A Facebook a közösségi média vitathatatlan királya, ennek köszönhetően pedig segíthet az értékesítések generálásában. A Facebook az e-kereskedelmi webhelyekre történő összes hivatkozás közel 80%-át teszi ki. A második legnagyobb arányt az Instagram képviseli 10,7%-kal, amely szintén a Facebook tulajdonában van. Ha tehát több bevételt szeretnénk generálni, a Facebook egy megfelelő hely lehet erre. Hangsúlyozni szeretnénk, hogy ahogyan egy weboldal nyereségessé válásához is időre van szükség, úgy ahhoz is, hogy az alábbi tippek kifejtsék hatásukat. Ne számítsunk arra, hogy egyik napról a másikra hatalmas forgalomnövekedést fogunk elérni.
Elemezzük vállalkozásunkat és közönségünket
Amikor Facebook marketingről van szó, mindig figyelembe kell vennünk a közönségünket. A célközönségtől és a vállalkozás típusától függően különböző taktikákat és stratégiákat kell alkalmaznunk ahhoz, hogy elérjük a kívánt eredményeket, hiszen azok a módszerek, amelyeket például a fiatal felnőtteknek készült hirdetésekhez használunk, merőben mások, mint egy idősebbeknek szóló hirdetés esetén. Ezzel tisztában kell lennünk ahhoz, hogy a legjobb eredményeket érjük el. Mindentől függetlenül már a Facebook közönségének puszta mérete miatt nagy az esélye annak, hogy az üzenetünk eljut a megfelelő személyhez, ha megfelelően állítjuk be a hirdetést. Minden weboldal egyedi eset, és mint ilyen, az eredmények is eltérőek. Fontos megjegyezni, hogy minél nagyobb a jelenlétünk a Facebookon, annál jobbak lesznek az eredményeink és az elérésünk.
Videós tartalmak és posztok közzététele a Facebookon
A videó jelenleg az egyik legnépszerűbb tartalom a Facebookon és egyébként az összes közösségi média felületen. A videók nagyobb felhasználói elkötelezettséget képesek generálni, hirdetések tekintetében pedig nagyobb átkattintást érnek el, mint a képek. Ez nagyrészt az okostelefon-felhasználók számának évek óta tartó növekedésének is köszönhető. Minden évben több mint 100%-kal nő a mobilvideó-fogyasztás az előző évhez képest. Minden videónak rendelkeznie kell leírással, amely részletesebben kifejti a videó mondanivalóját, valamint tartalmaznia kell egy a weboldalra mutató linket. Ez megnöveli annak az esélyét, hogy a látogató a videó megtekintése után azonnal a webhelyünkre látogat. Ne feledjük, hogy a videós tartalmak is folyamatosan változnak. Az előre elkészített, összevágott videók mellett népszerű lehetőség a Live videók készítése, ahol élőben mutathatunk be egy terméket, szolgáltatást úgy, hogy közben kérdezhetnek tőlünk a követőink, mi pedig azonnal válaszolhatunk nekik, ez az élmény pedig hozzájárul az elköteleződéshez és az értékesítést is előbbre viszi. A videók mellett természetesen másik lehetőség a képek megosztása, amely még mindig népszerű annak ellenére, hogy a videók jobban teljesítenek.
Futtassunk exkluzív ajánlatokat, akciókat, nyereményjátékokat!
Az exkluzív ajánlatok, kedvezmények és a játékok jól bevált módszerek a Facebook-eladások növelésére. Ezáltal a felhasználók pozitív visszacsatolást kapnak azzal kapcsolatban, hogy érdemes figyelniük ránk. Minél többen követnek, annál valószínűbb, hogy vásárolnak is tőlünk, különösen kedvezményesen. A kedvezmények, nyereményjátékok hirdetés nélkül is jól teljesítenek, hiszen az emberek általában önszántukból megosztják, vagy ha külön kérjük erre őket, a döntés akkor is náluk van, így pedig vírusként terjedhet a posztunk és olyan emberekhez is elérhetünk, akikhez eddig nem. Persze rá segíthetünk fizetett hirdetéssel is, hogy még nagyobb célközönséghez érjünk el minél előbb.
A feltételeket egy nyereményjáték esetén mi magunk szabjuk. Értékelhetünk mindenkit, aki csak oda téved az oldalunkra vagy jutalmazhatjuk csak azt, ha egy látogató interakcióba lép az oldalunkkal. A követők megszerzésének egyik legsikeresebb módja, ha feltételként szabjuk meg, hogy bizonyos számú ismerősét megjelölje a nyereményjátékban résztvevő felhasználó. Ez láncreakciót eredményezhet, és gyorsan hatalmas lökést adhat az oldalunknak a követők számának tekintetében.
Fizetett hirdetések
Szinte mindenki tudja, hogy a Facebook hirdetések milyen hatékonyak. A havi 2,5 milliárd felhasználóból álló közönséggel nyugodtan kijelenthetjük, hogy nem sok weboldal tud versenyezni a közösségi média óriás cégével. A Facebook hirdetéseket azonban az teszi olyan hatékonnyá, hogy a Facebook rengeteg információt gyűjt minden egyes felhasználóról, ezáltal a hirdetéseket nagyon specifikus célközönséghez tudjuk eljuttatni. Azonban nem mindegy, milyen hirdetést készítünk: fontos a célközönség pontos meghatározása, a kreatív tartalom, vagyis a képi / videós anyag és a szöveg tartalma.
A hirdetések hozzájárulnak ahhoz, hogy több vásárlót szerezzünk, feltéve, hogy megfelelően használjuk ki a hirdetések adta lehetőségeket. Ezekkel a hatékony közösségi hirdetésekkel célzott forgalmat irányíthatunk a termékeink vagy szolgáltatásaink oldalára, több értékesítést érhetünk el, növelhetjük az elköteleződést és újracélozhatjuk azokat a személyeket, akik már jártak a weboldalunkon. Egy újdonsült vállalkozásnak kezdetben megterhelő lehet a Facebook fizetett hirdetéseinek eszközeihez nyúlni, ám eleinte nyugodtan hirdethetünk kisebb összegekkel és ahogy észrevesszük, hogy a hirdetések működnek és segítenek bevételt generálni, elkezdhetünk többet befektetni az eredmények javítása érdekében.
A fizetett hirdetések további előnyei, hogy:
- aktív felhasználói bázist építhetünk ki,
- mobilon keresztül kapcsolódhatunk a közönségünkhöz,
- nem függünk az organikus posztok elérésétől,
- a legfejlettebb célzási lehetőségeket használhatjuk általa.
Mi az a Facebook termékkatalógus?
Gondoljunk úgy a Facebook katalógusra, mint egy óriási tárolóra az összes termékünk számára. A katalógus tartalmazza az összes olyan információt, amelyre szükségünk van ahhoz, hogy dinamikus termék hirdetéseket futtassunk ezekről a termékekről a Facebookon és az Instagramon, beleértve a mennyiségeket, az árakat, a termék neveket, a rövid leírásokat, a képeket és még sok más információt. Különböző típusú hirdetésekkel és értékesítési csatornákkal használhatjuk, hogy népszerűsítsük a termékeinket, például dinamikus hirdetésekkel. A Facebook katalógusok azonban nem csak a kiskereskedelmi termékek dinamikus hirdetéseire szolgálnak.
Kizárólag a Facebook Bolt használata
Lehetőségünk van az eladásra szánt termékeket közvetlenül a Facebook Boltba feltölteni ingyenesen. A Facebook egyértelmű utasításokat ad, amelyek minden lépésen végigvezetnek. Ha csak néhány terméket árulunk, vagy csak a Facebook Boltonon keresztül szeretnénk értékesíteni, ez lehet a legegyszerűbb megoldás. Az egyik legnagyobb hátránya, hogy manuálisan kell kezelnünk a megrendeléseket és ez időigényes lehet, ha sok termékünk van. Egy másik hátránya, hogy csak a Facebookon tudjuk értékesíteni termékeinket, így más értékesítési lehetőségek nem állnak rendelkezésére. Az e-kereskedelmi platform opció sokkal több értékesítési lehetőséget biztosít – plusz egy sor időtakarékos kezelési eszközt is kínál.
Online áruház/e-kereskedelmi platform szinkronizálása
Az olyan vezető e-kereskedelmi platformok, mint a Shopify és a BigCommerce lehetővé teszik, hogy termékeket listázzunk és értékesítsünk a Facebook Boltban (valamint sok más helyen is). Amit ez a lehetőség az előbb említett opcióval szemben kínál, az a teljes terméklista, valamint az automatizált rendelés- és szállítás kezelő eszközök, amelyek célja az időmegtakarítás. Az időtakarékossági előnyök mellett a legnagyobb előnye, hogy szinte bárhol eladhatunk egy e-kereskedelmi platform segítségével – például a saját weboldalunkon, a Pinteresten, vagy blogbejegyzéseken keresztül. Még ha eleinte nem is szeretnénk saját weboldalt indítani, a lehetőség adott, na és persze a weboldal erősen ajánlott, hiszen sokkal komolyabb érzetet kelt a felhasználókban általa a cégünk.
Persze elsőre laikusként nekilátni a hirdetések készítésének, vagy a lead generáló posztok előállításának nem könnyű feladat! Hirdetések esetében egyszerű elveszni a beállítások között, míg a tartalom gyártásnál pedig érdekes storytelling-re van szükség.
Spórolj magadnak időt és energiát, bízd ránk az értékesítést generáló hirdetéseidet és online tartalmaid készítését.