5 módszer a márkaismertség növelésére

5 módszer a márkaismertség növelésére

A legértékesebb márkák általában a legfelismerhetőbbek. Ismerd meg, hogyan növelheted márkaismertségedet a közösségi médiában és azon kívül. 

 

Mi az a márkaismertség?

 

Egyértelműnek tűnik, hiszen logikusan nézve a márkaismertség azt jelenti, hogy az emberek ismerik a márkánkat. 

 

Kicsit összetettebben: a márkaismertség azt jelenti,  hogy az emberek mennyire ismerik fel a márkánkat, mennyire tudnak a létezésünkről. A márkaismertség egy olyan fogalom, amely számos különböző KPI-t (key performance indicator) érint a forgalomtól a megosztásokig.

 

Miért fontos a márkaismertség?

 

Az erős márkaismertség azt jelenti, hogy a márkánk az első helyen szerepel, amikor az emberek az általunk is forgalmazott termékek vagy szolgáltatások kategóriájára gondolnak. Felismerik a logót / szlogent, ami megkönnyíti a hatékony kommunikációt a közösségi tartalmakon keresztül, különösen a képekben vagy rövid videókban.

 

Ez az első lépés a márkahűség kialakításához, hiszen ahhoz, hogy szeressék a márkánkat, először fel kell ismerjenek. A legértékesebb márkák általában a legfelismerhetőbbek. 

 

Pl.: A Nike a legértékesebb ruházati márka, az Apple nyeri a fogyasztói technológia kategóriát, Italmárkák között pedig a Coca-Cola áll az élen.

 

 

Hogyan növelhetjük márkaismertségünket?

 

  1. Legyünk felismerhetőek

 

Legyen konkrét elképzelésünk a márkánkról: mit képvisel, mi a célja, üzenete, kommunikációja? 

 

Kommunikáció

Milyen hangnemet használunk? Hivatalos vagy laza? Játékos vagy üzleties? A lényeg, hogy kommunikációnk minden csatornán felismerhető legyen. 

 

Megjelenés

Ide tartoznak a színek, betűtípusok, az online vizuális megjelenés.

 

Márkaérték

Kik vagyunk? A márkaérték pontos meghatározása az egyik legfontosabb eleme a felismerhető márka felépítésének.

 

Határozzuk meg, hogy mit képviselünk márkaként, és hogyan testesítjük meg azt mindenkivel szemben, aki kapcsolatba kerül velünk. Üzenetünk legyen összhangban a célközönségünkkel!

 

Logó és szlogen

Egy jól megálmodott logóval és a márkánkhoz illő szlogennel azonnal felismerhetőek lehetünk.

 

Pl.: “Just Do It”, “Taste the feeling” 

 

  1. Mondjunk egy mesét

 

Alkossunk történetet a márkánkhoz, meséljük el, honnan jött az ötlet, hogy lettünk azokká, akik vagyunk. Minden márkának van egy története és általában mesélnek is róla, hiszen közelebb kerülhetnek általa a fogyasztókhoz. Egy jó történettel könnyen emlékezetessé válhatunk. 

 

  1. Hozzáadott érték

 

Termékünkön, szolgáltatásunkon kívül kínáljunk plusz értéket a fogyasztóknak, amelynek célja a szórakoztatás, oktatás vagy tájékoztatás. Valami olyat, ami a megvásárolt/ igénybe vett terméken vagy szolgáltatáson túlmutat. Ilyen lehet például egy blog, ingyenes ajándék e-book, egy csomagolás stb. 

 

A Coca-Cola néhány éve karácsonykor a címkét úgy alakította ki, hogy egy ajándék masnivá lehetett alakítani, ez pedig mosolyra fakasztotta az embereket, megjegyezték és emiatt beszéltek róla. 

 

  1. Megosztható tartalmak létrehozása

 

Hozzunk létre könnyen értelmezhető és érdekes tartalmakat, amelyeket meg tudnak osztani a felhasználók. Olyan tartalmakat hozzunk létre, amiket az emberek önszántukból akarnak majd megosztani, vagyis legyen értéke a tartalmunknak és ne mindig az eladásra akarjunk törekedni.

Jó taktika lehet az ösztönzés is, amikor arra kérjük a fogyasztót, hogy ossza meg a tartalmat, vagy jelöljön meg egy barátot alatta.

 

Weboldalon is helyezzünk el gombokat, hogy onnan is könnyen megosztható legyel például egy cikkünk a közösségi médiában. 

 

Érdemes lehet nyereményjátékokat is létrehozni, ahol kínálunk is valamit a fogyasztók fáradozásaiért cserébe, ők pedig szívesen részt vesznek a játékban, ezáltal pedig segítik növelni az ismertségünket. 

 

Tipp: Érdemes követni a közösségi média optimalizálás legjobb gyakorlatait, például a következetes és megfelelő időben történő posztolást.

 

  1. Készítsünk figyelemfelkeltő hirdetéseket 

 

Facebookon beállíthatunk a hirdetésekhez célként márkaismertséget. 

 

 

A Meta így írja le a márkaismertség célt:

 

“A márkaismertségi cél azoknak a hirdetőknek készül, akik a hirdetéseikre nagyobb valószínűséggel emlékező embereknek szeretnének hirdetni.

A márkaismertségi cél beállítása esetén elérhető „Hirdetésfelidézés becsült növekedése (emberek)” mérőszám azt mutatja, hogy becslésünk szerint hányan emlékeznének a hirdetésedre, ha két napon belül megkérdeznénk őket.”

A lényeg, hogy hirdetéseink ennél a célnál legyenek figyelemfelkeltőek. A márkaismertség-hirdetések egyszerű módjai annak, hogy a közösségi hirdetési költségvetést a márka ismertségének növelésére fordítsuk. 

 

Ahhoz, hogy egyre több emberhez tudjunk eljutni és megjegyezzenek minket, erős és emlékezetes márkára van szükségünk, ehhez pedig elengedhetetlen a márkaismertség növelése. 

 

Menjünk végig a fenti lépéseken és mérjük fel, hogy jelenleg hol tartunk és mi az, amit érdemes fejlesztenünk![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]



    Ajánlatkérés

    Ingyenes tanácsadás irodánkban.
    Kérjük töltsd ki az alábbi űrlapot, munkanapokon 4 órán belül fel fogunk keresni.

    Ajánlatkérés