Bármennyit is költünk a Google Ads-re, szeretnénk, ha a CPC (költségenkénti kattintás) alacsonyabb lenne. Alacsonyabb CPC-vel csökkenthető a CPA, vagyis a cselekvés alapú árazás – egy konverzió megszerzésének a költsége, így pedig több forgalmat érhetünk el. A CPC csökkentését a Google Adsben valójában nem túl nehéz elérni és néhány egyszerű marketinghackkel megspórolhatjuk a hirdetési költségek egy részét.
Mit jelent az alacsonyabb CPC?
Mivel a Google keresőhirdetések minden egyes kattintása pénzbe kerül, az alacsonyabb CPC azt jelenti, hogy a hirdetési költségvetése több kattintásra elegendő, és remélhetőleg több konverziót is hoz. Hirdetési kampányainak megfelelő optimalizálásával sokkal több forgalmat érhetünk el és a hirdetési rangsorban betöltött pozíciónk is javulni fog.
Mit tehetünk annak érdekében, hogy alacsonyabb CPC-t érjünk el?
- Licitáljunk kevesebbet a kulcsszavakra
Valójában, bár az első helyre valóban több kattintás érkezik ( körülbelül 50%-kal), vajon az első hely a fizetett hirdetések között nagy különbséget eredményez a kattintások tekintetében?
Nos ez több mindentől is függ, az iparágtól, a terméktől, a hirdetési szövegtől, stb. A több kattintás nem mindig jelent több fizető ügyfelet. Ha a fizetett kereséső kampányról van szó, a kattintásonkénti költség csökkentésével talán egy-két helyet ronthatunk a helyezésünkön, de vajon feltétlenül hatással lesz ez a konverziókra, forgalomra? Ha e-kereskedelemről vagy kiskereskedelemről van szó, ez azt is jelentheti, hogy többen azért kattintanak csak ránk, mert az első helyen szerepelünk, viszont nagy eséllyel például jogi szolgáltatás esetén, a közönség nagyobb valószínűséggel olvassa el figyelmesen a hirdetést, hogy megbizonyosodjon arról, hogy valóban ezt keresi.
Érdemes kipróbálni, hogy csökkentjük a liciteket, és megnézni, hogy van-e különbség az alábbiakban:
- Forgalom
- Tényleges konverziók
- Végeredmény
A CPC csökkentésével meghosszabbíthatjuk napi vagy heti költségvetésünk élettartamát, így potenciálisan akkor is megjeleníthetjük hirdetéseinket, amikor másoknak már elfogyott a rászánt kerete.
- Formáljuk hirdetéseink tartalmát
A fizetett keresőhirdetések esetében a szöveg a minden! Ugyanez érvényes a display hirdetések vagy videohirdetések esetében is, a jól megírt szöveg több kattintásra ösztönözhet, míg a hirdetések vizuális tartalma, mint a képek és videók az emberek figyelmét, érdeklődését keltik fel. Érdemes megnézni a versenytársaink szövegeit és kitalálni, hogy lehetünk egyedibbek, hogyan tűnhetünk ki közülük.
Hirdetéseink szövegével a minőségi pontszámunkat is javíthatjuk erősebb szöveggel.
Néhány tipp, hogy alacsonyabb CPC mellett több kattintást érjünk el:
- Legyünk lényegretörőek, mondjunk többet kevesebb szöveggel, ösztönözzünk cselekvésre.
- Használjuk a bővítményeket.
- Nézzük meg konkurenseink hirdetéseit.
- Beszéljünk a célközönségünk nyelvén.
Erős hirdetés szövegekhez és megfelelően optimalizált kampányokhoz vedd fel velünk a kapcsolatot.
- Figyeljünk a minőségi pontszámra
A Google-hirdetések minőségi pontszáma befolyásolja a kattintásonkénti árat. Tehát, ha magasabb minőségi pontszámra optimalizáljuk a hirdetéseinket, szintén csökkenthetjük a CPC-t. Ez inkább egy hosszú távú stratégia nem azonnal fogjuk látni az eredményét. A minőségi pontszám azt méri, hogy a hirdetéseink mennyire relevánsak a keresők számára, többek között az alábbi szempontok alapján:
- Kattintási arányok.
- A hirdetési szöveg és a kulcsszavak relevanciája.
- A céloldalakkal kapcsolatos tényezők, mint például a visszafordulási arány és a betöltési sebesség.
Tegyük a hirdetéseinket a lehető legrelevánsabbá a keresők számára, és adjunk nekik egy jó, a legjobb okot arra, hogy kattintani akarjon. Egy jól optimalizált, az adott hirdetési csoportra szabott landing page segíthet csökkenteni a visszafordulási arányt, és ezáltal javítani a minőségi pontszámot.
Segítünk minőségi, vásárlásösztönző landoló oldalt készíteni a célja eléréséhez!
- Használjunk kizáró (negatív) kulcsszavakat
Egy másik pont, amely gyakran felmerül, amikor a hirdetési szövegek létrehozását vizsgáljuk, és amely határozottan csökkentheti a CPC-t, az negatív, vagy kizáró kulcsszavak használata. Keressük meg azokat a kulcsszavakat, amelyek viszonylag nagy volumenű, de alacsony konverziót vonzanak és zárjuk ki ezeket. E mellett érdemes folyamatosan vizsgálni a kereső kifejezéseket, amelyekre hirdetések megjelenik és kizárni az irreleváns kifejezéseket.
Egy másik ok, amiért érdemes odafigyelni a negatív kulcsszavakra, az a fent említett minőségi pontszám. Minden egyes alkalommal, amikor a hirdetésünk megjelenik, de nem vonzza a kattintásokat, a Google azt feltételezi, hogy a hirdetés relevanciája alacsony és ennek eredményeképpen a minőségi pontszámunkat is befolyásolja. Minden egyes alkalommal, amikor a hirdetésünk megjelenik a keresési eredmények között egy széles egyezésű kulcsszóval, nagyobb eséllyel fizethetünk egy olyan kattintásért, amely valószínűleg nem fog megtérülni.
- Optimalizálás hely és időzítés szerint
Előfordulhat, hogy egyes napokon, heteken vagy bizonyos hónapokban egyszerűen nem olyan hatékonyak a hirdetések, mint máskor. Persze lehetséges például, hogy a szolgáltatásunk vagy termékünk szezonális, vagy más egyéb tényezők befolyásolják. Érdemes lehet ezekben az időszakokban kikapcsolni a kampányt, vagy legalábbis csökkenteni a költségkeretet a minőségi pontszám és a hirdetési költségvetés megőrzése érdekében,hosszú távon pedig ez a CPC csökkentését is szolgálhatja. A helyszín szintén nagy szerepet játszik abban, hogy mennyire hatékonyak a hirdetéseink. Szűkítsük le a földrajzi célzást olyan területek szerint, amelyek már bizonyítottan eredményesek és amelyeket le tudunk fedni.
A konklúzió tehát az, hogy az első lépés a CPC csökkentéséhez a Google Adsben a kulcsszavakra vonatkozó licitek csökkentése. Ezen túlmenően vizsgáljuk meg a hirdetések minőségét, és folytassuk a tartalom és a licitálási stratégiák optimalizálását és finom hangolását. Ahhoz, hogy alacsonyabb CPC-t érjünk el a Google Adsben és bármely hirdetési platformon, meg kell értenünk, hogyan működik ez pontosan, milyen összetevőket kell figyelembe venni és hogyan használhatjuk őket hatékonyan. Ne feledjük azonban, hogy a versenyképes kulcsszavak mindig a legdrágábbak lesznek.
Ha bármilyen Google Ads vagy Facebook kampányt szeretnél futtatni, érdemes szakértőkre bízni, hogy hirdetéseid megfelelően működjenek és több időd maradjon. Hirdetéskezeléssel kapcsolatban keress minket bizalommal, segítünk kiaknázni a lehetőségeidet!