[vc_row full_width=”stretch_row” css=”.vc_custom_1595595260892{background-color: #ffffff !important;}”][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]
Minden weboldalnak, vállalkozónak előbb-utóbb fel kell tennie a kérdést: mi az én Vonzó Ajánlatom? Mit tudok én kínálni az embereknek, hogy tőlem vásároljanak? Mivel tudom meggyőzni őket?
A mai piacorientált világban már nem lehet mellébeszélni semmilyen témában sem. A potenciális vásárlók meggyőzésére kevesebb, mint 5 másodpercünk van. Ennyi idő alatt kell maradásra bíztatnunk, és megismertetni velük a Vonzó Ajánlatunk egy részét. De mi is a mi Vonzó Ajánlatunk? Hogyan tudjuk ezt létrehozni? Egyáltalán mit is jelent mindez?
Mi az a Vonzó Ajánlat? Miért lehet fontos nekünk?
A céged arca
Vonzó Ajánlatnak (angolul Value Proposition) azt az üzletet, indítványt nevezzük, ami a mi weboldalunk legjobbja. Ezt nem pusztán a cégünk / vállalkozásunk körén belül kell érteni, hanem a teljes piacot alapul véve. Fontos kiemelnünk, hogy a legjobbról beszélünk, nem a kedvencről vagy a szívükhöz közel állóról. Arról, ami elad minket. A Vonzó Ajánlatunknak kell egy egyedi és emlékezetes képet festenie rólunk! Ennek alapján azonosítsanak be elsőként az emberek.
Viszont mindez nem azt jelenti, hogy nekünk olyan terméket vagy szolgáltatást kell kínálnunk, ami nincs is a világon. Manapság mindenki minden terméket áruba tud bocsátani, így biztosra vehetjük, hogy az adott árucikket a konkurencia is kínálni fogja. De akkor mi teszi kiemelkedőbbé és csábítóbbá a mi ajánlatunkat?
A válasz egyszerű: a vonzó jellege!
Miért vonzó a Vonzó Ajánlat?
Nézz körbe a konkurenciád oldalain! Biztosan látni fogod, hogy azt kínálják, amit te is. Az adott terméken / szolgáltatáson sajnos nem tudunk változtatni, de vonzóbbá tenni igen! Ahhoz, hogy megállapítsuk, mivel tudnánk kecsegtetőbbé tenni az üzletünket, meg kell állapítanunk az erősségeinket!
Írd össze, a te céged / vállalkozások miben erős, miben kirívó. Természetesen szem előtt kell tartanunk a gyengeségeket is, de a Vonzó Ajánlat kapcsán az erősségekből tudunk kovácsolni behozhatatlan előnyt! Ezek alapján tudjuk vonzóvá varázsolni a termékünket, amik végérvényesen meggyőzhetik a potenciális vásárlókat.
Mik tehetik vonzóvá a Vonzó Ajánlatot?
Olyan plusz szolgáltatásokkal és értékekkel kell felruháznunk az ajánlatunk, amiken az emberek tekintete megakad. A vásárlók a lehető legolcsóbban szeretnének kijönni egy üzletből a lehető legnagyobb haszonnal (persze az ár-érték arányt szem előtt tartva). Ehhez kellenek a plusz értékek!
Kínáljunk termékünk mellé ingyenes szolgáltatásokat! Vagy hosszú idejű garanciát, biztosítást! Ajándékokat, meglepetéseket és bónuszokat! Ezekkel azt érjük el, hogy a vevő többedszerre is elgondolkozik, nálunk vásároljon-e. Mi ugyanazért a termékért / szolgáltatásért többet adunk, több értéket kínálunk! Ez pedig egy döntő érv a konverzió mellet.
Mértékkel, mint mindent
Nyilvánvalóan evidens, de szót kell ejteni a mértékes lépésekről. Nem szabad átesnünk a plusz értékekkel a ló túlsó oldalára! Meg kell találnunk az arany középutat, ami két lényeges problémától óvhat meg minket.
Egyrészt a számtalan kecsegtető, plusz szolgáltatással meggyőztük a vásárlót, de lehet, mi nem jövünk ki belőle túl fényesen. Egy gyors összeadás-kivonás során hamar kiderülhet, merre billen a mérleg nyelve, így mindig érdemes tudatosan, ésszel ajándékoznunk. Egy szúnyoggal szemben újságpapírt használunk, nem egy lexikont!
Másrészt pedig a számtalan ajándék hamis képet festhet rólunk! A vásárlók pontosan tudni fogják, mennyi a tűréshatár az adott termék / szolgáltatás esetében. Két kattintás alatt rákereshetnek a konkurenciára, amivel tisztán kirajzolódhat előttük, hogy mi helyzet. Ha pedig gyanút ébresztünk a vásárlónkban, akkor búcsút is inthetünk az ajánlatnak. A megbízhatóságot sosem szabad szem elől tévesztenünk!
Összefoglalva tehát cégünk / vállalkozásunk életében nem mehetünk el szó nélkül a Vonzó Ajánlat mellett. Az előnyeinkből és erősségeinkben kell összekovácsolnunk a kecsegtető üzletet, ami plusz értéket kínál a vásárlóknak! Mindezt tegyük mértékkel, a megbízhatóságot szem előtt tartva!
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row]