Mi az a Google Shopping és miért éri meg a használata?
Az induló vállalkozások számának növekedésével egyre nehezebbé vált az új vállalkozások számára, hogy termékeiket felfedezzék, emiatt az eladásaik is visszaestek. Ennek eredményeképpen egyes vállalkozások olyan népszerű piacterekhez fordultak, mint az Amazon, így termékeiknek nagyobb esélyük van arra, hogy észrevegyék őket. Sajnos a piacterek drágák lehetnek, és átveszik az egész értékesítési folyamatot, így ehelyett azok a vállalkozások, amelyek nagyobb kontrollt szeretnének az eladásaik felett, olyan harmadik féltől származó szolgáltatásokhoz fordulnak, amelyek csak a termékeket hirdetik. Az egyik ilyen szolgáltatás a Google Shopping, amely minden egyes releváns Google kereséskor megjeleníti a terméket információkkal együtt. A Google Shopping nemcsak a vállalkozásunkat népszerűsíti, hanem a potenciális vásárlók számára is megkönnyíti a termékek keresését, kutatását és összehasonlítását. Lehetővé teszi számukra azt is, hogy kapcsolatba lépjenek az eladóval. Egyfajta virtuális kirakatként működik, ahol az eladók közzétehetik termékeiket részletes információkkal együtt, mint például: név, leírás, árak, akciók, elérhetőség, méretek és még sok más.
Korábban Google Product Search, Google Products és Froogle néven volt ismert. A Froogle.com URL még mindig létezik, bár ma már a jelenlegi Google Shopping platformra irányít át. A szolgáltatás eredetileg az eladók által ingyenesen bemutatott termékeket listázta, és a böngésző oldalán megjelenő AdWords-alapú hirdetésekből kereste a pénzt. Ez azonban megváltozott, amikor 2012-ben átkeresztelték Google Shoppingra és fizetős szolgáltatássá vált.
Amikor egy terméket keresünk az interneten, gyakran a Google kereső az első, ahol kutatni kezdünk. Amikor egy adott termékre keres, a keresősáv tetején kis dobozok jelennek meg a képekkel, árakkal és gyártókkal. Szinte úgy néz ki, mint egy online bolt, hasonlóan az Amazonhoz vagy az eBayhez, de ezekkel a platformokkal ellentétben a Google Shopping maga nem egy online bolt. A Google Shopping csupán egy hirdetési lehetőség, amelyet a világ legnagyobb keresőmotorja biztosít. Így nyilvánvalóan az üzlettulajdonosok kihasználják ezt, abban a reményben, hogy a Google Shopping hirdetéseken keresztül több vásárlót irányíthatnak weboldalukra. A Google Shopping egy olyan lehetőség, amellyel a nagyszerű termékekkel rendelkező vállalkozások láthatóvá válhatnak. Ahogy a Google fogalmaz: A Google Shopping “a világot az Ön kirakatává teszi”.
Hogyan működik a Google Shopping?
A Google Ads keresőkampányoktól eltérően, amelyek kulcsszavas licitálást használnak, a Google Shopping termékszintű és kategóriaszintű ajánlatok alapján kezelhető. A termékajánlatok a Google Ads bejelentkezéssel készülnek, míg az adatküldések a Google Merchant Center bejelentkezésen keresztül. A kiskereskedők és a hirdetők most a termékekre licitálnak, ez lehetővé teszi, hogy a termék a kívánt pozíciót kapja a Google-ban. A Google Kereskedői Központban való megjelenéshez a termékinformációknak egy terméktáblában kell szerepelniük, amely tartalmazza az összes termékinformációt, például a nevet, az árat, a leírást stb. A Google mindezen információkat felhasználja a felhasználó keresési lekérdezéseinek kimenetelét befolyásolandó. Az online piacterekkel ellentétben a Google Shopping nem közvetlenül az oldaláról értékesíti a termékeket. Ehelyett az online kiskereskedők által értékesített termékeket hirdetéseken keresztül népszerűsítik, amelyek minden alkalommal felbukkannak, amikor valaki releváns vagy hasonló termékre keres. Az e-kereskedelmi üzlettulajdonosok elküldik a termékadataikat a Google Shoppingnak, hogy hirdetéseket adhassanak fel. Ezek az információk folyamatosan frissülnek, így a Google Shopping mindig hozzáfér az aktuális árakhoz, eladásokhoz, ajánlatokhoz és a termékek elérhetőségéhez.
A Google Shopping előnyei
A Google Shopping használatának legkiemelkedőbb előnye maga a Google, mivel ez a legnagyobb keresőmotor. A termékek Google Shopping hirdetésekkel történő népszerűsítésével termékeink szélesebb közönséghez jutnak el és több vásárlót vonzanak. Az is lehetséges, hogy egy kapcsolódó kereséskor több Shopping-hirdetésünk is megjelenik. Bizonyos esetekben egy Shopping hirdetés és egy szöveges hirdetés együtt jelenhet meg, megduplázva ezzel a vásárlók elérését.
Egy másik nagy előnye, hogy az általános szöveges hirdetések esetében külön-külön ki kellene választani azokat a kulcsszavakat, amelyeket meg szeretnénk célozni, majd külön-külön licitálni rájuk, míg ezzel ellentétben A Google Shopping Ads esetében ez az egész folyamat leegyszerűsödik, mivel nincs szükség a kulcsszavak kiválasztására; a Google automatikusan meghatározza a releváns kulcsszavakat a Google Merchant Center adatfolyamában meghatározott termék információk alapján és ezt felhasználva jeleníti meg hirdetéseinket a keresésekben, amelyek már relevánsak a keresett kulcsszavakhoz.
A Google Shopping lehetővé teszi a vállalkozások számára azt is, hogy tetszőleges számú specifikációval ellenőrizzék termékeik teljesítményét. Egy ruházati üzlet például láthatja, hogy az összes sáljuk hogyan teljesít egy adott negyedévben. Aztán azt is láthatják, hogy egy konkrét termék, például a fekete-fehér csíkos selyemsálak hogyan teljesítenek egy adott hónapban. Kétségtelen, hogy az eszköz által kínált lehetőségek vállalkozásunk szempontjából óriásiak, a Google-ban való jelenlét gyakorlatilag korlátlan mozgásteret jelent. A Google Shopping által kínált fő előnyök közé tartoznak még az alábbiak is:
Vizuálisan vonzó: a Google Ads hirdetésekkel ellentétben, amelyek csak szöveges hirdetéseket tesznek lehetővé, a Google Shoppingban a hirdetésekbe beilleszthetjük a termékeinkből kiválasztott képeket,így sokkal nagyobb hatást tudunk gyakorolni a felhasználókra.
Magasabb konverziós arány: A Google Shoppingból érkező forgalom sokkal relevánsabb forgalom, mivel a felhasználók általában pontosan ilyen típusú terméket keresnek, és ezért a vásárlási folyamat sokkal előrehaladottabb fázisában vannak.
Nagyobb elérés: 2012-es bevezetése óta ez egy olyan platform, amely nem állt meg a növekedésben, a Google Shoppingban való megjelenés a világ első számú keresőmotorja által kínált összes lehetőség kihasználását jelenti, amely naponta több millió felhasználóval rendelkezik.
Jobb analitika: a Google Shoppingnak köszönhetően rengeteg információt kaphatunk termékeinkről és a fogyasztók velük kapcsolatos viselkedéséről, így kimerítőbb elemzéseket végezhetünk, és jobb következtetéseket vonhatunk le annak érdekében, hogy optimalizáljuk termékeink értékesítésének módját.
Hirdetsz a Google-ben, de még nem próbáltad ki a shopping hirdetéseket?
Amennyiben rendelkezel webshoppal és a Google-ön keresztül értékesíted termékeid, legyen szó 3 vagy akár 150 termékről van, számodra a legkézenfekvőbb megoldás a Google Shopping használata, már csak azért is, mert sokkal költséghatékonyabb, mint a Google Search kampánytípus. Ezen felül előnye, hogy ha sok termék szerepel a webshopodban, nem kell egyesével feltölteni őket, hanem elég egy termék feed-et feltölteni a Google Merchant Centerbe.
Bizonyított, hogy a Google Shopping hirdetések magas konverziós arányt és értékesítési eredményt hoznak. A kiskereskedők napról napra egyre jobban érdeklődnek a használata iránt.
A hirdetések bevezetése után itt sem fog azonnali eredményt kapni, mint minden online hirdetési eszköz esetén, időre van szükség, mire eredményeket fog látni és persze folyamatosan figyelni kell és optimalizálni.
Bízza szakértőkre Google Shopping hirdetéseinek kezelését és érjen el több értékesítést kevesebb ráfordítással!