A carousel hirdetések lehetővé teszik, hogy több képet vagy videót osszunk meg egyetlen lapozható hirdetésben. A lapozható formátumukról ismert carousel hirdetések leggyakrabban az Instagramon és a Facebookon a Feeds és a Stories oldalakon láthatók és mivel több képet vagy terméket tudnak egy helyen bemutatni, természetesen interaktívabbak, mint az egy képet tartalmazó hirdetések, amelyek könnyen elgörgethetőek.
Íme, hogyan és mikor érdemes használni a carousel hirdetéseket a Facebookon és az Instagramon ahhoz, hogy a legtöbbet hozzuk ki ebből az interaktív hirdetési formátumból.
Mik azok a carousel hirdetések?
A carousel egy olyan hirdetési formátum típus, amely lehetővé teszi, hogy több képet vagy videót osszunk meg egyetlen lapozható hirdetésben. Azért hívják őket carouselnek, vagy magyarul “körhintának”, mert ezek a hirdetések forgó hatásúak, hasonlóan például egy körhintához. Szinte minden közösségi platformon létrehozhatunk ilyen hirdetéseket. Ebben a cikkben a Meta hirdetési platformjaira, a Facebookra és az Instagramra fogunk koncentrálni. Ezek a hirdetések legfeljebb 10 képet vagy videót tartalmazhatnak. Minden egyes kép vagy videó dia, más néven kártya, saját főcímmel, leírással, linkkel és cselekvésre hívó gombbal rendelkezhet – így több lehetőségünk is van, hogy elérjük, hogy az emberek valamilyen interakcióba lépjenek velünk. A hirdetéskezelőben a legtöbb hirdetés elhelyezéshez létrehozhatunk carousel hirdetéseket, többek között:
- Facebook Feed
- Messenger
- Facebook Marketplace
- Instagram Feed
- Instagram történetek
Amellett, hogy vizuálisan vonzóbbak és interaktívabbak, bizonyítottan jobban teljesítenek, mint az egy képből álló hirdetések. Amikor a Facebook először vezette be a carousel formátumot, a link hirdetések 30-50%-kal alacsonyabb konverziónkénti költséggel és 20-30%-kal alacsonyabb kattintásonkénti költséggel rendelkeztek, mint az egy képes hirdetések és az Instagramon is ugyanilyen hatékonyak.
5 nagyszerű módja a carousel hirdetések használatának
- Több termék megosztása egy hirdetésben
Az egyik legjobb hirdetési formátum, ha több terméket vagy szolgáltatást emelünk ki. A carousel hirdetés nagyobb teret és kreativitást biztosít a termékek, szolgáltatások bemutatására, mint egy egy képből álló hirdetés. Ha több terméket kívánunk bemutatni, válasszunk olyan képeket, amelyek vizuálisan jól működnek együtt. A carousel-t úgy tervezték, hogy a felhasználók a lapozás során egységesnek érezzék, ezért a képeknek hasonló érzéssel vagy stílussal kell rendelkezniük. Válasszunk képeket ugyanabból a kollekcióból vagy márka fotózásból, hogy a hirdetés zökkenőmentes és vonzó legyen.
- Meséljünk el egy történetet
A történetmesélés áll a közösségi média középpontjában, és a carousel hirdetések egy újabb lehetőséget kínálnak a történetmesélésre. A történetmesélés módszere számos kreatív módon használható, kezdve egy eseménysorozat megosztásától, egy lépésről-lépésre történő bemutatótól, vagy akár egy tippekből vagy szórakoztató tényekből álló sorozatból, amely a lapozással növeli az érdeklődést. A carousel kialakítása könnyen emészthető és végig görgethető, mivel minden kép tartalmazhat egy gyors tippet, információt és könnyedén átirányíthatjuk ügyfeleinket a számunkra fontos célhoz, pl.: feliratkozáshoz vagy vásárláshoz. Érdemes követni az alapvető történetmesélési elveket, vagyis könnyen követhető, értelmezhető legyen, és legyen eleje, közepe és vége.
- Ajánljunk exkluzív promóciót
Egy másik módja annak, hogy a carousel hirdetésekkel elérjük a közönségünket, ha exkluzív promóciót kínálunk. A promóciós kódok különösen előnyösek a márkák számára, mivel egy hirdetésben több terméket is bemutathatunk. Arról nem is beszélve, hogy a Facebook például az Egyesült Államokban az első számú forrás a kedvezményes kódok felfedezésére. A fogyasztók több mint 40%-a állítja, hogy a Facebookot használja promóciós kódok, kuponok és kedvezmények keresésére, ezt követi az Instagram. Mit jelent ez a marketingesek számára? Egy promóciós kóddal párosított carousel hirdetés nyerő kombináció.
- Ösztönözzünk interakcióra
A carousel hirdetések az interakcióról szólnak. Bár ez a hirdetési formátum természetesen arra ösztönzi a felhasználót, hogy több kép és videó között lapozzon, vannak lehetőségek arra, hogy tovább optimalizáljuk a hirdetést a maximális interakciók érdekében. Koncentráljunk az egyes lapok részleteire. Használjuk a főcímet, a leírást és a CTA-gombokat, hogy az embereket további lapozásra ösztönözzük, javítsuk az elkötelezettséget és átkattintásra késztessük.
- Új szolgáltatás vagy termék bevezetése
Arra is kiválóan alkalmasak, hogy bemutassuk a közönségnek a szolgáltatásunkat vagy termékeinket. Mivel akár 10 diát is elhelyezhetünk, bőséges hely áll rendelkezésre a legfontosabb tények, funkciók vagy folyamatok kiemelésére. Ez a formátum különösen előnyös, ha időre van szükségünk ahhoz, hogy oktassuk, ösztönözzük vagy meggyőzzük a közönségünket, mielőtt ügyfelekké válnának. Ha magas árú terméket vagy hosszú távú elkötelezettséget igénylő szolgáltatást kínálunk, ezek a hirdetések helyet adnak az érvelésnek.
Az Adnet Mediánál segítünk egyedi carousel hirdetéseket készíteni termékeidhez, szolgáltatásaidhoz, amelyek amellett, hogy látványosak, segítenek bővíteni az ügyfél körödet!