Konverzió jelentése, amikor a matek nem mindegy
február 20, 2019
Hogyan lesz egy vállalkozásból profitot termelő cég?
február 25, 2019
Mutasd az összeset

Google hirdetés azaz mi az a Google AdWords?

Google hirdetés jelentésegoogle hirdetés

Ma már mindenki a Google keresőjét használja, hogy ha keres valamit a neten. Jó eséllyel nem is jutunk tovább az első oldalon, hiszen annyira jól működik a Google keresője, hogy erre nincsen szükség. De mi van akkor, ha keresőoptimalizálás során nem tudunk feljutni az első oldalra? Lehet, hogy nagy a verseny, sokan szeretnének ugyanarra a kulcsszóra jó helyezést elérni, vagy egyszerűen nincs meg a tudásunk hozzá, hogy felhozzuk weboldalunkat az első oldalra.

Na ekkor jön képbe a Google hirdetés!

Mi az a Google hirdetésmi az a google hirdetés

De mi is az a Google hirdetés? Hogyan működik? Igazából hasonló alapelvek alapján mint a SEO, csak mivel fizetünk egy kattintásért ezért, akár azonnal a Google kereső találati lista elejére kerülhetünk.

A Google hirdetés, vagy más néven Google Ads régebbi nevén Google AdWords egy kattintás alapú hirdetési rendszer, azért hogy megjelenünk, még nem kell fizetni viszont, ha valaki rákattint a hirdetésünkre, akkor annak van egy egyszeri kattintási költsége ezt CPC-nek (Cost Per Click) hívjuk. Az, hogy mennyiben kerül egy kattintás több tényező is befolyásolja, de leegyszerűsítve a dolgot úgy működik, hogy a hirdetők licitálnak az adott kulcsszóra és aki a többet fizeti az lesz előrébb. Nem kell megijedni, nem ennyire veszedelmes a Google hirdetési rendszere, van még néhány tényező, ami ezt befolyásolja, például, hogy milyen a weboldalunk, vagy, hogy hogyan van megírva a hirdetésünk.

Kinek éri meg a Google hirdetés

Ma már nincs olyan vállalkozói réteg, aki ne hirdetne a Google Ads-ben, a villanyszerelőkön keresztül az óriás multi cégekig, akár még a fodrászok is. Jó stratégia mentén és jól beállított hirdetésekkel szinte bárkinek megéri a Google hirdetés, hiszen jól tervezhető, mérhető és rendkívül eredményes, hisz látható, ha egy hirdetés jól teljesít és az is, ha éppen nem ezért könnyen továbbfejleszthető azzal, hogy teszteljük, mi működik és mi nem.

Hogyan lehet létrehozni Google hirdetéstgoogle hirdetés létrehozása

Google hirdetést ma már mindenki könnyen létrehozhat magának, mivel semmilyen előfeltétele nincsen, azon kívül, hogy a hirdetéseket illik megfelelően beállítani ahhoz, hogy valódi ügyfeleket hozzanak vállalkozásunknak. Avatatlan kéz kezében sajnos hamar pénzégető gépezetté válik, hiszen a kellő beállítások nélkül, nem fogunk tudni eredményeket elérni.

Ha még is úgy döntesz, hogy magad vágsz bele a Google hirdetések létrehozásába, akkor az alábbi linken tudod ezt megtenni:

https://ads.google.com

Google hirdetés előnyei

Számos előnye van a Google Ads hirdetésnek, de talán ami a legfontosabb az az, hogy működik. Jól összeállított stratégia mentén futószalagon képes szállítani az új megrendeléseket, érdeklődőket.

Hogy mitől fantasztikus eszköz a Google hirdetés?google ads hirdetés előnyei

  • Jól célozható: hirdetésünk csak azoknak fognak megjelenni, akik a mi termékünket, vagy szolgáltatásunkat keresik
  • Mérhető: gyorsan látható, hogy Google Ads hirdetéseink hozzák e az új vásárlókat, vagy csak a Google számláját gyarapítjuk
  • Tervezhető: a Google kulcsszótervező eszközzel pontosan látjuk, hogy ki, mikor és hányszor keresett a termékünkre, szolgáltatásunkra.
  • Bármikor leállítható, vagy újraindítható: nincsen semmilyen korlát, hirdetéseink akkor futnak, ha mi azt úgy szeretnénk.

Google hirdetés kezelés

A Google hirdetés kezelés egy olyan kifejezés, amit akkor szoktunk használni, hogy ha egy vállalkozás Google Ads fiókját egy ügynökség, vagy egy szakértő kezeli. Mi is mint hivatalos Google Partner kezelünk hirdetéseket ügyfeleink részére. Ebben az esetben a teljes fiók beállításait mi kezeljük úgy, hogy ügyfelünk számára a lehető legtöbb potenciális ügyfelet szállítsuk a Google keresőből, a lehető legjobb költségek mellett. Ez folyamatos munkát és optimalizálást jelent, melynek során a hirdetéseket és a kulcsszavakat a lehető legoptimálisabb állapotba állítjuk. Mivel a piac folyamatosan változik, vagy akár idényszerű akciók esetében ez tényleg kemény feladat, megtalálni azt az üzenet, ami megszólítja és vásárlásra ösztönzi ügyfeleink célcsoportját.

Google hirdetés fajtáigoogle adwords hirdetés kezelés

Több lehetőség is van arra, hogy a Google-ben hirdessünk. Nézzük meg ezeket egyenként.

Kereső hirdetés

Ebben az esetben a Google keresőjében jelenítünk meg bizonyos kulcsszavakra szöveges hirdetést. Ez a Google legelterjedtebb hirdetési felülete, hiszen innen gyorsan és jó minőségű látogatókat tudunk hozni egy weboldalra

Display hirdetésgoogle kereso hirdetes

Ez a Google vizuális hirdetési rendszere, ami világon rengeteg weboldalon jelenik meg kép, videó, vagy egyéb vizuális elemek formájában. Ehhez a programhoz lehet csatlakozni, mint weboldal tulajdonos és akár hirdetéseket is megjeleníthetünk weboldalunkon. Előnye, hogy viszonylag olcsó és nagyon jól célozható téma, elhelyezés és kulcsszavak alapján. Ilyen hirdetéseket láthatsz több hazai online újság, például a hvg.hu-n, az origo.hu-n, a hir24.hu-n, de többek között a használtautón vagy a viber csevegő programban is.

Remarketing hirdetés

Remarketing hirdetésnek hívjuk azt, amikor egy felhasználó eljut a weboldalunkra, majd mikor azt elhagyja, akkor csak neki célzott üzeneteket jelenítünk meg. Biztos találkoztál már ilyennel, mikor egy weboldalon jártál és utána „követett” téged a hirdetés, nos ez a remarketing hirdetés, ami nagyon jól tud működni.

Youtube hirdetésgoogle ads youtube hirdetes

Mindezek mellett a YouTube-on is van lehetőséged hirdetni, ami szintén a Google hirdetési rendszer részét képezi. A Google után a második legnagyobb kereső a világon és itt is hihetetlen eredményességgel van lehetőséged vállalkozásod népszerűsítésére.

Google Ads hirdetés eredményeinek mérése

Ami mérhető, az fejleszthető. Ez különösen igaz a Google hirdetésekre, hiszen ez adja az egyik legnagyobb előnyét, például az offline hirdetésekkel szemben. Pontosan tudjuk, hogy mi az ami eredményt hoz és mi az ami kidobott pénz. Ennek mérésében óriási segítségünk a Google Analytics, melynek segítségével minden felhasználói tevékenységet nézhetünk weboldalunkon, de azt is, hogy hogyan és honnan érkeztek oda a felhasználók. Érdemes, sőt kötelező a használata, ahhoz, hogy hirdetéseinket és stratégiánkat folyamatosan optimalizáljuk.

Google hirdetés árakgoogle hirdetés árak

Hát egy kattintás árát nehéz megjósolni, de mindez attól függ, hogy mekkora a verseny az adott piacon. Ha sok a hirdető, akkor drágább lesz egy kattintás, ha kevesebb, akkor olcsóbb. Sok minden befolyásolja a Google Ads hirdetés árait, de jó tudni azt, hogy nem mindig az első hely a befutó. Ha csak saját magunkból indulunk ki, akkor gyorsan rájövünk, hogy azért a Google kereső első oldalát végig böngésszük, ha nem is teljesen, de eljutunk a vége felé. Éppen ezért nem biztos, hogy az első hely fogja hozni a legtöbb kattintást, vagy ügyfelet, sokkal jobb módszer, ha kitapasztaljuk, hogy hányadik helyen érdemes megjelenni hirdetésünkkel, ami a költségkeretünket is kíméli és nem utolsó sorban pedig jobb eredményeket hoz.

Online Marketing Mesterfokon

Szeretnél többet megtudni az online marketingről? Érdekel, hogyan tudsz vevőket szerezni online? Mire használd a közösségi médiát és hogyan? Akkor ajánlom figyelmedbe az új online marketing könyvemet az Online Marketing Mesterfokon-t, ami egy részletes útmutató a sikeres vevőszerző stratégia kialakításához!

Bé Dénes
Bé Dénes
Üdvözöllek Bé Dénes vagyok, minősített Google Ads és online marketing szakértő. Mindig is érdekelt a marketing és az értékesítés, ez számomra már szenvedély. Szeretem az újdonságokat és az innovatív megoldásokat, így biztos lehetsz benne, hogy tőlem csak a legújabb módszerekről fogsz hallani.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

error: Figyelem: Védett tartalom!