[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]
A Google hirdetésről
Ma már mindenki a Google keresőjét használja, hogy ha keres valamit az interneten. Jó eséllyel nem is jutunk tovább az első oldalon, hiszen annyira jól működik a Google keresője, hogy erre nincsen szükség. De mi a helyzet akkor, ha keresőoptimalizálás ellenére sem tudunk feljutni az első oldalra? Lehet, hogy nagy a verseny, és sokan szeretnének ugyanarra a kulcsszóra jó helyezést elérni, vagy egyszerűen nincs meg a tudásunk hozzá, hogy felhozzuk weboldalunkat az első oldalra.
Na, ekkor jön képbe a Google hirdetés!
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_gallery interval=”3″ images=”4672″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
Mi az a Google hirdetés?
De mi is az a Google hirdetés? Hogyan működik? Igazából hasonló alapelvek alapján mint a SEO, csak mivel fizetünk egy kattintásért, ezért akár azonnal a Google kereső találati lista elejére kerülhetünk.
A Google hirdetés, vagy más néven Google Ads (régebben Google AdWords) egy kattintás alapú hirdetési rendszer.
Azért, hogy megjelenik a hirdetésünk, még nem kell fizetnünk, viszont ha valaki rákattint, akkor annak van egy egyszeri kattintási költsége, amit CPC-nek (Cost Per Click) hívunk. Azt, hogy mennyibe kerül egy kattintás, több tényező is befolyásolja. Leegyszerűsítve a dolgot úgy működik, hogy a hirdetők licitálnak az adott kulcsszóra, és aki a többet fizeti, az előrébb lesz. Nem kell megijedni, mert nem ennyire veszedelmes a Google hirdetési rendszere, ám akad még néhány tényező, ami ezt befolyásolja. Például az, hogy milyen a weboldalunk, vagy hogy miként íródott a hirdetésünk.
Kinek éri meg a Google hirdetés?
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
Ma már nincs olyan vállalkozói réteg – a villanyszerelőktől kezdve a fodrászokon át a nagy multinacionális vállalatokig –, amelyik ne hirdetne a Google Ads-ben. Kiváló stratégia mentén, valamint jól beállított hirdetésekkel, szinte bárkinek megéri a Google hirdetés, hiszen jól tervezhető, mérhető és rendkívül eredményes. Látható ugyanis, ha egy hirdetés jól teljesít, és az is, ha éppen nem. Éppen ezek miatt könnyen továbbfejleszthető azzal, hogyha teszteljük, mi működik és mi nem.
A Google hirdetés előnyei
Számos előnye van a Google Ads hirdetésnek, de talán ami a legfontosabb az az, hogy működik. Jól összeállított stratégia mentén futószalagon képes szállítani az új megrendeléseket és érdeklődőket.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
Hogy mitől fantasztikus eszköz a Google hirdetés?
- Jól célozható: hirdetésünk csak azoknak fog megjelenni, akik a mi termékünket, vagy szolgáltatásunkat keresik
- Mérhető: gyorsan látható, hogy Google Ads hirdetéseink hozzák-e az új vásárlókat, vagy csak a Google számláját gyarapítjuk
- Tervezhető: a Google kulcsszótervező eszközzel pontosan látjuk, hogy ki, mikor és hányszor keresett a termékünkre, vagy a szolgáltatásunkra.
- Bármikor leállítható vagy újraindítható: nincsen semmilyen korlát, hirdetéseink ugyanis akkor futnak, ha mi azt úgy szeretnénk.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]
Google hirdetéskezelés
A Google hirdetéskezelés egy olyan kifejezés, amit akkor szoktunk használni, hogyha egy vállalkozás Google Ads fiókját egy ügynökség vagy egy szakértő kezeli. Hivatalos Google Partnerként mi is kezelünk hirdetéseket ügyfeleink részére. Ebben az esetben a teljes fiók beállításait mi kezeljük úgy, hogy ügyfelünk számára a lehető legtöbb potenciális ügyfelet szállítsuk a Google keresőből, a lehető legjobb költségek mellett. Ez folyamatos munkát és optimalizálást jelent, melynek során a hirdetéseket és a kulcsszavakat a lehető legoptimálisabb állapotba állítjuk. Mivel a piac folyamatosan változik, és sokszor idényszerű akciók is vannak, összetett feladat megtalálni azt az üzenet, ami megszólítja és vásárlásra ösztönzi ügyfeleink célcsoportját.
Google hirdetés fajtái
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]
Több lehetőség is van arra, hogy a Google-ben hirdessünk. Nézzük meg ezeket egyenként.
Keresőhirdetés
Ebben az esetben a Google keresőjében jelenítünk meg bizonyos kulcsszavakra szöveges hirdetést. Ez a Google legelterjedtebb hirdetési felülete, hiszen innen gyorsan és jó minőségű látogatókat tudunk hozni egy weboldalra.
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”4844″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
Display hirdetés
Ez a Google vizuális hirdetési rendszere, ami a világon rengeteg weboldalon jelenik meg kép, videó vagy egyéb vizuális elem formájában. Ehhez a programhoz lehet csatlakozni mint weboldal tulajdonos, és akár hirdetéseket is megjeleníthetünk honlapunkon. Előnye, hogy viszonylag olcsó, valamint nagyon jól célozható téma az elhelyezés és kulcsszavak alapján. Ilyen hirdetéseket láthatsz több hazai online portálon (hvg.hu, origo.hu, hir24.hu), vagy éppen a használtauto.hu-n vagy a viber csevegőprogramban is.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
Remarketing hirdetés
Remarketing hirdetésnek hívjuk azt, amikor egy felhasználó eljut a weboldalunkra, majd amikor azt elhagyja, kizárólag neki célzott üzeneteket jelenítünk meg. Biztosan találkoztál már azzal a jelenséggel, amikor egy weboldalon jártál, és utána „követett” Téged a hirdetés. Nos, ez a remarketing hirdetés, ami kiválóan tud működni.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
Youtube hirdetés
Mindezek mellett a YouTube-on is van lehetőséged hirdetni, ami szintén a Google hirdetési rendszer részét képezi. A YouTube a Google után a második legnagyobb kereső a világon, és itt is hihetetlen eredményességgel van lehetőséged vállalkozásod népszerűsítésére.
Google Ads hirdetés eredményeinek mérése
Ami mérhető, az fejleszthető. Ez különösen igaz a Google hirdetésekre, hiszen ez adja az egyik legnagyobb előnyét, például az offline hirdetésekkel szemben. Pontosan tudjuk, hogy mi az, ami eredményt hoz, és mi az, ami feleslegesen viszi pénzünket. Ennek mérésében óriási segítségünk a Google Analytics, melynek segítségével minden felhasználói tevékenységet nézhetünk weboldalunkon, de azt is, hogy hogyan és honnan érkeztek oda a felhasználók. Érdemes, sőt kötelező a használata ahhoz, hogy hirdetéseinket és stratégiánkat folyamatosan optimalizáljuk.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
Google hirdetés árak
Igazából egy kattintás árát nehéz megjósolni, de mindez attól függ, hogy mekkora a verseny az adott piacon. Ha sok a hirdető, akkor drágább lesz egy kattintás, ha kevesebb, akkor viszont olcsóbb. Sok minden befolyásolja a Google Ads hirdetés árait, de érdemes észben tartani, hogy nem mindig az első hely a befutó. Ha csak saját magunkból indulunk ki, akkor gyorsan rájöhetünk, hogy ha a Google kereső első oldalát végigböngésszük, akkor ha nem is teljesen, de eljutunk a vége felé. Éppen ezért nem biztos, hogy az első hely fogja hozni a legtöbb kattintást vagy ügyfelet. Sokkal jobb módszer, ha kitapasztaljuk, hogy hányadik helyen érdemes megjelenni hirdetésünkkel, ami a költségkeretünket is kíméli, és nem utolsó sorban jobb eredményeket hoz.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
Online Marketing Mesterfokon
Szeretnél többet megtudni az online marketingről? Érdekel, hogyan tudsz vevőket szerezni online? Szeretnéd tudni, hogy mire használd a közösségi médiát és hogyan? Akkor ajánlom figyelmedbe az új online marketing könyvemet, az Online Marketing Mesterfokon-t, ami egy részletes útmutató a sikeres vevőszerző stratégia kialakításához!
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]