Nem tudod, hol kellene elkezd fejleszteni a weboldalad, vagy a közösségi médiádat? Íme 6 gyors és hatékony módszer az online marketing elindításához.
Helyi, vagy kisvállalkozásként kulcsfontosságú az online marketing előnyeinek kihasználása a sikerhez. Minimalizálják a piacra jutás akadályait a tradicionális marketing formákhoz viszonyítva, mint a szórólap, vagy az újság hirdetés. Ezekkel a tippekkel megtudhatod, hogyan lehet kihasználni a digitális tér előnyeit.
Jöjjön a 6 tipp kisebb vállalkozások számára:
1. Elemezd ki a piacod, ismerd meg a konkurenciát és különbözz tőlük!
A versenytársak megismerése nagyon fontos, mivel kisvállalkozásként azt szeretnéd, hogy a vevő téged válasszon a már nagyobb esetleg komolyabb tapasztalattal rendelkező konkurenciától. Ahhoz, hogy gyorsan helyet találj a piacon és tartósan növekedni tudj, pozicionálnod kell a céged és kiemelned a szolgáltatásodat, vagy termékedet a tömegből. Ehhez nagyon jó eszköz a Google kereső, hiszen itt gyorsan megismerheted a konkurenseid, akik az élmezőnyben vannak. Elemezd őket, nézd meg milyen plusz szolgáltatást adnak, mivel próbálnak ki tűnni a tömegből.
Az olyan kifejezések, mint a „Nincs kiszállási díj”, a Képzett szakemberek”, az „1 órás válasz idő”, az „ingyenes árajánlat”, vagy „ingyenes szállítás” értékes nyomógombok lehetnek a vásárlóidnál.
Hogyan különböztethetőek meg azok a vállalkozások, akik többé-kevésbé hasonló szolgáltatást nyújtanak? Ha nincs megkülönböztető értéked (és sok induló vállalkozás nem rendelkezik ilyennel), akkor hozd létre!
Te mivel tudsz többet, vagy jobbat adni, mint a konkurenciád?
2. Hozd létre a Google Cégem fiókodat és tartsd naprakészen
Online hírneved döntő tényezője lehet, hogy mit talál rólad a leendő vásárlód az interneten. Szerencsére a Google Cégem szolgáltatás segítségével megfelelően bemutathatod vállalkozásodat, és az alapadataid megadásával tudni fogják, mikor és hol vagy elérhető.
Szintén szuper dolog, hogy a Google térképre is felkerül így a céged, így ha valaki beüti a vállalkozásod nevét, akkor egyből meg tudja tervezni hozzád az útvonalat.
Többek között az alábbiakat tudod megadni:
- Cím, elérhetőségek, nyitva tartás
- Szolgáltatások/termékek bemutatása
- Fényképeket, bejegyzéseket tudsz megjeleníteni
- Weboldalad elérhetőségét
Valamint kérheted az eddigi vevőid, ügyfeleid véleményét! Nem is gondolnád, hogy hányan olvassák ezeket a véleményeket és ezek hatására döntenek egy-egy üzlet mellett.
Szintén fontos a „helyi SEO” szempontjából is, mert a Google nézi a hely adatokat és a hozzád közel lévő vállalkozásokat megjeleníti a térképen, így könnyen rád is rád bukkanhatnak vevőid, méghozzá inygen!
3. Készíts érdekes blog tartalmat
Ha egy nagyon magas versenyhelyzetben lévő iparágban dolgozol – és a legtöbb helyi vállalkozás ilyen -, akkor gondolkodnod kell egy olyan tartalomstratégiáról, amely eredményt hoz. Kisebb és újonnan induló vállalkozásoknál valószínűtlen, hogy a Google az első oldalán rangsorolja a terméküket/ szolgáltatásukat, mivel ehhez nagy költségvetésre és forrásokra lenne szükség, amelyek nem teszik elérhetővé a keresőoptimalizálást.
Ezért nagyon fontos a folyton frissülő blog és szakmai anyagok közzététele, mellyel a közönséged számára, a saját hangszínedben tudod megmutatni az olvasóknak, hogy bízhatnak benned. Ha olyan blog bejegyzéseket írsz, melyben szerepel a címed és a városod, akkor ott nagyobb eséllyel fognak megjelenni ezek a bejegyzések a felhasználók számára.
4. Fontold meg a Google hirdetéseket
A korábban Google AdWords néven ismert Google Ads folyamatosan fejlődik, az alapelvek ugyanakkor változatlanok. Egy kis vállalkozás számára gyors és eredményes hirdetési eszköz lehet, hiszen a konkrét keresési igényre van lehetőség hirdetni, akár lokálisan is, egy városban, vagy város részen belül.
A megfelelő kulcsszavakat kiválasztva, viszonylag gyorsan elindíthatóak a Google hirdetések és akár rövid időn belül eredményeket is tud hozni.
A Google Ads kulcsszótervező segítségével felmérhető, hogy milyen kifejezésekre keresnek a felhasználók, mire lehet érdemes megjelenned a weboldaladdal.
A Google Ads Search kampányok létrehozásának egyik kulcsfontosságú szakasza a megfelelő kulcsszavak kiválasztása.
5. Fejleszd ki az e-mail marketinged
Egy másik digitális stratégia, amely alapvető jelentőségű kisvállalkozása számára, az e-mail marketing.
A weboldalad és egy jó csali segítségével ingyen tudod gyűjteni a feliratkozókat, majd velük folyamatosan tudsz kommunikálni. Nem kell nagy dolgokra gondolni, az előző pontban már említett blog bejegyzéseket is ki tudod küldeni a feliratkozóknak, melyel folyamatosan tudod mélyíteni a kapcsolatot és vásárlásra ösztönözni őket.
6. Összpontosíts az elsődleges közösségi média csatornára
A közösségi média marketingstratégiái folyamatosan változnak, és folyamatosan frissülnek a platformok.
A kisvállalkozások tulajdonosai gyakran azt kérdezik, melyik platformon kell összpontosítanom?
A válasz egyszerű …
Összpontosíts arra a közösségi média platformra, amely a vállalkozása szempontjából leginkább releváns, és ahol az ügyfelek a legaktívabbak. Ez ma Magyarországon a Facebook és az Instagram, de ha elsődlegest kell választani, akkor Facebook. Bár mivel egy kézben van, ezért a hirdetésiedet könnyen megjelenítheted, mind a kettőn, hisz egy felületről kell kezelni.