözz tőlük!

A versenytársak megismerése nagyon fontos, mivel kisvállalkozásként azt szeretnéd, hogy a vevő téged válasszon a már nagyobb esetleg komolyabb tapasztalattal rendelkező konkurenciától. Ahhoz, hogy gyorsan helyet találj a piacon és tartósan növekedni tudj, pozicionálnod kell a céged és kiemelned a szolgáltatásodat, vagy termékedet a tömegből. Ehhez nagyon jó eszköz a Google kereső, hiszen itt gyorsan megismerheted a konkurenseid, akik az élmezőnyben vannak. Elemezd őket, nézd meg milyen plusz szolgáltatást adnak, mivel próbálnak ki tűnni a tömegből.

Az olyan kifejezések, mint a „Nincs kiszállási díj”, a Képzett szakemberek”, az „1 órás válasz idő”, az „ingyenes árajánlat”, vagy „ingyenes szállítás” értékes nyomógombok lehetnek a vásárlóidnál. 

Hogyan különböztethetőek meg azok a vállalkozások, akik többé-kevésbé hasonló szolgáltatást nyújtanak? Ha nincs megkülönböztető értéked (és sok induló vállalkozás nem rendelkezik ilyennel), akkor hozd létre!

Te mivel tudsz többet, vagy jobbat adni, mint a konkurenciád?

2. Hozd létre a Google Cégem fiókodat és tartsd naprakészen

Online hírneved döntő tényezője lehet, hogy mit talál rólad a leendő vásárlód az interneten.  Szerencsére a Google Cégem szolgáltatás segítségével megfelelően bemutathatod vállalkozásodat, és az alapadataid megadásával tudni fogják, mikor és hol vagy elérhető. 

Szintén szuper dolog, hogy a Google térképre is felkerül így a céged, így ha valaki beüti a vállalkozásod nevét, akkor egyből meg tudja tervezni hozzád az útvonalat.

Többek között az alábbiakat tudod megadni:

  1. Cím, elérhetőségek, nyitva tartás
  2. Szolgáltatások/termékek bemutatása
  3. Fényképeket, bejegyzéseket tudsz megjeleníteni
  4. Weboldalad elérhetőségét

Valamint kérheted az eddigi vevőid, ügyfeleid véleményét! Nem is gondolnád, hogy hányan olvassák ezeket a véleményeket és ezek hatására döntenek egy-egy üzlet mellett.

Szintén fontos a „helyi SEO” szempontjából is, mert a Google nézi a hely adatokat és a hozzád közel lévő vállalkozásokat megjeleníti a térképen, így könnyen rád is rád bukkanhatnak vevőid, méghozzá inygen!

3. Készíts érdekes blog tartalmat

Ha egy nagyon magas versenyhelyzetben lévő iparágban dolgozol – és a legtöbb helyi vállalkozás ilyen -, akkor gondolkodnod kell egy olyan tartalomstratégiáról, amely eredményt hoz. Kisebb és újonnan induló vállalkozásoknál valószínűtlen, hogy a Google az első oldalán rangsorolja a terméküket/ szolgáltatásukat, mivel ehhez nagy költségvetésre és forrásokra lenne szükség, amelyek nem teszik elérhetővé a keresőoptimalizálást. 

Ezért nagyon fontos a folyton frissülő blog és szakmai anyagok közzététele, mellyel a közönséged számára, a saját hangszínedben tudod megmutatni az olvasóknak, hogy bízhatnak benned. Ha olyan blog bejegyzéseket írsz, melyben szerepel a címed és a városod, akkor ott nagyobb eséllyel fognak megjelenni ezek a bejegyzések a felhasználók számára.

4. Fontold meg a Google hirdetéseket

A korábban Google AdWords néven ismert Google Ads folyamatosan fejlődik, az alapelvek ugyanakkor változatlanok. Egy kis vállalkozás számára gyors és eredményes hirdetési eszköz lehet, hiszen a konkrét keresési igényre van lehetőség hirdetni, akár lokálisan is, egy városban, vagy város részen belül.

A megfelelő kulcsszavakat kiválasztva, viszonylag gyorsan elindíthatóak a Google hirdetések és akár rövid időn belül eredményeket is tud hozni.

A Google Ads kulcsszótervező segítségével felmérhető, hogy milyen kifejezésekre keresnek a felhasználók, mire lehet érdemes megjelenned a weboldaladdal.

A Google Ads Search kampányok létrehozásának egyik kulcsfontosságú szakasza a megfelelő kulcsszavak kiválasztása. 

5. Fejleszd ki az e-mail marketinged

Egy másik digitális stratégia, amely alapvető jelentőségű kisvállalkozása számára, az e-mail marketing.

A weboldalad és egy jó csali segítségével ingyen tudod gyűjteni a feliratkozókat, majd velük folyamatosan tudsz kommunikálni. Nem kell nagy dolgokra gondolni, az előző pontban már említett blog bejegyzéseket is ki tudod küldeni a feliratkozóknak, melyel folyamatosan tudod mélyíteni a kapcsolatot és vásárlásra ösztönözni őket.

6. Összpontosíts az elsődleges közösségi média csatornára

A közösségi média marketingstratégiái folyamatosan változnak, és folyamatosan frissülnek a platformok.

A kisvállalkozások tulajdonosai gyakran azt kérdezik, melyik platformon kell összpontosítanom?

A válasz egyszerű …

Összpontosíts arra a közösségi média platformra, amely a vállalkozása szempontjából leginkább releváns, és ahol az ügyfelek a legaktívabbak. Ez ma Magyarországon a Facebook és az Instagram, de ha elsődlegest kell választani, akkor Facebook. Bár mivel egy kézben van, ezért a hirdetésiedet könnyen megjelenítheted, mind a kettőn, hisz egy felületről kell kezelni.

Bé Dénes
Bé Dénes
Üdvözöllek Bé Dénes vagyok, minősített Google Ads és online marketing szakértő. Mindig is érdekelt a marketing és az értékesítés, ez számomra már szenvedély. Szeretem az újdonságokat és az innovatív megoldásokat, így biztos lehetsz benne, hogy tőlem csak a legújabb módszerekről fogsz hallani.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük