Rávenni a potenciális vásárlókat, hogy vásároljanak ma már nem egyszerű. A weboldalunkra keveredett látogatók mindössze 2%-a vásárol csak! A maradék 98%-ot remarketing kampánnyal tudjuk visszacsalogatni és vásárlásra késztetni. De hogyan legyünk sikeresek ebben? Mi a kulcsa a sikeres vásárlásoknak?
Minden egyes weboldalnál más-más úton-módon kell rávennünk a potenciális vásárlókat, hogy vásároljanak. Nincsenek sajnos az online világ ezen területén mágikus és releváns mondatok vagy utasítások. Ami az egyiknél működik, az a másiknak kudarcba fullaszthat mindent. Emiatt nem érdemes szemellenzősen követni a többi oldalt! Mindig a saját magunk termékeivel és szolgáltatásaival kell foglalkoznunk. De nem szabad szem elől téveszteni talán a legfontosabb dolgot az online vásárlások világában: a tényeket és a tulajdonságokat!
A helyes felépítettség
Egy weboldal szövegének formailag és felépítettségileg egyenértékűnek kell lenni. A Google keresőmotorjához, a SEO-hoz és a hirdetési marketing formájához illeszkednie kell, ilyen esetekben nem szabad újítani és kísérletezni. Vagyis nem kifizetődő. A szöveg tartalmával magával viszont már lehet, hiszen a tartalom az az embereknek szól, nem a gépeknek, az algoritmusoknak!
A tartalom minket mint céget reprezentál, mutat be, így valamilyen szinten muszáj az arculatunkhoz illeszkednie. De nem kell túlkreatívkodni az egészet! A webszöveg nem szépirodalom, nem költészet. A szövegnek egy hajtómotorja van: el kell adnia. Rá kell vegye, hogy a vásárló cselekvést hajtson végre, tőlünk vásároljon. Pontosan emiatt kell ragaszkodni (a tartalom formálását ehhez kell igazítani) a tényekhez és a tulajdonságokhoz.
Az olvasók nem buták
A tények és tulajdonságok eladnak – ez az egyik legfontosabb alapelv! Az olvasók viszont nem buták – azonnal átlátnak a szitán. Egy-két kattintás, és azonnal le tudnak mindent ellenőrizni. Láthatják, hogy miben nem mondtunk igazat, miben füllentettünk és nagy rá az esély, hogy átpártolnak a konkurenciához. A tényekkel és tulajdonságokkal viszont azonnal felkelthetjük az érdeklődésüket és a kíváncsiságukat. Emiatt nem érdemes a gonzo újságírási technikát alkalmazni szövegíráskor.
Nem szabad folyamatosan mellébeszélni, vagy szuperlatívuszokban fogalmazni. Az olvasók azonnal látni fogják, hogy itt csak terelni akarjuk a figyelmet. Természetesen mindent lehet profin és ügyesen csinálni, úgy hogy nem veszi észre senki az egészet. De előbb-utóbb majd számot kell adnunk mindenről – ami pedig roppant kínos lehet a cégre és persze ránk is nézve!
Hogyan hagyatkozzunk a tényekre és a tulajdonságokra?
A tények és a termékünk / szolgáltatásunk tulajdonságainál érdemes figyelni, hogy ne legyen száraz a szöveg. Ne hasson egyszerű, másolt leírásnak. Ekkor is persze tényekről és tulajdonságokról számolunk be, de a modor és a stílus mutatja meg, mennyit érünk. Cégünk és vállalkozásunk arculatjához igazítva építsük fel a weboldalunk szövegeit.
Legyünk specifikusak!
Ismerjük a definíciókat és ne találjunk ki oda nem illő dolgokat. Egy sampont ne akarjunk eladni táplálékkiegészítőként – hogy egy sarkalatos példát említsünk. Tudjuk, hogy mindennek hol a helye, meddig tartanak a határok. Teljesen valótlan és egyáltalán nem releváns információkat pedig ne biggyesszünk oda!
„A bólogatás elve”
Ezt az elvet sokan a következetesség elveként is ismerik, a lényegen viszont nem változtat. Érdemes úgy felépíteni szövegeinket, hogy az azt olvasó ember „bólogatni” kezdjen közben. Kezdjünk olyan (akár triviális) dolgokkal, amikkel megteremtünk egy értelmi-bizalmi alapot, amire persze majd rá tudunk építkezni. Ezekkel a dolgokkal ki tudunk alakítani egy bizalmi kapcsolatot, és a potenciális vásárlónkat nagyobb eséllyel győzhetjük meg.
Hagyatkozzunk az olvasók fantáziájára!
Ha még emlékszünk az irodalomóráinkra, azon belül is például Arany János balladáira, akkor sokunknak beugorhat a balladai műfaj egyik alapeleme. A balladai homállyal végig fenntartották a kíváncsiságot az egész művön keresztül. Azzal, hogy nem számoltak be egyszerre mindenről, hanem hagyták az olvasót fantáziálni, nagyobb hatást értek el. Ugyanezt érdemes meglépni a webszövegnél is! Ne rágjunk mindent az emberek szájába, hanem úgy mutassuk be termékünket, hogy érdekelni kezdje. Vegyük rá a nem túl tolakodó homállyal, hogy több információt szerezzen róla!