A koronavírus óta egyre több vállalkozás ébredt rá, hogy ideje megerősíteni és komolyabban venni az online jelenlétét. A különböző online marketing lehetőségek és a social media felületek fénysebességgel gyarapodnak, az emberek online tartják inkább már a kapcsolatot egymással, a telefon pedig szinte mindenkinél ott van folyamatosan, általában internetkapcsolattal együtt.
Az internet világa egy kényelmes és gyors világot teremtett az emberek számára, hiszen néhány gombnyomással rendelhetünk szinte bármit otthonunkba, intézhetjük számláinkat, pénzügyeinket az online térben, stb. A vírus okán a távolságtartás és a kényszeres zárva tartások miatt sokan ráébredtek, hogy az internet adta lehetőségek mennyire fontosak, már csak azért is, mert versenytársaik valószínűleg jelen vannak és lépést kell tartani velük!
Az online marketing előnye
Az egyik legnagyobb aduász a kezünkben az online marketing átlal az, hogy mindent mérhetünk általa és költséghatékonyan érhetünk el nagyszámú, potenciális érdeklődőkhöz, vásárlókhoz és könnyedén kommunikálhatunk velük. A különböző felületek segítségével pontosan megcélozhatjuk célcsoportunkat, valamint elemezhetjük az elért eredményeket, vásárlók demográfiai adatait és ez alapján formálhatjuk stratégiánkat.
Rengeteg felület áll rendelkezésünkre célközönségünk eléréséhez, most pedig összeszedtünk 7 olyan eszközt, amit érdemes vállalkozóknak, cégeknek kihasználni az online sikerek érdekében!
- Social media
A közösségi média felületek népszerűsége az évek alatt sem kopott meg, sőt, újabb és újabb felületek jelennek meg, amiket valljuk be, nem könnyű nyomon követni az algoritmusaikkal együtt. A legnépszerűbbek hazánkban a Facebook, Youtube, Instagram és a TikTok, de ezeken kívül is rengeteg felület van még, amik nem lettek annyira népszerűek nálunk, mint például a tengeren túlon, ilyen a Twitter, a Pinterest vagy a Reddit.
Közösségi média felületeknél érdemes felmérni, hogy kik alkotják célközönségünket és ők melyik felületeket használják a legnagyobb számban, valamint az adott felületet ki tudjuk-e használni. A Facebook már-már evidens a vállalkozások, cégek számára, viszont a TikTok például nem feltétlen releváns minden szektornak, nem csak a célközönség miatt, hanem mert nincs olyan tartalom, amit videókkal érdemes folyamatosan promotálni, nincs miről mesélni.
A közösségi médiák segítségével folyamatosan fent tarthatjuk követőink érdeklődését termékünk iránt, építhetjük a brand-ünket és kommunikálhatunk a közönségünkkel.
- PPC kampányok
A PPC kampányok, másnéven a Pay Per Click hirdetések kattintásalapúak, vagyis kattintásonként kell fizetni értük. A Facebook és a Google hirdetései is ezen az alapon működnek, ami azért nagyon jó számunkra, mert így valóban releváns emberek kerülnek a hirdetések által weboldalunkra, vagyis olyan potenciális vásárlók / érdeklődők, akik termékünk, szolgáltatásunk iránt érdeklődnek. Az egyik leghatékonyabb eszköz, hiszen konkrétan célozhatunk általuk a célközönségünkre.
- Remarketing hirdetések
A remarketing hirdetések segítségével újra megcélozhatjuk azokat, akik már jártak a weboldalunkon, webshopunkon és vissza csábíthatjuk azokat, akik valamiért visszafordultak vásárlás közben, meggyőzhetjük őket, hogy vásárolják meg szolgáltatásunkat, termékünket.
- SEO
Az emberek nagy része, mikor rákeres valamire a Google-ben, az első, esetleg a második oldalt nézi még meg, ám ha nem találja meg amit keres, nem lapoz tovább, inkább új megfogalmazással, kulcsszavakkal keres rá arra, amit látni szeretne. Ebből fakad, hogy mennyire fontos az, hogy a Google-ben hol találhatnak meg minket.
Ebben segít minket a keresőoptimalizálás, vagyis a SEO, ami azt jelenti, hogy szövegeinket kulcsszavakra optimalizáljuk, ezáltal pedig organikusan előrébb kerülhetünk a Google keresőjében.
- Hírlevél
Az egyik leghatékonyabb eszköz lehet a kezünkben a hírlevél! Sok esetben ajánlott weboldalunkba hírlevél feliratkozást beépíteni és buzdítani erre a látogatókat, hiszen rendkívül költséghatékony és egyszerű módja, hogy felhívjuk a figyelmet magunkra. Manapság már a hírlevél küldésnél is könnyen szegmentálható a célközönség, valamint teljesen automatikusan is küldhetőek a hírlevelek.
- Tartalommarketing
Nem mindegy az, hogy mit posztolunk a közösségi média oldalakra, miről írunk a blog felületünkön vagy milyen minőségű tartalmak vannak weboldalunkon. A közösségi média felületek kezelése vagy egy jó blog cikk megírása időigényes, de megéri a befektetett időt. A lényeg, hogy szórakoztassuk közönségünket, tartsuk fenn az érdeklődésüket, informáljuk őket termékeinkről, szolgáltatásainkról úgy, hogy azt érezzék, szükségük van az általunk kínált termékekre, szolgáltatásokra. Ezt akkor tudjuk elérni, ha minőségi tartalmakat biztosítunk számukra, vagyis a social media posztjainknál szereplő képek és videók magas minőségűek, élvezhetőek, egyediek és kreatívak, a szövegek érdekfeszítők és nem hemzsegnek a helyesírási hibáktól. Ugyanezek érvényes a blog cikkekre is.
- Influencer marketing
Az influencerek, véleményvezérek bevonása az online marketingbe, nem újkeletű dolog. Hatalmas követőtáboruknak köszönhetően új embereket érhetünk el, közvetlenebbé tehetjük termékünket számukra, valamint hozzá tudják kötni egy archoz is, ami a pozícionálásban segít. Érdemes olyan véleményvezérrel együtt dolgozni, aki beleillik a profilunkba és hitelesen tudja promotálni termékünket, szolgáltatásunkat, vagyis nem ütünk el egymástól.
Ez csupán néhány lehetőség a temérdek online marketing eszköz közül, ami segít bennünket online jelenlétünk hatékonyságában.
Szeretnéd megerősíteni online jelenlétedet?
Bízd ránk közösségi média felületeidet, hirdetéseidet, Google fiókodat és segítünk elérni céljaidat!