Weboldal színek ereje

Milyen színeket használjunk weboldalunkhoz? 

 

Napjainkban nem is kérdés a színek ereje, hatása. Már csak ha gondolunk egy színre, elfog minket egy érzés, egy hangulat és valamit társítunk is az adott színhez. Ez alapján egyértelmű, hogy a színeknek fontos szerepük van online jelenlétünkben, weboldalunk megjelenésében is, vagyis nem mindegy, milyen színeket választunk, hiszen hangulatot közvetítenek és hozzájárulnak az első benyomáshoz. 

 

A legtöbb színhez valamilyen tulajdonságot is csatolunk egy nagy márka mellett, ezáltal még közelebb kerülhet hozzánk az adott szín. Ilyen például a piros, amiről márkák közül elsőként valószínűleg neked is a Coca-Cola jut eszedbe, hétköznapi értelemben pedig a tűz, a romantika, az erő színe, intenzív és érzelemdús, a szerelem színe.

 

A kékről a tenger vagy az ég az első, ami általában beugrik, vállalatokból pedig nagy eséllyel a Facebook az első, ugye?! 

 

A következőkben segítséget nyújtunk, hogy melyik színek mit közvetítenek, valamint mi alapján válasszuk ki a számunkra legmegfelelőbb árnyalatokat.

 

Mire figyeljünk?

 

Az oldalunkra térő látogatót összesen 4 mp alatt kell megfogjuk és megmutatnunk, hogy kik is vagyunk és mi a célunk. Ahhoz, hogy felkeltsük az érdeklődését, nagyban hozzájárul a különleges színvilág, egy jól megválasztott színpaletta.

 

A megfelelő színek kiválasztásához ismernünk kell a célcsoportunkat. Egy fiatalabb célközönséget dinamikusabb, intenzívebb színekkel fogunk tudni nagy eséllyel megfogni, míg az idősebb generációkat inkább a szolidabb, visszafogottabb árnyalatokkal. Amennyiben csak férfiak vagy csak nők alkotják a célközönséget, szintén érdemes átgondolni a színeket, hiszen egy rózsaszín weboldal férfias tematikájú vállalkozáshoz nem valószínű, hogy a legjobb döntés. Vagyis a weboldal színeit ne feltétlen az alapján válasszuk ki, hogy mi magunk mely színeket preferáljuk, hanem igyekezzünk összeegyeztetni célközönségünkkel. 

 

A márkák, cégek a színek által képesek pozícionálni magukat és általuk képesek üzenetet közvetíteni szöveg nélkül is és ez egy weboldal megjelenésében sincs másképp. A színek segítségével még akár cselekvésre is ösztönözhetjük a látogatót a közvetített érzések, hangulatok segítségével, valamint irányíthatjuk tekintetét.

 

Érdemes felmérni konkurenciánkat is, hiszen ha ők már használnak egy jól bevált színt, célszerű saját oldalunkhoz másikat választani az egyediség okán, hiszen ezáltal könnyebben fogják hozzánk csatolni az adott színt.

 

 

Színek és jelentéseik

 

Fontos, hogy legyen egységes és következetes a színvilágunk és oldalunk felépítése. Nyugodtan használhatunk fiatalos, élénk és figyelemfelkeltő színeket, de vannak olyan árnyalatok, mint például a neon színek, amelyekkel érdemes óvatosabban bánni. Ne feledjük, a cél, hogy harmonikus hatást érjünk el, kellemes és érdekfeszítő összképet kapjunk. 

 

Amennyiben van kiforrott arculatunk már, érdemes azokat a színeket alkalmazni weboldal készítésnél, viszont általában 3 színnél nem ajánlott többet használni, mivel a szivárvány minden árnyalata egyben már zavaróan hathat a felhasználóra, illetve kusza érzést kelthet. 

 

A design mellett nagyon fontos a betűszín megválasztása is. Olyan színeket javasolt választani, ami könnyen olvasható, nem bántja a felhasználó szemét hosszabb böngészés esetén sem. Ilyen lehet a törzsszövegnek egy kellemes, szürkés árnyalat. Ajánlott kerülni az élénk, intenzív színeket és a teli feketét is, hiszen hosszabb olvasásnál bántóak lehetnek, ám a főcímekhez használhatjuk nyugodtan például az arculati színeket, a lényeg, hogy figyeljünk a kontrasztra. 

 

#Piros

 

A piros szín fiatalos, erős, izgalmas, emellett a romantika és a szenvedély, de a veszély színe is. Nagyon intenzív és érzelemdús. Az egyik leggyakrabban választott szín, de érdemes figyelni, hogy ne essünk túlzásba. Pl.: Coca-Cola, Netflix

 

#Sárga

 

A sárga optimizmust, fiatalságot sugároz, energiát és vidámságot fejez ki, ezek mellett pedig figyelemfelkeltő. Pl.: McDonald’s, Shell

 

#Narancs

 

A narancs a napfény, az öröm színe, energikus, kreativitást és lelkesedést fejez ki. Nagyon dinamikus és izgalmas szín. PL.: Fanta, JBL 

 

#Kék

 

A kék a stabilitás, nyugalom és a biztonság jelképe, ezek mellett a reményt, hűséget és az intelligenciát fejezi ki. Pl.: Facebook, Samsung

 

#Zöld

 

A zöld a természet, a béke és a nyugalom színe. A tavaszhoz köthető és megújulást, reményt és gyógyulást fejez ki, illetve a szerencsére és a pénzre utal. Pl.: Starbucks, The Body Shop

 

#Lila

 

A lila a királyok és a luxus színe. Kreativitást, bölcsességet, gazdagságot és tiszteletet áraszt. Pl Milka, Yahoo

 

#Rózsaszín

 

A rózsaszín a nőiesség, romantika és az ártatlanság színe a tavasz fényében. Fiatalos és izgalmas. Pl.: Hello Kitty, Tally Weijl 

 

#Barna

 

A barna a föld, a természet és a megbízhatóság színe. Szorgalmat és  stabilitást közvetít. Pl.: Nespresso, M&M’s

 

#Szürke

 

A szürke semleges szín, egyensúlyt és nyugalmat áraszt. Pl.: Apple, Mercedes

 

#Fekete

 

A fekete színről az eleganciára, formalitásra, halálra, rejtélyre asszociálunk leginkább, illetve a szigor jelképe is, viszont fehérrel kombinálva tekintélyt parancsoló hatása van. Pl.: WWF, Adidas

 

#Fehér

 

A fehér a jóság, a tisztaság, ártatlanság és a kifinomultság színe. Tökéletességet mutat, háttérnek, alapszínnek vagy minimalista stílushoz a legalkalmasabb. 

 

Tudatosan érdemes tehát márkánkat, arculatunkat megtervezni, a színeket kiválasztani és a weboldalt eszerint megálmodni. A cél, hogy a választott színeket úgy alkalmazzuk, hogy tükrözzék a termékünket, minket, az üzenetünket és a célközönségünk képes legyen azonosulni vele.

 

 

Weboldal készítéssel kapcsolatban vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk figyelemfelkeltő webdesign-t, egyedi weboldalt megálmodni vállalkozásod, céged számára!

 

https://adnetmedia.hu/ajanlatkeres

 

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés