A kulcsszavak és jelentőségük

A kulcsszavak minden Google Ads kampány alapját képezik, és ha rosszul választjuk ki őket, akkor nem lesznek eredményesek a kampányaink vállalkozásunk számára. A megfelelő kulcsszavak kiválasztása jelentősen növelheti a konverziókat. De hogyan kell helyesen kiválasztani a kulcsszavakat? Az alábbiakban segítünk, hogy mire érdemes figyelni!

 

Mi is a kulcsszó pontosan?

 

Ahhoz, hogy tudjuk, hogyan érdemes kiválasztani a kulcsszavakat, először is, fontos megérteni, hogy miről is beszélünk. A kulcsszó egy olyan szó vagy fogalom, amely nagy jelentőséggel bír vállalkozásunk tekintetében, pontosabban – egy kulcsszó az Ads-ben összeköti a hirdetésünket a potenciális ügyfelekkel, így a legfontosabb, hogy a lehető legrelevánsabb legyen a hirdetésünkhöz viszonyítva. Például, ha egy kerékpárkölcsönző cég tulajdonosai vagyunk, a “kerékpárkölcsönzés” kifejezés mindenképpen olyan kulcsszó lenne, amelyet használni szeretnénk. Ha most valaki rákeresne a Google-on a “kerékpárkölcsönzés” kifejezésre, megjelenne a hirdetésünk, és ha a potenciális ügyfél rákattint a hirdetésére, fizetnünk kell a kattintásért a Google felé. 

 

Honnan tudjuk, hogy milyen kulcsszavakat érdemes választani?

 

Először is képzeljük magunkat az ügyfeleink helyébe. Mire keresnének rá, ha a mi szolgáltatásainkat keresnék? Hogyan írnák le ezt a terméket, szolgáltatást? Érdemes mindent összeírni, ami ezzel kapcsolatosan eszünkbe jut. Emellett tartsuk szem előtt a kulcsszavak költségeit, hiszen a népszerűbb kulcsszavakra magasabb licitet kell tennünk, mivel nagy eséllyel a versenytársaink többsége is használja, így a számunkra egyértelműnek tűnő kulcsszavak mellett érdemes felmérni azt is, hogy milyen nagy az adott kifejezésre a verseny, vagyis milyen magas a licit, hiszen ettől függően jelenünk meg előrébb vagy hátrébb, így érdemes lehet olyan kifejezéseket is használni, amelyek alacsonyabb költséggel mennek ugyan, de ugyanúgy hoznak számunkra kattintásokat, valamint vásárlásokat is eredményeznek. Mindenképp fontos a kulcsszó kutatás, vagyis fel kell mérnünk azt, hogy milyen kifejezésekre mennyi kattintás érkezik és ez alapján melyeket és milyen ráfordításokkal érdemes használnunk. Ehhez nagy segítségünkra van az Ads kulcsszótervezője, valamint a megfelelő kulcsszavak kiválasztása érdekében érdemes szakértőkre bíznunk a kulcsszavak tervezését és kampányaink kezelését!

 

 

Hogyan szűkíthetjük le a listánkat?

 

Végső soron, ha alacsonyabb költségvetéssel gazdálkodunk, érdemes lehet “long-tail”, vagy más néven “hosszúfarkú” kulcsszavakat használnunk, amik konkrétabb kerest eredményeznek, ezáltal nagyobb az esély arra is, hogy ha ezekre a kifejezésekre keresve találnak meg minket, konkrét vásárlást fognak eredményezni. Ezekre a kulcsszavakra általában kevesebben keresnek, ám relevanciájuk megkérdőjelezhetetlen. Mivel nem keresik őket olyan gyakran, alacsonyabb licitet tehetünk ezekre a kulcsszavakra. Ezeknek a kulcsszavaknak a használata viszont kisebb célközönséget céloz meg; ám sok “long-tail” kulcsszó használatával viszont egyrészt nagy közönséget érhetünk el, másrészt a költségeket is alacsonyan tarthatjuk. Minél nagyobb a közönség, annál több lehetséges kattintást kaphat, ami aztán konverzióvá, vagyis számunkra fontos eseménnyé, például hívássá, ajánlatkéréssé, vásárlássá alakul.

 

Honnan tudhatjuk, hogy “jó” kulcsszavakat választottunk?

 

Először valószínűleg tesztelnünk kell majd. A sikeres és releváns kulcsszavak azok, amelyek kattintásokat és konverziókat eredményeznek. Amint látjuk, hogy kattintásokat kapunk, elemezni tudjuk, hogy hány kattintás biztosít tényleges konverziót. Ezenkívül azt szeretnénk, ha ezeknek a kulcsszavaknak alacsony lenne a kattintásonkénti költsége, vagyis a CPC, mert ha az túl magas, nem fog nyereséget termelni. Miután meghatároztuk ezeket a tényezőket, kielemezhetjük, hogy mely kulcsszavak működnek a vállalkozásunk számára, és melyek nem.

 

Miután meghatároztuk a legerősebb kulcsszavakat, folyamatosan módosíthatjuk hirdetéseinket, hogy tovább növeljük a konverziókat és lépést tartsunk a kereslettel. Emellett tovább fejleszthetjük kulcsszavainkat, és különböző variációkat hozhatunk létre, hogy tovább tereljük az ügyfeleinket a vásárlás irányába. Az Adnet Media-nál mi szívünkön viseljük vállalkozásod sorsát és hirdetéseidet, bízd ránk a kampányaid kezelését és a kulcsszavaid megtervezését! Szakértőink segítenek kihozni a lehető legtöbbet online kampányaidból! 

 

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés