Landing page készítés, így értékesít tökéletesen egy weboldal

Google Ads AdWords hirdetés árak
Google Ads (AdWords) hirdetés árak
február 3, 2019
Google Ads (AdWords) kulcsszótervező
február 7, 2019
Mutasd az összeset

Landing page készítés, így értékesít tökéletesen egy weboldal

Miről lesz szó a cikkben:

  1. A landing page készítés alapjai
  2. A landing page jelentése
  3. A landing page felépítése
  4. Tippek landing page készítéséhez
  5. Landing page példák

A landing page készítés alapjai

Ma már szinte minden vállalkozás rájött, hogy a weboldal készítés elengedhetetlen részét képezi a sikeres üzleti életnek. Azonban sokszor egy weboldal nem tud értékesíteni, mivel nincsen ellátva megfelelő marketing eszközökkel, valamint megfelelő online marketing stratégia hiányában, landing oldal sem került kialakításra. Ma egyetlen weboldal sem tud nyereségesen működni, ha nem futtat online PPC kampányokat, mint például a Google Ads hirdetéseket, vagy Facebook hirdetéseket. Ezen online hirdetési felületek azonban megkövetelik, hogy megfelelő landing pageket is készítsünk weboldalunkra.

landing page jelentese

Mi az a landing oldal, avagy a landing page jelentése

A landing page, vagy magyarul landoló oldal weboldalunk azon oldala, ahova a hirdetésekből a felhasználókat irányítjuk, azaz ahova landoltatjuk, más szóval érkeztetjük őket. Landing oldalunk megfelelően kell legyen felépítve ahhoz, hogy a weboldalra, vagy webáruházra érkező látogatóinkat végig vezessék az adott landing pagen és el kell érje, hogy az oldal végére érve valami olyat tegyen a felhasználó, ami számunkra fontos, ezeket hívjuk konverzióknak. Ha ezt tudja a landing page, akkor mindent tud, hiszen a megfelelő látogatókat ráirányítva futószalagon gyártja nekünk az új megrendeléseket.

De mi kell ahhoz, hogy a landing page-ünk igazi értékesítő oldal legyen?

Egy landing page alapvetően 3 részből áll, majd ezeket lehet még apróbb részekre bontani.

A landing page felépítése:

  • Figyelemfelkeltő címsor és bevezetés: a weboldalra érkező látogatókat mindössze 4 másodpercünk van meggyőzni, hogy a weboldalon maradjanak és tovább olvassanak, így ennyi időnk van arra, hogy meggyőzzük őket és egy olyan ígéretet adjunk nekik, amivel tovább olvasásra ösztönözzük.
  • Lényegi tartalom: itt írjuk össze mindazt, amiről a termékünk, vagy szolgáltatásunk szól, kiemelve olyan fontos érveket, tulajdonságokat, amikre a célcsoportunk harap, röviden ebben a részben tesszük ellenállhatatlanná ajánlatunkat.
  • Zárás: a legutolsó részben zárjuk az értékesítést és pontosan megmondjuk a látogatónak, hogy mit tegyen, pl: kérjen ajánlatot, iratkozzon fel a hírlevélre, vagy vásárolja meg a termékünket most!

google ads landing page

Milyen online hirdetések esetében érdemes landing page-t készíteni?

Facebook és Google Ads hirdetés kezelés esetében mindenképp érdemes landing oldalakat létrehozni és azokra irányítani a felhasználókat és persze nem árt, ha méred is az eredményeket, hogy tudjad, mi teljesít jól és mi nem. Ehhez ajánlatos használni a Google Analytics-et, vagy más weboldal elemző eszközt, esetleg hő térképet.

Tippek landing page készítéshez

landing oldal tippek

  • Legyen egyszerű a felépítés, és a dizájn vezesse a látogatót
  • A navigációkat (pl: menü, vagy gombok más oldalra) ha lehet tüntessük el, hogy ne tudjon a felhasználó elmenni az oldalról.
  • Használj call to action részeket, ahol megmondod a vásárlónak, hogy mit tegyen, vagy éppen a megrendeléshez ugrik, ha rá kattint
  • Figyelj a hajtás feletti részre, ez legyen meggyőző és ösztönző (hajtás feletti rész: a weboldal azon része, amit a nélkül is látsz, hogy görgetni kelljen.)
  • Mindig legyen célja a landing oldalnak és igyekezzünk a látogatót e felé a cél felé irányítani
  • Ha van lehetőség, akkor más landing paget alkalmazzunk asztali és mobileszközökön.

Jöjjön most néhány landing page példa a sikeres landing oldalakra

Mi is rendszeresen készítünk landing page-eket ügyfeleink, sőt saját kampányainkhoz is. Összeszedtem most ezek közül néhány sikeres példát, melyekkel növelni tudtuk az összes Google Ads kampányunk sikerességét.

MagicDoor – garazsakapu-kertkapu.hu

Hörmann garázskapuk értékesítése volt az ügyél célja és ezt a szolgáltatást kellett eredményesen hirdessük. A marketing stratégiánk az volt, hogy a Google Ads hirdetésekből hozzuk a releváns felhasználókat, majd nekik remarketing hirdetéseket jelenítünk meg a Facebookon és a Google display hálózatán is. A landing page sikere abban rejlett, hogy meg tudtunk fogalmazni olyan hívó üzeneteket a weboldal első részén, mellyel kellő módon felkeltettük a felhasználók érdeklődését, hozzátartozik, hogy ezek sosem lehetnek hamis ígéretek, mert hamar kiderülnek, ezzel többet rontva, mintsem segítve a sikerünket.

sikeres landing oldal

 

Majd ezek után részletesen bemutattuk a szolgáltatást a landing oldalon, azok előnyeit, a referenciákat, a végén pedig ajánlatkérésre buzdítottuk a felhasználókat. Ezek után sem ért véget a landing page, ugyanis elhelyeztünk egy GYIK-et, hogy az esetleges kérdésekre választ kapjon a látogató.

 

landing page call to actionA landing page körülbelül közepén elhelyeztünk egy call to action részt, hogy ha még nem lett volna világos a látogató számára, akkor tudatosuljon, hogy elég komoly akcióval várjuk.

Ami szintén nagyon fontos egy sikeres landing page esetében, főleg ha egy szolgáltatásról van szó, hogy legyen egy folyamatos ajánlatkérési lehetőség, amit “úszó” ajánlatkérésnek hívunk, mivel végig megtalálható az oldalon, ahogy halad lefele a látogató, ez egyébként mobilon és asztali számítógépen egyaránt megjelenik. Ezzel az eszközzel többszörösen meg lehet növelni egy landing oldal hatékonyságát.

landing page úszó ajánlat kérés

BanacallSitt szállítás és lomtalanítás

Ennél a projektnél a sitt szállítás és a lomtalanítás szolgáltatást kellett reklámozzuk. Szintén Google Ads és Facebook remarketing hirdetésekkel dolgoztunk. A honlap elemzés és a stratégia tervezés során láttuk, hogy a legtöbb felhasználó mobilról érkezik a weboldalra, így a mobilos látogatóknak külön landing page-t készítettünk, ahol nem lehetett navigálni, mert kivettük a menüt, így a felhasználók egyáltalán nem tudtak elnavigálni az adott oldalról, kénytelenek voltak végig nézni azt a lapot, amit mi viszont profin összeraktunk. 🙂 A következménye az lett, hogy szinte 80%-ban végig nézték a weboldalt és az általunk leírt értékesítési szöveget, így a mobilról érkezők több mint 20%-a (!) konvertált, azaz felhívta a megadott telefonszámot.

mobil landing page példa

Valamint mobil nézetben elhelyeztünk egy szintén “úszó” hívógombot, így ha a látogató úgy érezte eleget olvasott, egy pöccintéssel már tárcsázhatta is a céget.

A sikeres landing page titka?

Mindig meg kell ismerjük a weboldal látogatók szokásait és ezek mentén felépíteni a landing oldalunkat, ha szükséges, akkor mobilra teljesen más oldalt is tervezhetünk, annak megfelelően, hogy ott hogyan lenne a legoptimálisabb a weboldal megjelenése.

Bé Dénes
Bé Dénes
Üdvözöllek Bé Dénes vagyok, minősített Google Ads és online marketing szakértő. Mindig is érdekelt a marketing és az értékesítés, ez számomra már szenvedély. Szeretem az újdonságokat és az innovatív megoldásokat, így biztos lehetsz benne, hogy tőlem csak a legújabb módszerekről fogsz hallani.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

0
Kapcsolódás
Kis türelmét kérjük......
Ajánlatkérés küldése

Kérdése van, árajánlatot kérne? Írjon nekünk most!

Az Ön neve
* Az Ön email címe
* Az Ön telefonszáma
* Megjegyzés
Ajánlatkérés

Segíthetünk? Garantáltan 4 órán belül válaszolunk Önnek!

Az Ön neve
* Az Ön email címe
* Az Ön telefonszáma
* Megjegyzés
ONLINE elérhetőek vagyunk!
Feedback

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?
Ajánlatot kérek
close slider

Ajánlatkérés

Elfogadom az adataimnak az adatvédelmi irányelvek szerinti tárolását

Garantáltan 4 órán belül válaszolunk!