Marketing stratégia útmutató

Marketing stratégia útmutató

Szeretnéd fejleszteni vállalkozásod online marketingjét, de nem tudod, hogyan hozz létre sikeres marketingstratégiát? Ahhoz, hogy megragadjuk a lehetőségeket és növeljük a bevételeinket, fontos ismerni a rendelkezésre álló lehető legjobb csatornákat. A fogyasztók szinte folyamatosan úton vannak és elérhetőek online az okos eszközöknek köszönhetően, így elengedhetetlen a kimagasló online jelenlét. Ahhoz, hogy sikeres stratégiát tudjunk kialakítani, elengedhetetlen, hogy ismerjük a közönségünket, a viselkedésüket és azt, hogy hol töltik az idejüket. Adunk néhány tippet és segítünk létrehozni egy olyan digitális marketing stratégiát, amelyet a digitális marketing kampányok által a legjobban lehet kivitelezni.

 

Hogyan hozzunk létre digitális marketing stratégiát?

 

  1. A Buyer persona kialakítása

 

Bármilyen marketing stratégiához – legyen az digitális vagy nem digitális – tudnunk kell, hogy kinek marketingelünk, ebben segít minket a buyer persona, vagyis a vásárlói személyiség. A legjobb digitális marketingstratégiák részletes vevői személyiségekre épülnek; ezek létrehozása az első lépés. Ehhez fontos, hogy rendszerezzük közönség szegmenseinket, és megerősítsük a marketinget vásárlói személyiségek kialakításához. Segítségükkel rendszerezhetjük meglátásainkat, és világos képet kaphatunk a célközönségünkről. A vásárlói személyiségek az ideális vásárlót képviselik, és vállalkozásunk célközönségének kutatásával, felmérésével és interjúk készítésével hozhatók létre. Fontos, hogy az összegyűjtött információk lehetőség szerint valós adatokon alapuljanak. Ha feltételezéseket teszünk a célközönségünkről, akkor a marketing stratégiánk eredménytelen lehet. Ahhoz, hogy átfogó képet kapjunk a személyiségről, a kutatási alapnak tartalmaznia kell ügyfeleket, potenciális ügyfeleket és a célközönségéhez igazodó embereket. De milyen információkat kell gyűjtenünk a vevői személyiség(ek)re vonatkozóan? Többek között: 

 

  • Demográfiai információk
  • Területi eloszlás
  • Életkor
  • Jövedelem
  • Munkakör
  • Célok
  • Kihívások
  • Hobbi/érdeklődés
  • Prioritások

 

Mindezen részletek kombinálásával olyan vevői személyiségeket hozhatunk létre, amelyek pontosak és rendkívül értékesek a vállalkozásunk számára. 

 

  1. Határozzuk meg a célokat és a szükséges digitális marketing eszközöket

 

Marketing céljainkat mindig vissza kell kötni vállalkozásunk alapvető céljaihoz. Ha például a vállalkozásom célja az online bevételek 20%-os növelése, akkor a marketingcsapat célja lehet, hogy 50%-kal több leadet generáljon a weboldalon keresztül a vállalkozás, mint az előző évben, hogy hozzájáruljon ehhez a sikerhez. Bármi legyen is az átfogó digitális marketing célja, a megfelelő digitális marketing eszközökkel menet közben mérni kell tudnunk stratégiánk sikerét.

 

  1. Értékeljük meglévő digitális csatornáinkat, eszközeinket

 

Amikor felülvizsgáljük meglévő digitális marketing csatornáinkat és eszközeinket annak meghatározása érdekében, hogy mit építsünk be a stratégiába, hasznos, ha először az összképet vesszük figyelembe, így elkerülhetjük, hogy túlterheltnek vagy zavarodottnak érezzük magunkat. Gyűjtsük össze, csatornáinkat és eszközeinket és kategorizáljunk minden egyes eszközt vagy csatornát, hogy világos képet kapjunk és el tudjuk dönteni, hogy mi illik a stratégiánkhoz. Értékeljük ki, melyik megoldás segít a legjobban a céljaink elérésében, majd építsük be ezeket a csatornákat a digitális marketing stratégiánkba.

 

  1. Tervezzük meg saját média kampányainkat

 

A saját média a vállalkozás tulajdonában lévő digitális eszközökre utal, mint például a weboldal, a közösségi média profilok, a blog tartalmak vagy a képek. A digitális marketing középpontjában a saját média áll – és ez szinte mindig tartalom formájában jelenik meg. Ez azért van így, mert szinte minden üzenet, amelyet a vállalkozásunk közvetít, tartalomnak minősíthető, legyen szó akár egy Rólunk oldalról, termékleírásokról, blogbejegyzésekről, e-könyvekről, infografikákról, podcastokról vagy közösségi média bejegyzésekről. A tartalom segít a webhely látogatóit vásárlókká alakítani, miközben javítja márkánk online jelenlétét is. Ha pedig ez a tartalom keresőoptimalizált (SEO), akkor növelheti a keresési és az organikus forgalmat is. Bármi legyen is a digitális marketingstratégia célja, a saját tulajdonú tartalmakat mindenképpen be kell építenie. Kezdetnek döntsük el, hogy milyen tartalmak segítenek céljaink elérésében. Készítsünk egy listát a meglévő, saját tulajdonú tartalmainkról, majd rangsoroljuk az egyes elemeket aszerint, hogy korábban mi teljesített a legjobban a jelenlegi céljainkat illetően. Ha például a cél a leadgenerálás, rangsoroljuk a tartalmainkat aszerint, hogy az elmúlt egy évben mely tartalmak generálták a legtöbb leadet (például egy blogbejegyzés, e-könyv vagy a közösségi média). A fontos itt az, hogy kitaláljuk, mi az, ami jelenleg működik, és mi az, ami nem, hogy a jövőbeli tartalmak tervezésekor sikert érjünk el. A vásárlói személyiségek alapján azonosítani tudjuk a meglévő tartalmainkban lévő hiányosságokat. Segítünk kialakítani a legjobb stratégiát és minőségi tartalmakat készítünk csatornáidra

 

  1. Tervezzük meg a fizetett kampányokat

 

Értékeljük a meglévő fizetett médiát minden egyes platformon (pl. Google Ads, Facebook stb.), és határozzuk meg, hogy mi az, ami a legnagyobb valószínűséggel segít a jelenlegi célok elérésében. Tegyük fel például, hogy sok pénzt költünk hirdetésekre, és úgy találjuk, hogy nem éri el a remélt eredményeket. Lehet, hogy itt az ideje, hogy finomítsunk a megközelítésen, vagy teljesen elhagyjuk azt, és egy másik, jobb eredményeket hozó platformra összpontosítsunk. A folyamat végére világos elképzelésünk kell, hogy legyen arról, hogy mely fizetett média platformokat szeretnénk továbbra is használni, és melyeket (ha van ilyen) szeretnénk inkább eltávolítani a stratégiánkból.

 

Miután elvégeztük a tervezést és a kutatást, már van egy szilárd elképzelésünk a digitális marketing stratégiát alkotó elemekről. Visszatekintés képpen a következőket kell megszilárdítani:pe

 

  • A vásárlói személyiség(ek) egyértelmű profilja(i)
  • Egy vagy több digitális marketing-specifikus cél
  • A meglévő saját tulajdonú, szerzett és fizetett médiák feltérképezése, mi teljesít a legjobban.
  • Majd az összes eredményt összegyűjtve megtervezzük a digitális marketing stratégiát és a kampány(oka)t.

A digitális marketing stratégiák kialakításának megértése elengedhetetlen a végső sikerhez. A marketinggel vagy egy kapcsolódó területen szerzett alapdiploma értékes lehet, és lendületet adhat marketing stratégiánk sikeréhez, de a siker érdekében mindenképp ajánlott szakértői segítséget kérni. Számunkra fontos, hogy kampányaidat, tartalmaidat a legmagasabb minőségben és legjobb tudásunk szerint készítsük el számodra! Bízd ránk online marketing stratégiádat!



    Ajánlatkérés

    Ingyenes tanácsadás irodánkban.
    Kérjük töltsd ki az alábbi űrlapot, munkanapokon 4 órán belül fel fogunk keresni.

    Ajánlatkérés