6 módszer a CPC csökkentésére a Google Ads-ben

Bármennyit is költünk a Google Ads-re, szeretnénk, ha a CPC (költségenkénti kattintás) alacsonyabb lenne. Alacsonyabb CPC-vel csökkenthető a CPA, vagyis a cselekvés alapú árazás – egy konverzió megszerzésének a költsége, így pedig több forgalmat érhetünk el. A CPC csökkentését a Google Adsben valójában nem túl nehéz elérni és néhány egyszerű marketinghackkel megspórolhatjuk a hirdetési költségek egy részét.

 

Mit jelent az alacsonyabb CPC?

 

Mivel a Google keresőhirdetések minden egyes kattintása pénzbe kerül, az alacsonyabb CPC azt jelenti, hogy a hirdetési költségvetése több kattintásra elegendő, és remélhetőleg több konverziót is hoz. Hirdetési kampányainak megfelelő optimalizálásával sokkal több forgalmat érhetünk el és a hirdetési rangsorban betöltött pozíciónk is javulni fog.

Mit tehetünk annak érdekében, hogy alacsonyabb CPC-t érjünk el?

 

  1. Licitáljunk kevesebbet a kulcsszavakra

 

Valójában, bár az első helyre valóban több kattintás érkezik ( körülbelül 50%-kal), vajon az első hely a fizetett hirdetések között nagy különbséget eredményez a kattintások tekintetében?

Nos ez több mindentől is függ, az iparágtól, a terméktől, a hirdetési szövegtől, stb. A több kattintás nem mindig jelent több fizető ügyfelet. Ha a fizetett kereséső kampányról van szó, a kattintásonkénti költség csökkentésével talán egy-két helyet ronthatunk a helyezésünkön, de vajon feltétlenül hatással lesz ez a konverziókra, forgalomra? Ha e-kereskedelemről vagy kiskereskedelemről van szó, ez azt is jelentheti, hogy többen azért kattintanak csak ránk, mert az első helyen szerepelünk, viszont nagy eséllyel például jogi szolgáltatás esetén, a közönség nagyobb valószínűséggel olvassa el figyelmesen a hirdetést, hogy megbizonyosodjon arról, hogy valóban ezt keresi.

 

Érdemes kipróbálni, hogy csökkentjük a liciteket, és megnézni, hogy van-e különbség az alábbiakban:

 

  • Forgalom
  • Tényleges konverziók
  • Végeredmény

 

A CPC csökkentésével meghosszabbíthatjuk napi vagy heti költségvetésünk élettartamát, így potenciálisan akkor is megjeleníthetjük hirdetéseinket, amikor másoknak már elfogyott a rászánt kerete.

 

  1. Formáljuk hirdetéseink tartalmát

 

A fizetett keresőhirdetések esetében a szöveg a minden! Ugyanez érvényes a display hirdetések vagy videohirdetések esetében is, a jól megírt szöveg több kattintásra ösztönözhet, míg a hirdetések vizuális tartalma, mint a képek és videók az emberek figyelmét, érdeklődését keltik fel. Érdemes megnézni a versenytársaink szövegeit és kitalálni, hogy lehetünk egyedibbek, hogyan tűnhetünk ki közülük.

 

Hirdetéseink szövegével a minőségi pontszámunkat is javíthatjuk erősebb szöveggel.

 

Néhány tipp, hogy alacsonyabb CPC mellett több kattintást érjünk el:

 

  • Legyünk lényegretörőek, mondjunk többet kevesebb szöveggel, ösztönözzünk cselekvésre. 
  • Használjuk a bővítményeket.
  • Nézzük meg konkurenseink hirdetéseit.
  • Beszéljünk a célközönségünk nyelvén. 

 

Erős hirdetés szövegekhez és megfelelően optimalizált kampányokhoz vedd fel velünk a kapcsolatot.

 

  1. Figyeljünk a minőségi pontszámra

 

A Google-hirdetések minőségi pontszáma befolyásolja a kattintásonkénti árat. Tehát, ha magasabb minőségi pontszámra optimalizáljuk a hirdetéseinket, szintén csökkenthetjük a CPC-t. Ez inkább egy hosszú távú stratégia nem azonnal fogjuk látni az eredményét. A minőségi pontszám azt méri, hogy a hirdetéseink mennyire relevánsak a keresők számára, többek között az alábbi szempontok alapján:

 

  • Kattintási arányok.
  • A hirdetési szöveg és a kulcsszavak relevanciája.
  • A céloldalakkal kapcsolatos tényezők, mint például a visszafordulási arány és a betöltési sebesség.

 

Tegyük a hirdetéseinket a lehető legrelevánsabbá a keresők számára, és adjunk nekik egy jó, a legjobb okot arra, hogy kattintani akarjon. Egy jól optimalizált, az adott hirdetési csoportra szabott landing page segíthet csökkenteni a visszafordulási arányt, és ezáltal javítani a minőségi pontszámot. 

 

Segítünk minőségi, vásárlásösztönző landoló oldalt készíteni a célja eléréséhez! 

 

  1. Használjunk kizáró (negatív) kulcsszavakat

 

Egy másik pont, amely gyakran felmerül, amikor a hirdetési szövegek létrehozását vizsgáljuk, és amely határozottan csökkentheti a CPC-t, az negatív, vagy kizáró kulcsszavak használata. Keressük meg azokat a kulcsszavakat, amelyek viszonylag nagy volumenű, de alacsony konverziót vonzanak és zárjuk ki ezeket. E mellett érdemes folyamatosan vizsgálni a kereső kifejezéseket, amelyekre hirdetések megjelenik és kizárni az irreleváns kifejezéseket.

 

Egy másik ok, amiért érdemes odafigyelni a negatív kulcsszavakra, az a fent említett minőségi pontszám. Minden egyes alkalommal, amikor a hirdetésünk megjelenik, de nem vonzza a kattintásokat, a Google azt feltételezi, hogy a hirdetés relevanciája alacsony és ennek eredményeképpen a minőségi pontszámunkat is befolyásolja. Minden egyes alkalommal, amikor a hirdetésünk megjelenik a keresési eredmények között egy széles egyezésű kulcsszóval, nagyobb eséllyel fizethetünk egy olyan kattintásért, amely valószínűleg nem fog megtérülni. 

 

  1. Optimalizálás hely és időzítés szerint

 

Előfordulhat, hogy egyes napokon, heteken vagy bizonyos hónapokban egyszerűen nem olyan hatékonyak a hirdetések, mint máskor. Persze lehetséges például, hogy a szolgáltatásunk vagy termékünk szezonális, vagy más egyéb tényezők befolyásolják. Érdemes lehet ezekben az időszakokban kikapcsolni a kampányt, vagy legalábbis csökkenteni a költségkeretet a minőségi pontszám és a hirdetési költségvetés megőrzése érdekében,hosszú távon pedig ez a CPC csökkentését is szolgálhatja. A helyszín szintén nagy szerepet játszik abban, hogy mennyire hatékonyak a hirdetéseink. Szűkítsük le a földrajzi célzást olyan területek szerint, amelyek már bizonyítottan eredményesek és amelyeket le tudunk fedni.

 

A konklúzió tehát az, hogy az első lépés a CPC csökkentéséhez a Google Adsben a kulcsszavakra vonatkozó licitek csökkentése. Ezen túlmenően vizsgáljuk meg a hirdetések minőségét, és folytassuk a tartalom és a licitálási stratégiák optimalizálását és finom hangolását. Ahhoz, hogy alacsonyabb CPC-t érjünk el a Google Adsben és bármely hirdetési platformon, meg kell értenünk, hogyan működik ez pontosan, milyen összetevőket kell figyelembe venni és hogyan használhatjuk őket hatékonyan. Ne feledjük azonban, hogy a versenyképes kulcsszavak mindig a legdrágábbak lesznek. 

 

Ha bármilyen Google Ads vagy Facebook kampányt szeretnél futtatni, érdemes szakértőkre bízni, hogy hirdetéseid megfelelően működjenek és több időd maradjon. Hirdetéskezeléssel kapcsolatban keress minket bizalommal, segítünk kiaknázni a lehetőségeidet!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés