Digitális marketing előrejelzés 2023-ra

A digitális piac folyamatosan változik, mivel egyre több ember van jelen az interneten, és a technológia iránti kereslet növekszik. Fogyasztóként sokat várunk az online működő vállalkozásoktól, és a felhasználói élmény nagy szerepet játszik abban, hogy egy szolgáltatás vagy termék megvásárlása mellett döntünk-e vagy sem. A világszerte 1,5 milliárd közösségi média felhasználóval ez egy olyan piac, amelyet ki kell használniuk a vállalkozásoknak, illetve azoknak is fel kell venni a ritmust, akik még nem álltak át a digitális platformra. Milyen jelentős digitális marketing trendek várhatóak 2023-ban? Ez az útmutató a 2023-ban valószínűleg felbukkanó digitális marketing trendeket vizsgálja meg, és azt, hogy ezek hogyan befolyásolhatják a marketing tevékenységünket. 

Milyen előnyei vannak a digitális marketingnek, ha a vállalkozásunkról van szó? Íme két nagy előny, amely a digitális marketing felhasználásával járhat, amikor vállalkozásunkat fejlesztjük, legyen szó akár újonnan induló, akár meglévő vállalkozásról.

 

 

Célközönség pontos meghatározása 

A digitális marketing segít a megfelelő célközönséget megcélozni a hatalmas információhalmaz segítségével, amelyekhez hozzájuthatunk az interneten keresztül. A digitális marketing számos lehetőséget kínál, amikor adatgyűjtésről van szó, és ugyanezen adatok felhasználásával javíthatja marketing tevékenységünk sikerességét. A digitális marketing segítségével hatékonyan elérhetjük a célközönségünket és meggyőzhetjük őket arról a célról, ami számunkra előnyös, például a vásárlásról.

 

Ügyfélélmény növelése

 

Az üzleti élet modern korában egyre nagyobb hangsúlyt kap az ügyfelek hosszabb távú megtartása, ahelyett, hogy csak egyetlen tranzakciót bonyolítanánk le, és továbblépnénk a következő személyhez. Az ügyfélélmény növelése jó módja annak, hogy bizalmat és elkötelezettséget szerezzünk a márkánk és vállalkozásunk iránt. A digitális marketing segítségével vállalkozásunk a köztudatban maradhat és arra ösztönözheti az ügyfeleket, hogy ismételten visszatérjenek hozzánk. Ehhez az is elengedhetetlen, hogy pozitív hírnevet szerezzünk vállalkozásunknak véleményekkel, követésekkel. 

 

 

Mutatunk 5 digitális marketing trendet, amelyeket érdemes figyelembe vennie 2023-ra vonatkozóan. 

 

  1. Ügyfelek adatainak gyűjtése olyan gyakorlatok révén, mint az űrlapkészítés.

A “big data”, vagyis a hatalmas információhalmaz és az adatgyűjtési lehetőségek lényegesen fontosabbá vált a vállalkozások számára, mint valaha. Az adatgyűjtés módját azonban meg kellett változtatni a világszerte érvényben lévő adatvédelmi törvények miatt. Ami a digitális marketinget illeti, a 2023-as év egyik legforróbb trendje valószínűleg az lesz, hogy a vállalkozások proaktívabban, különböző gyakorlatokon keresztül gyűjtenek majd információkat. Az űrlapkészítés például segíthet olyan információkat megtudni az ügyfelektől, amelyek befolyásolhatják a következő termékbevezetést vagy szolgáltatást.

 

  1. Az e-mail marketing a termékbevezetések és a kisvállalkozások számára egyre befolyásosabbá válik.

Az e-mail marketing messze az egyik legjobb, jelenleg alkalmazott marketing módszer. Mivel a marketingesek 89%-a elsősorban az e-mail marketinget használja a leadek generálására, ez egy olyan trend, amely 2023-ban is virágozni fog. Szinte mindenkinek van e-mail fiókja, így a márkák és a vállalkozások számára rendkívül könnyen elérhetővé válik a kapcsolatteremtés az ügyfeleikkel. A termékbevezetések tekintetében előnyös az e-mail listák használata a meglévő ügyfelek és azok eléréséhez, akik esetleg feliratkoztak, de még nem vásároltak semmit.

 

  1. Az influencer marketing továbbra is virágozni fog.

Nem meglepő, hogy az influencer marketing 2023 folyamán továbbra is hasítani fog. Amit korábban csak egy maroknyi marketinges használt, ma már széles körben elterjedt. Egyes influencerek befolyása, akár a Tiktok, az Instagram vagy a YouTube révén jövedelmezőbb eredményeket hozhatnak. Alaposan érdemes mérlegelni, hogy milyen típusú influencerekre van szükségünk a vállalkozásunk számára. A marketingesek azért bukhatnak el az ilyen típusú marketinggel, mert rossz személyeket választanak, akik nem rendelkeznek a megfelelő közönséggel vagy eléréssel.

 

  1. A digitális marketing ügynökségeknek való kiszervezés népszerű lesz.

Kisvállalkozásként vagy éppen nagyvállalkozásként a kiszervezés továbbra is nagyszerű módja annak, hogy minél több időt tudjunk fordítani vállalkozásunkra. Egyetlen vállalat sem akar elessni a lehetőségektől, mert nincs elég belső erőforrásuk. Ha több segítségre van szükségünk a marketinggel kapcsolatban, miért ne szerveznénk ki és vennénk igénybe digitális marketing ügynökségek segítségét? Sok digitális marketing ügynökség sokkal több tudással is rendelkezik, amelyet megoszthat és bevezethet a digitális környezet növekvő trendjeibe.

 

  1. A chatbotok egyre több weboldalon lesznek megtalálhatóak a felhasználói élmény érdekében. A chatbotok egyre hasznosabbá váltak a marketingesek számára, és mint ilyenek, egy újabb befektetési forrássá váltak. Segítenek a kisvállalkozásoknak és a nem egész nap működő vállalkozásoknak abban, hogy válaszoljanak a kérdésekre, és kapcsolatba lépjenek azokkal az ügyfelekkel, akiknek munkaidőn kívül is segítségre lehet szükségük. A vállalkozások egy jó része már beépíti ezt a tevékenységébe, a chatbotok pedig a leggyorsabban növekvő márkakommunikációs csatornának számítanak.

 

 

Sok vállalkozásnak fel kell fedeznie, hogy mit nem tettek még meg a hagyományos gyakorlaton kívüli kreatív marketing módszerek tekintetében. A Facebook Live-tól a Tiktok Shopig-on keresztül számos új lehetőség kínálkozik a marketingtevékenységek kreatívabbá tételére. Legyen naprakész a legújabb digitális trendekkel 2023-ban is. A legújabb trendek ismerete és az előre tervezés segíteni fogja vállalkozásunk online sikereit!

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés