5 tipp, hogy sikeres legyél a Facebook-on

5 tipp, hogy sikeres legyél a Facebook-on

 

Rendszeresen posztolsz a Facebookon? Esetleg nyereményjátékokat is szervezel? Mégsem mondhatod el azt, hogy elégedett vagy az eredményekkel?

 

Hogyan javíthatsz a teljesítményeden?

 

5 pontban szedtük össze!

 

1. Határozzuk meg Facebook marketing céljainkat

 

Minden marketingstratégia első lépése, különösen a közösségi média esetében, a célok vagy célkitűzések meghatározása – és felvázolása -. Ha van egy stratégia, amelyre hivatkozhatunk, és amellyel összehasonlíthatjuk az eredményeinket, az segíthet megállapítani, hogy a Facebook marketingstratégiánk sikeres-e vagy sem. Ahhoz azonban, hogy reális marketingcélokat tűzhessünk ki, először is kutatást kell végeznünk, hogy meghatározhassuk, milyen Facebook marketingstratégia mentén kell elindulnunk.

 

A Facebook szerint a marketingcélok közé tartozhatnak a következők:

 

  • a márkaismertség növelése
  • az online értékesítés növelése
  • leadek generálása
  • meglévő ügyfelek figyelmének fenntartása

 

Használjuk az itt felsoroltakat kiindulópontnak, ha nincsenek meglévő céljaink, vagy tekintsük át a vállalatunk üzleti célkitűzéseit, hogy láthassuk, a márkánk számára kitűzött célok hogyan szolgálhatnak alapul a Facebook marketingcéljainkhoz.

 

 

 

2. Ismerjük és értsük meg a célközönségünket

 

Tisztában vagy a Facebook közönségeddel? Ha nem, akkor érdemes időt szánnod arra, hogy megnézd, milyen a jelenlegi közönséged, mert ez fontos lesz annak meghatározásához, hogy milyen marketingstratégiát kell alkalmaznod ahhoz, hogy hatékonyan elérd a közönségedet. A Facebook Page Insights segítségével magas szintű áttekintést kaphat közönségének demográfiai jellemzőiről.

 

3. Rendszeres ütemezés és tartalom közzététele

 

A tartalom létrehozása és közzététele minden közösségi médiastratégia fontos része. A Facebook esetében a megosztható tartalomtípusok tekintetében nincsenek nagy korlátok közé szorítva. A Facebook-történetek közzétételétől kezdve az élő videók közzétételén át, a felhasználók által generált tartalmak megosztásán át a Facebook-oldalán történő szavazások lefuttatásáig a platform számos tartalomtípust támogat. Fontos azonban, hogy rendszeresen ütemezzük és tegyük közzé a tartalmainkat a Facebookon. A következetes posztolási ütemezés fenntartása remek módja annak, hogy növelje online láthatóságát. Ha a követőink tudják mikor számíthatnak tőlünk megjelenésre akkor biztosan nem fogja elkerülni a figyelmüket.

 

Létrehozhatunk egy közösségi média tartalomnaptárt, hogy könnyebben átláthassuk, mit és mikor teszünk közzé. Ha van egy kész tervünk, azzal időt takaríthatunk meg.

 

 

4. Változtassuk a közzétett tartalmak típusait

 

Ahhoz, hogy tartalommarketingünk dinamikus maradjon, alkalmazhatjuk a 70-20-10%-os megközelítést:

 

70%-ban eredeti anyagokat tegyünk közzé.

20%-ban osszunk meg olyan meglévő tartalmakat, amelyek relevánsak a közönségünk érdeklődési köréhez.

10%-ban önreklámozó tartalmakat készítsünk.

 

Emellett érdemes gondoskodnunk arról, hogy sokféle posztot tartalmazzon. Próbáljunk meg képeket, videókat, GIF-eket, szavazásokat és szöveget használni a Facebook-anyagainkban. A legsikeresebb márkák jellemzően napi 4-5 posztot tesznek közzé, amelyek különböző tartalmakat és médiatípusokat tartalmaznak.

 

5. Készítsünk több videós tartalmat – de ne vigyük túlzásba

 

A videós tartalmak hihetetlenül népszerűek a felhasználók körében. Pusztán a “videó” szó említése egy e-mail tárgysorában 13%-kal javíthatja az átkattintási arányt.

 

A jobb eredmények elérése érdekében azonban fontos, hogy ez a tartalom rövid és frappáns legyen. A Facebookon a 21 másodpercnél rövidebb videókat nagyobb valószínűséggel fejezik be. Ráadásul az összes videó közel 50%-át mobileszközökön nézik meg.

 

Ez azt sugallja, hogy az emberek étkezések és szünetek közben, a feedjeik laza görgetése közben nézik őket. Nincs idejük hosszú tartalmakat nézni, ezért a rövidebb videókat részesítik előnyben. Ráadásul a tanulmányok szerint a 2 percnél rövidebb videók iránt a legnagyobb az érdeklődés, így ez egy jó irányvonal, amire érdemes törekedni. Nem számít azonban, hogy milyen hosszú a videónk, az egyik legjobb tipp az, hogy a legfontosabb információkat az elejére helyezzük.

 

Emellett ne felejtsünk el feliratokat is elhelyezni a marketing videókban. A Facebook által végzett kutatás szerint a feliratok hozzáadása átlagosan 12%-kal növeli a megtekintési időt. Ennek sok köze van ahhoz, hogy a legtöbb Facebook-videót hang nélkül nézik. Ezért videóinknak hang nélkül is képesnek kell lenniük arra, hogy üzenetet közvetítsenek.

 

Elmondható tehát, hogy a Facebook még mindig sok értéket kínál, de fontos megérteni, hogy a design és az algoritmusok legújabb változásai hogyan befolyásolhatják a marketingstratégiánkat. Ha figyelembe vesszük ezeket a tényezőket, hatékonyabb promóciós anyagokat készíthetünk, és megragadhatjuk célközönségünk figyelmét.



    Ajánlatkérés

    Ingyenes tanácsadás irodánkban.
    Kérjük töltsd ki az alábbi űrlapot, munkanapokon 4 órán belül fel fogunk keresni.

    Ajánlatkérés