Konverzió jelentése, amikor a matek nem mindegy

Konverzió jelentése, amikor a matek nem mindegy

A konverzió jelentése

 

Az online hirdetések világában, van egy nagyon jó lehetőség arra, hogy brutál hatékonysággal mérjük az eredményeket, ezt hívjuk konverzió mérésnek. Régebben igaz volt, hogy a marketing költségek egyik fele kidobott pénz, csak azt nem tudjuk, hogy melyik… A PPC kampányok és hirdetések korában, már egyáltalán nem kérdés az, hogy melyik forint térül meg és melyik nem. Régebben elég volt azt tudni (jó esetben), hogy hányan találkoznak hirdetésünkkel, ma már elvárjuk, hogy tudjuk melyik hirdetésünk eredményes és melyik nem. A konverziók segítségével pontosan meghatározható mindez.

 

Konverziós célok

 

A konverziós célok meghatározása után, pontos adatokat kapunk arról, hogy mi működik és mi nem. De mik azok a konverziós célok? Egy weboldal esetében konverziónak számít az, ha valaki megnéz egy oldalt, feliratkozik egy hírlevél listára, kitölt egy űrlapot, vagy megvásárol egy terméket. A lényeg az, hogy a weboldalra érkező látogató “végrehajtson” egy számunkra fontos célt, például vásárol és megvesz egy terméket, ezt tekintjük 1 konverziónak. Ha jól van beállítva a weboldalunkon a konverzió mérés, akkor pontosan látni fogjuk, hogy milyen hirdetésekből, milyen kulcsszavak által érkeznek a weboldalunkra a látogatók, akik konvertálni fognak. Ha ez nincsen helyesen kialakítva és nem mérhető a konverzió a weboldalunkon, akkor nem fogjuk tudni, hogy mi teljesít jól és mi rosszul, így mondhatni a levegőbe lövünk.

 

 

Mind a Google Ads hirdetések és a Facebook hirdetések esetében is van lehetőségünk konverzió mérésre és azok beállítására.

 

A konverziók segítségével nem csak eredményesebben tudjuk elkölteni a hirdetési költségkeretünket, hanem a jövőre vonatkozóan is tudunk tervezni, hogy várhatóan mennyit kell majd hirdetésekre költsünk annak érdekében, hogy új üzletet szerezzünk weboldalunkkal.

 

Konverzió lehet egy weboldalon:

 

  • Feliratkozik valaki a hírlevél listánkra
  • Vásárol egy terméket
  • Eltölt 45 másodpercet egy oldalon
  • Meglátogat egy adott oldalt
  • Ajánlatot, időpontot kér

 

Ezek mind fontos adatok ahhoz, hogy tervezzük üzleti és marketing stratégiánkat. Ma már sokkal alacsonyabb azon felhasználók száma, akik azonnal vásárolnak, így weboldalunkon számtalan konverziót alakíthatunk ki, hogy végig mérni tudjuk a hirdetéseink és stratégiánk eredményességét.

 

Konverzió alapú optimalizálás

 

Nem mindegy, hogy 1000 látogatóból 20, vagy 200 látogató konvertál. Tegyük fel, hogy ön ezért az ezer látogatóért fizet 100.000 Ft-ot és az Ön termékén a haszon 1.500 Ft. Ha csak 20-an konvertálnak a látogatók közül akkor az Ön bevétele (30.000 Ft) ki sem termeli a hirdetési költségeket, viszont ha már 200 látogató konvertál, akkor 200.000 Ft pluszban van. Ezért elengedhetetlen a folyamatos mérés és elemzés, hogy csak azokra a hirdetésekre költsön, ami valódi eredményeket hoz. Nem mindig a hirdetésekkel van ám a baj, lehet, hogy azok tökéletesen dolgoznak, viszont a landing page, amire a látogatók érkeznek az nem segíti a konvertálást. Ilyenkor érdemes lehet több landing page készítését tervezni és azokat tesztelni, hogy melyik teljesít jobban.

Online Marketing Mesterfokon

 

Szeretnél többet megtudni az online marketingről? Érdekel, hogyan tudsz vevőket szerezni online? Mire használd a közösségi médiát és hogyan? Akkor ajánlom figyelmedbe az új online marketing könyvemet az Online Marketing Mesterfokon-t, ami egy részletes útmutató a sikeres vevőszerző stratégia kialakításához!



    Ajánlatkérés

    Ingyenes tanácsadás irodánkban.
    Kérjük töltsd ki az alábbi űrlapot, munkanapokon 4 órán belül fel fogunk keresni.

    Ajánlatkérés