Légy a promóciók királya!

Légy a promóciók királya!

Hogyan lehet egyensúlyt teremteni az organikus eredmények és a fizetett hirdetések között?

 

A marketingesek számtalan órát dolgoznak a tartalommarketing stratégia megtervezésén, létrehozásán és kialakításán. Amikor azonban eljön a promóció létrehozásának ideje, sokan nem találják meg a sikert. A B2B Content Marketing szerint a B2B marketingeseknek csak 31%-a számolt be arról, hogy szervezetük 2021-ben rendkívül vagy nagyon sikeres volt a tartalommarketinggel, ennek nagy része promóció volt. A legnagyobb kihívás az, hogy az organikus eredményeket sikeresen kombináljuk a fizetett hirdetésekkel a keresőmotorokban és a közösségi médiákban.

 

Az organikus megjelenés: Hogyan csináljuk?

Organikus megjelenésről beszélünk, amikor például kiteszünk a Facebookra egy posztot, amelyért nem fizetünk és ezáltal próbálunk meg minél több emberhez elérni. A hatékony organikus promóció eléréséhez növelnünk kell a közönségünket és a legjobb módon ki is kell használnunk minden lehetőséget. Feltételezve, hogy már a tartalom megalkotása előtt hatalmas mennyiségű kutatást végeztünk a vásárlói személyiségek és a kritikus pontok körül, most itt az ideje, hogy ezt a kutatást felhasználjuk promóciós céljaink támogatására. Íme néhány módszer, hogy kezdjünk bele:

 

  1. Működjünk együtt influencerekkel 

A 21. század egyik nagyágyúja az influencer marketing, amelynek népszerűsége az évek alatt sem kopik. Kutatásunk alapján fel tudjunk mérni, hogy ki lenne a legalkalmasabb arra, hogy képviselje a vállalkozásunkat. Együttműködés keretein belül érdemes megbízni őket, hogy vegyenek részt cégünk növekedési folyamatában márkanagykövetként, osszák meg az általuk hasznosnak talált termékeket, szolgáltatásokat. Egyes vállalatok fizetnek az influencereknek, ám érdemes más bartelezési formákat is számításba venni, például ingyenesen próbálhatja ki szolgáltatásunkat, amennyiben cserébe promózza azt. Globális statisztikák azt mutatják, hogy minden 1 dollár után, amit influencer marketingbe fektetünk, 5,78 dollárt kapunk vissza.

  1. Szánjunk időt a blogunkra

A blog az egyik legjobb esély az organikus sikerek elérésére. Ha folyamatosan közzétett, kiváló minőségű tartalomba fektetünk, a Google előbb-utóbb észreveszi. Érdemes megnézni néhány eszközt és sablont a sikeres blogbejegyzésekhez, és szánjunk egy kis időt a blog SEO-jára. Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a blogon a hozzászólások szekción keresztül kapcsolatba léphetünk a potenciális ügyfeleinkkel, ez pedig még szimpatikusabbá tehet minket a szemükben.

 

  1. Töltsünk időt a megfelelő közösségi platformokon 

Először is meg kell határoznunk, hogy a számos közösségi médiaplatform közül melyek a megfelelőek a vállalkozásunk számára. Ha túl sok hálózaton vagyunk jelen, szem elől téveszthetjük a céljainkat, és azt kockáztatjuk, hogy esetleg nem érünk el a közönségünkhöz. Ennek ellenére az új(abb) platformokkal (különösen a vizuális platformokkal, mint például a TikTok, a Pinterest és az Instagram) való kísérletezés hihetetlenül értékesnek bizonyulhat az organikus tartalom promóciók szempontjából. 

 

Fizetett közösségi média lehetőségek

 

A Facebook két lehetőséget kínál: Facebook Promoted Posts, amely lehetővé teszi a hogy növeljük az egyébként organikus posztok elérését kiemeléssel és a Facebook Business (hirdetések), amely eszközöket biztosít ahhoz, hogy gondosan megcélozhassuk a magánszemélyeket régió, munkakör, kor és egyéb demográfiai szempontok szerint. Beállíthatjuk a maximális összeget, amelyet hajlandóak vagyunk rákölteni, és könnyen nyomon követhetjük és ellenőrizhetjük a kampány teljesítményét. Mind a Facebook, mind az Instagram tökéletesen alkalmasak a B2C tartalmakhoz, a lényeg, hogy megtaláljuk vállalkozásunknak a megfelelőket és a segítségükkel könnyedén növelhetjük az eléréseket, vásárlásokat, feliratkozásokat, stb.

Organikus vs. Fizetett? 

 

Hosszútávon nem boldogulhatunk kizárólag fizetett vagy organikus promócióból. Ehelyett olyan fizetett kampányokat érdemes készíteni, amelyek kiegészítik és támogatják az organikus oldalról már látott eredményeket, így mindkettőre fordítsunk figyelmet. Bár sokan egy bizonyos ponton kizárólag organikus megközelítést alkalmaznak a tartalmak népszerűsítésére, egy idő után rájönnek, hogy fizetett promóció segítségével lehet elérni a kívánt eredményeket. Ha például kizárólag organikus posztokra hagyatkozunk a Facebookon, előbb-utóbb már nem fog növekedni az eléréseink és a követőink száma, valamint az interakciók mértéke sem. Egy átlagos közösségi média felhasználó naponta 95 percet tölt a közösségi platformokon, és minden alkalommal, amikor bejelentkezik, rengeteg tartalomnak van kitéve, így nem várhatjuk el, hogy márkánk, cégünk áttörést hozzon az organikus posztokkal. Akár az a célunk, hogy növeljük közönségünket, hűséges közösségi média követőket gyűjtsünk, akár kedvezményes lehetőségeket szeretnénk eljuttatni a megfelelő célközönséghez, a közösségi média fizetett és organikus taktikáinak kombinálása fogja a legjobb eredményeket hozni. 

 

Tartalom promóció

 

A legtöbb vállalat sok időt tölt tartalom készítéssel, azt gondolván, hogy ha nagyszerű tartalmat készítenek, a felhasználók meg fogják találni őket, foglalkozni fognak velük, és továbblépnek az értékesítési tölcséren; de ez kevés. Annyi impulzus éri a felhasználókat, hogy egy nagyszerű tartalom fizetett támogatás nélkül nem valószínű, hogy megkapja a megérdemelt figyelmet. A tartalommarketing sikerének eléréséhez építsük márkánkat úgy, hogy először organikusan hozunk létre és népszerűsítjük értékes tartalmak segítségével, majd adjunk hozzá fizetett promóciót akkor, amikor érdemesnek látjuk. A tartalommarketing az egyik leghatékonyabb módja az ügyfelek vonzásának. A kulcs az, hogy tudjuk, hogyan használhatjuk hatékonyan a tartalmat a tölcsér minden szakaszában az értékesítés ösztönzése érdekében. Mi az Adnet Médiánál segítünk a megfelelő tartalmak létrehozásában és eljuttatásában a megfelelő emberek számára. 



    Ajánlatkérés

    Ingyenes tanácsadás irodánkban.
    Kérjük töltsd ki az alábbi űrlapot, munkanapokon 4 órán belül fel fogunk keresni.

    Ajánlatkérés