[vc_row][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]
Kisvállalkozásként talán nem a legégetőbb kérdés a hosszútávú növekedés, sokkal inkább a pillanatnyi anyagi szükségletek megteremtése van szem előtt. Mégis azt gondolom, hogy hosszútávú tervek és stratégia nélkül nem lehet stabil céget építeni. Egy vállalkozás, többek között akkor működik fenntarthatóan, ha tervezhetőek a bevételei. Ehhez pontosan tudnunk kell, hogy mivel számolhatunk a következő hónapban, hónapokban. Egyrészt ez ad egyfajta biztonságérzetet, amivel könnyebb szembenézni a mindennapok kihívásaival, másrészt biztosítja a növekedést.
Hogyan lehet elérni ezt az online marketing segítségével? Milyen eszközök állnak rendelkezésére egy kisvállalkozásnak, amivel megalapozhatja az üzleti növekedését?
Alacsony belépő hirdetési költségek
Ahhoz, hogy online el tudjunk indulni, csupán néhány, viszonylag olcsó befektetésre van szükségünk. Kelleni fog egy weboldal, közösségi oldalak (első körben: Facebook, Instagram). Függetlenül attól, hogy szolgáltatást vagy terméket értékesítünk, a weboldal készítés ára pár száz ezer forint lehet.
A közösségi oldalakat, akár mi magunk is létre tudjuk hozni, így ezek különösebb költségeket nem jelentenek. Érdemes ezekre befektetésként tekinteni, így azt javaslom, jól nézzük meg a kínálatot és inkább áldozzunk egyszer 20%-kal több pénzt egy jó weboldalra, mintsem utána újat készíttetni és kétszer kifizetni ugyanazt. Bár az első olcsó volt, de lehet, nem működik megfelelően. A siker titka itt is az alapokban rejlik, és bevételt hozó online marketing alapja a jó weboldal.
Fix, mérhető reklám költségek
Az online marketingnek megvannak a maga előnyei. Ilyenek többek között, hogy nagyon jól tervezhetőek, mérhetőek és akár kis marketing költségkerettel is elindíthatóak. Az első számú online hirdetési felületek a Facebook és Google Ads. Mind a kettő esetében napi költségkeret formájában kell megadjuk, hogy mennyit szeretnénk hirdetésre szánni, így biztosítható, hogy nem lesz több a napi költésünk a megtervezettnél.
Az eredmények szinte rögtön láthatóak, kik és hányszor kattintottak a hirdetéseinkre, mit csináltak a weboldalunkon stb. Ennek előnye, hogy gyorsan ki lehet szűrni, mi az, ami működik és mi az, ami nem – így elkerülhetjük a felesleges pénzkidobást. Az adott vállalkozás célcsoportja jól meghatározható, így hirdetéseinket, üzeneteinket és ajánlatainkat a megfelelő embereknek, a megfelelő időben tudjuk megjeleníteni, akik nagy valószínűséggel vásárolni fognak.
Mindig a matek a lényeg
Mi az AdNet Mediánál a legnagyobb hangsúlyt az elemzésekre és a statisztikákra helyezzük, és ahogy mérhetőek a költségek, épp úgy tudjuk mérni az eredményeket is. Pontosan láthatjuk, hogy mennyibe kerül vállalkozásunk számára egy új üzlet megszerzése – ezt alapul véve pontosan tudunk tervezni a jövőre. Mennyi pénzt kell a marketingbe fektessünk ahhoz, hogy megfelelő számú új vásárlónk, ügyfelünk lehessen. Majdhogynem teljesen automatizálhatjuk a marketing folyamatainkat, hisz az egész innentől már csak matematika: x költség mellett y bevételt érhetünk el. Ha ezt szorozzuk, akkor megkapjuk pontosan, hogy milyen eredményességgel és bevétellel tervezhetünk a jövőben.
Összességében elmondható, hogy az online marketing az a hirdetési mód, mellyel alacsony befektetés mellett, folyamatos növekedés érhető el. Nem szükséges elsőre óriási összegeket belefektetni, épp elég, ha teszteljük a rendszert az elején és utána arra költünk, ami működik. Ha már tudjuk mi az, ami új üzletet hoz, tovább növelhetjük a hirdetésre szánt keretet, ezzel növelve az eredményeket és a bevételeinket. A számok sosem hazudnak, így a pontos statisztikákat alapul véve, akár hónapokra előre is megtervezhetjük bevételeinket, ezzel biztosítva a folyamatos üzleti növekedést.
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row]