5+1 tipp az eredményes e-mail marketinghez

 

Manapság e-mail-en keresztül szinte bárkit és bármikor elérhetünk, vagyis a hírlevél küldés továbbra is az egyik legrelevánsabb kommunikációs forma. Legtöbbünk zsebében a telefon is csippan egyet e-mail érkezése esetén. Ám ez nem jelenti azt, hogy mindenképp sikeres lesz e-mail marketingünk, hiszen a felhasználók hihetetlenül sok promóciós e-mail-t, hírlevelet, spam-et kapnak, vagyis nem könnyű a dolgunk. Az e-mail áradatból néhány pillanat alatt kell kitűnnünk és meggyőznünk az e-mail cím tulajdonosát, hogy nyissa meg és olvassa el üzenetünket. 

 

Ahhoz, hogy kiemelkedjünk a felhasználók számára értéktelennek tűnő e-mail-ek közül, kimagasló üzenetekre van szükségünk. De hogyan tegyük figyelemfelkeltővé hírlevelünket? 

 

Az alábbiakban mutatunk 5+1 tippet, hogyan legyen sikeres e-mail marketing kommunikációd!

 

1. A megfelelő tárgy

 

Az elsők között nézzük meg e-mail-ek esetén a “Tárgy” mezőt, vagyis nagyon fontos, hogy tárgynak egy igazán figyelemfelkeltő és egyedi pár szavas intrót adjunk meg, amiből következtetni lehet a levél tartalmára, de nem kerül a felhasználó gondolataiban a sablonos e-mail-eket tartalmazó fiókba. A tárgysor legyen tömör, de sokat mondó. Maximum közel 50 karakter áll a rendelkezésünkre, hogy felkeltsük az érdeklődést általa, hiszen a hosszabb tárgyaknál már előfordulhat, hogy nem látszik az egész szöveg. Hassunk az érzésekre, leginkább az emberi természetből fakadó kíváncsiságra fókuszálva. A cél, hogy megnyissák az e-mail-t!

 

2. Egyedi megjelenés

 

Design tekintetében lényeges, hogy ne tegyük tele  mindenféle grafikai elemmel a levél tartalmát, vagyis ne legyen túl sok a design. Amennyiben már van kialakított arculatunk, érdemes annak vonalán elkészíteni a levél desing-ját, ezzel is erősítve márkánkat, imázsunkat. Konklúzióként: legyen hatásos, stílusos és látványos, de az igényesség mentén.

 

 

 

 

3. Személyre szabottan a sikerért

 

Nem titok, hogy minél inkább azt az érzést ébresztjük fel egy felhasználóban, hogy kifejezetten csak hozzá szólunk, annál nagyobb az esély, hogy e-mail-ünk eléri a célját, konverziós arányunk pedig számunkra a mérleg pozitív irányába fog billenni. Tévhit viszont, hogy ezt csupán azzal érhetjük el, ha név szerint megszólítva érkezik hozzá az e-mail, sokan például nem szeretik, ha ismeretlenül a nevén szólítják. Ezzel szemben viszont demográfiai adatok használatával jó eredményeket érhetünk el, például küldjünk neki egy köszöntő e-mailt születésnapján/névnapján vagy vásárlási előzményei alapján számára érdekesnek vélt tartalmakat, ezáltal éreztethetjük vele, hogy fontos számunkra. 

 

4. Fő az átláthatóság és az olvashatóság

 

Gyakran hallani, hogy a kevesebb több, ám ez nem minden esetben igaz, de érdemes szem előtt tartani. A lényeg, hogy hírlevelünk átlátható legyen, ne zsúfoljunk bele egy e-mail-be mindent és ne essünk túlzásba a látványelemekkel sem. Koncentráld az üzeneted a lényegre, hiszen a túl hosszú e-mail elijesztheti a felhasználót.

 

Figyeljünk a tagolásra is, legyen a szemnek könnyű olvasmány, ebből kifolyólag pedig a színeket is ez alapján válogassuk meg, illetve a betűtípusok is legyenek jól olvashatóak. 

 

A storytelling nem csupán a social media területén hódít, nagy sikereket érhetünk el egy olvasmányos, történetet elmesélő, kedves e-mail sorozattal is. 

 

5. Légy releváns és ösztönző 

 

Érdemes odafigyelni, hogy a hírlevelet csak olyan személyeknek küldjük ki, akiknek valóban releváns a tartalom, ellenkező esetben leiratkozhatnak üzeneteinkről, vagyis e-mail marketingnél is fektessünk hangsúlyt a szegmentálásra. 

 

A CTA (call-to-action) gombok nagyon fontosak hírlevelek esetén is, hiszen ezeknek az e-maileknek céljuk van, legyen az eladás, tájékoztatás, kapcsolattartás, stb. A CTA gombok segítségével ösztönözhetjük az olvasót arra, hogy elvégezzen egy olyan tevékenységet, ami számunkra jelentős. 

 

Az emberek szeretik az interaktív tartalmakat is, így belecsempészhetünk egy jópofa szavazást, vagy bármilyen egyéb interaktív, cselekvésre ösztönző lehetőséget, már csak azért is, mert így úgy érezheti az olvasó, hogy figyelünk rá és nem csak bombázzuk az e-mail-ekkel.

 

 

 

 

5+1. Gondolj a telefonokra 

 

Mivel a mobiltelefon segítségével szinte bármikor e-mail-ezhetünk, elengedhetetlen, hogy hírlevelünk összeállítása során ügyeljünk arra, hogy mobilra optimalizált legyen. Elküldés előtt érdemes tesztelni, átnézni, hogy telefonról megnyitva éppoly jól néz-e ki levelünk, mint számítógépről/laptopról megnyitva, nem csúszott-e esetleg szét a szöveg, a képek/design elemek is a helyükön vannak-e és az egyik legrelevánsabb kérdés, hogy a CTA gombok telefonon is könnyen használhatóak-e. 

 

Úgy érzed eljött az ideje újratervezni vagy éppen a nulláról felépíteni hírlevél kampányodat?

Segítünk a maximumot kihozni e-mail marketing kommunikációdból, vedd fel velünk a kapcsolatot! 

 

https://adnetmedia.hu

Ajánlatkérés