Mitől lesz jobb az egyik weboldal mint a másik?
A sikeres online marketing alapja a jól felépített weboldal, hiszen minden forgalmat a weboldalra irányítunk. Mindegy, hogy a Facebook-on, a Google-on, vagy egy szaklapban hirdetünk, végeredményben mindig a weboldalra irányítjuk a forgalmat.
A különböző hirdetési csatornák (Facebook, Google Ads és ide sorolható a keresőoptimalizálás is) a potenciális vásárló megszólítására szolgálnak, ha ezt sikerül jól megtenni, akkor olyan felhasználókat irányítunk a weboldalra, akik később vásárlóink, ügyfeleink lesznek.
Sok esetben a weboldalon szokott elhasalni a látogatók vevővé konvertálás. Hiába a jól célzott és kiválóan megírt hirdetés, ha a weboldalunk nem képes eladni.
Az online marketing egy rendszer, nem csak a hirdetésekből áll. Egy jól elkészített weboldal, jól célzott hirdetésekkel egy átlagos vállalkozás bevételeit minimum 50%-al képes növelni.
Milyen szempontoknak kell megfeleljen egy weboldal, hogy valóban vevőket tudjon szerezni?
Az első és legfontosabb dolog, hogy meghatározzuk a weboldal célját, de ez nem az lesz, hogy több vevőt szerezzen és több pénzt keressen nekünk. Ez alap dolog.
A weboldalnak egyetlen célja van, még hozzá az, hogy teljes értékű és kifogásolhatatlan MEGOLDÁST adjon a potenciális vásárlók problémájára.
Bizony ez a weboldal valódi célja: megoldást kínál a célpiacunk problémájára.
Hadd magyarázzam el.
Tegyük fel Ön vízvezeték szerelő és bojler javítás szolgáltatást kínál.
Mi lehet ebben az esetben a cél csoport valódi problémája?
Nincs otthon meleg víz!
Elég égető probléma, jó lenne minél gyorsabban kezelni, mert este nem tud fürdeni a gyerek, ami lehet, hogy neki öröm, de anyának biztosan nem az.
Ebben az esetben mi a célja a weboldalnak?
Nem, nem a vízvezeték szerelés bemutatása és pontos szakmai leírása. Nem a megannyi szolgáltatás és az életút bemutatása és nem is szerzett tapasztalatok villogtatása, ezek másodrendű dolgok és természetesen szerepelnie kell a weboldalon, de nem ezeknek a bemutatása a weblap valódi célja!
Minden vásárlás érzelmi alapú, ez tény. Érzelmi alapon döntünk, majd utólag megmagyarázzuk racionális érvekkel.
A weboldal célja ezek után, hogy meleg vizet varázsolunk otthonra, még hozzá pár órán belül. Anya boldog lesz, a gyerekek meg tisztán mennek másnap az oviba.
A baj az, hogy a legtöbb vállalkozó magát akarja eladni. Az előző példánál maradva, elkezdi megetetni a vevőt, hogy ő 20 éve víz szerelő és professzionális szerszámai vannak. A potenciális érdeklődőt viszont ezek a száraz tények teljesen hidegen hagyják, semmi más nem érdekli csak saját maga és a problémája, amit meg akar oldani, jelen esetben minél előbb.
„Néhány órán belül megjavítjuk az elromlott bojlert és este már meleg vízben fürödhet.”
Ez lesz a fő mondanivalója az oldalnak és ezt a problémát fogjuk megoldani, minden egyes karakterrel.
Tehát meg kell határozzuk a weboldal célját, ami nem más, mint az egyetlen és biztos megoldás a célcsoportunk problémájára. Ezen problémára és ennek megoldására fogjuk felépíteni az oldalt, ez alapján választjuk a képeket és ez alapján írjuk meg a szöveget.
Ha ez nincs meg egészen biztos, hogy nem lesz profitot termelő weboldalunk.
A Vonzó ajánlat
Jó dolog az internet, minden megtalálható rajta, többek között a konkurencia is. A baj az, hogy csak egy kattintásra van tőlünk, az előnye pedig, hogy látjuk, mit csinál. Minden cég más és más, ami Önnek előny, másnak hátrány. Lehet, hogy Ön jobban tud valamit a konkurenciánál, de lehet, hogy a konkurencia többet tud.
Mondok valamit, ez mind lényegtelen.
A konkurencia addig fontos nekünk, amíg ki nem elemeztük. Csinálhat bármit, ha vállalkozásunk rendelkezik egy Vonzó ajánlattal.
De mi is az a Vonzó ajánlat?
Amivel ellenállhatatlan lesz a célcsoportja számára és lehet, hogy most még Ön sem tudja pontosan mi is az. A Vonzó ajánlatot úgy állítjuk össze, hogy összeírjuk melyek az Ön cégének/szolgáltatásának/termékének az erősségei, majd megnézzük, mit tud a konkurencia és ezek alapján egy olyan ajánlatot állítunk össze, ami biztos, hogy üti az egész piac kínálatát.
Hogyan lehet ezt jól csinálni?
Megtöltjük az ajánlatot csupa értékkel!
Előző példánál maradva:
- Megjavítjuk a bojlert + vízkőtelenítjük a wc tartályt, méghozzá ingyen!
- Megjavítjuk a bojlert + ingyenes a kiszállás
- Megjavítjuk a bojlert + ajándék vízkőoldó
- Megjavítjuk a bojlert + kitakarítjuk a mosógép szűrőjét
- Megjavítjuk a bojlert + 20%-os kupon dugulás elhárítás esetén (máris visszatérő ügyfelünk lesz és lehet, hogy nem csak dugulás elhárítás esetén fog keresni.)
Lehetne még sorolni ezer ötletet, de remélem érthető az alapelv: a lényeg, hogy vonzóbb legyen az ajánlatunk a konkurenciánál.
Hogyan alkalmazzuk ezt a módszert sikeresen az összes ügyfelünknél?
- Felmérjük a piacot, elemezzük a konkurenciát.
Pontosan meghatározzuk, hogy az Ön cége esetében, mi a célközönség legnagyobb problémája, majd erre a problémára építjük a weboldalt és erre alakítjuk ki a legjobb Vonzó ajánlatokat. Mindegy hogy Ön irodabútort, vagy bojler javítás szolgáltatást kínál, mi kielemezzük a piacot és a legjobb megoldást állítjuk össze a potenciális ügyfeleknek. - Tervezünk.
Méghozzá lézer pontosan. Megnézzük a Google adatait, hogy az ön termékére vagy szolgáltatásaira milyen igény van, havonta hányszor és ami nagyon fontos, hogyan keresnek rá a Google-ben. Majd ezek alapján pontos tervet készítünk, kiszámolva, hogy hogyan és mennyi idő alatt tudjuk kihozni vállalkozásából a maximumot. Megnézzük, hogy melyik platformon érdemes jelen lennie, mert míg valakinek a Facebook és az Instagram a legjobb megoldás, úgy másnak lehet, hogy csak a Google. Műkörmös tevékenység például a Facebook-on és az Instagram-on jól reklámozható, a képek és a kész munkák miatt, míg a használt autó felvásárlást, csak a Google-ben érdemes hirdetni. - Kivitelezünk
A részletes piackutatást követően elkészítjük a weboldalt, felvértezzük a vonzó ajánlatokkal, kialakítjuk a felépítést, hogy a célcsoportja számára legjobb megoldást kínáljuk.
Vállalkozása bevételeinek minimum 50%-a az online marketingből kell származzon, ez a felület ugyanis erre az eredményre képes. Manapság már mindenki online van, akár a Facebook-ot bújja, vagy a Google-ben keres rá éppen valamire mobilról.
A kérdés csak az, hogy Önt megtalálják e?
Ha Ön is szeretné vállalkozást fejleszteni azzal, hogy megfelelő módon van jelen az online világban és a konkurenciánál vonzóbb ajánlatot tud adni, professzionális formában, direkt a vásárlóinak célozva, akkor jöjjön el egy személyes konzultációra irodánkba és nézzük meg, hogy hogyan tudjuk megvalósítani ezt az Ön vállalkozásában is.