A YouTube mint kiaknázatlan online lehetőség

A Google és a Facebook után a YouTube a harmadik legkeresettebb oldal manapság. Milliók használják a nap csaknem minden egyes percében. Az önkifejezés, a megvalósítás és a határtalan lehetőségek miatt pedig milliók töltik fel ide a videóikat és élő felvételeiket. Miért ne lehetne ezt az online marketing világában is felhasználni?

Pár éve készítettek egy kutatást, ami a világ számos országát érintette. Egyetlen kérdést tettek fel a fiataloknak (akik még nem töltötték be a 16-18. évüket), a válaszok pedig megdöbbentőek lettek. A kérdés az volt, hogy mi szeretnél lenni, ha nagy leszel. Elcsépelt, közhelyes téma, de mégis a technikai fejlettség miatt egészen más válaszok érkeztek, mint úgy 10 éve. A megkérdezett döntő többsége már nem űrhajós, vagy focista, vagy színész akart lenni, hanem youtube-er.

A YouTube mint munkahely

Manapság már a legnépszerűbb szakmák egyike lett a youtube-er. A különféle YouTube szerződések és az ezáltal jövő szponzorációs cégek miatt milliók kaptak vérszemet, és vágtak bele ebbe az egészbe. A könnyű munka, könnyű pénz elve viszont kevésbé összeegyeztethető a YouTube világával. Egyszerűnek tűnik videózni, de hatalmas és hosszas munkafolyamatok állnak ennek hátterében. Fényelés, vágás, fókusz, kamerakezelés, rendes szövegkönyv/téma. Mostanában már azonnal átlátni a szitán, ha valaki csak hasra ütés-szerűen vág bele.

A YouTube vetélytársa pedig az elmúlt években egyre nagyobb mértékeket öltő Twitch lett. A kettő platform között a különbség annyi, hogy az utóbbi esetében csak élő adást tudunk indítani. Előre legyártott, összevágott videót nem. Pontosan emiatt egyik sem szorítja ki a másikat, mindketten elférnek egymás mellett. De mégis miért érné meg egy cégnek vagy vállalkozásnak videókat gyártani a YouTube-ra. Íme 5 pont, amik miatt ténylegesen érdemes ezt megfontolni.

 

  1. Hatalmas közönség

Ha tavaly szilveszterkor azt fogadtad meg, hogy idén végignézed az összes YouTube-ra feltöltött videót, el kell szomorítsunk. Pár nap alatt annyi videó jelenik meg ezen a platformon, ami időben számtalan évet tesz ki! És ezeket emberek nézik – napi vagy heti rendszerességgel. Ebből pedig az szűrhető le, hogy hatalmas közönség lappang a YouTube-on. Ahogy a Facebookon vagy az Instagrammon, úgy itt is az a kulcs, hogy megszólítsuk őket!

  1. Edukatív szórakozás

Érdemes rákeresni, milyen magas nézettségi számokat produkálnak a különféle edukatív, ismeretterjesztő videók. Szinten bármilyen témában találni ilyen tartalmakat, szinte bármilyen hosszúságban. Ezáltal tisztán látni, hogy az emberek nem csupán az ilyen ostobább, nézetséghajhász videókra kattintanak, mint a fahéjevő kihívások. Érdekes, ismeretekkel gazdag és nívós anyagok is megtalálják a maguk közönségét. Ha pedig mindezt szórakoztatóan tudjuk tálalni, akkor garantált a siker.

  1. Promóciók

Hatalmas lehetőségek bújnak meg az új, friss termékbemutatókban is. A YouTube egy tökéletes és mód felett hatékony módja annak, hogy különféle promóciós anyagokat tudjunk bemutatni. Cégünk, vállalkozásunk legújabb termékének, szolgáltatásának egy érdekes és informatív reklámot tudunk kreálni, ezzel még több potenciális vevőt elérve. Természetesen magától értetődik, hogy nem szabad e téren átesni a ló túlsó oldalára. Csak keltsük fel az emberek érdeklődését, és vegyük rá őket, hogy lépjenek velünk kapcsolatba vagy rendeljék meg rögvest a terméket.

 

  1. Bizalomépítés

Ha egy vásárló cégünk YouTube oldalára téved, és azt látja, hogy rendszeresen különféle tartalmak kerülnek fel, másképpen fog ránk tekinteni. Azáltal, hogy látja, hogy nem csak cégünk termékeivel, de a megjelenéssel is foglalkozunk, kölcsönösebb bizalom alakulhat ki. Nem pusztán a különféle közösségi média oldalakon (Facebook, Twitter, Instagram) találhat meg minket, de még a videómegosztó platformon is. Tüzetesebben megismerhet bennünket, egy-két arcot tud cégünk neve mögé behelyettesíteni. Ez pedig egy hatalmas lépés a siker felé.

  1. Ingyenes segítségnyújtás

Nehezebben elmagyarázható termékek vagy szolgáltatások esetén a legegyszerűbb, ha megmutatjuk. Látva az ember sokkal könnyebben meg tud érteni dolgokat, összefüggéseket, mint leírtan olvasva azokat. Vizuálisan egészen másként ülepedhet le bennünk egy használati utasítás például. Ezáltal pedig segíthetjük a vásárlóinkat. Azt éreztethetjük velük, hogy ránk számíthatnak a termék/szolgáltatás megvásárlása után is.

Mindenképp érdemes elgondolkozni, hogy cégünknek, termékeinknek megéri fenntartani egy YouTube csatornát. Nagy felelősség társul be emellé, de nagyobb kockázattal nagyobb a siker is. Ha pedig szeretnénk egy hivatalos csatornát, de nem értünk a videózáshoz, akkor sincs okunk lemondani semmiről sem. Manapság külön erre szakosodott cégeket is találni, akikkel hosszú távú szerződéseket tudunk kötni. Így már csak elhatározás kérdése az egész. Bele kell vágni!

 

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés