Az online marketing elképzelhetetlen PPC kampányok futtatása nélkül, ha valódi eredményeket szeretnénk elérni. Az online értékesítés és marketing egy rendkívül összetett rendszer, ennek alapvető eleme a PPC hirdetés. Ebben a cikkben mindent bemutatok, ami a PPC kampányok világát illeti. Megismerkedünk a PPC hirdetés jelentésével és a Magyarországon alapvető PPC hirdetési felületekkel is, mint például a Google Ads (AdWords), vagy a Facebook hirdetések.
A PPC szó a Pay Per Click szavak rövidítése, ami magyarul annyit tesz: Fizetés Per Kattintás. Ezt még „magyarabbul” úgy lehetne leírni, hogy egy kattintás alapú hirdetési rendszer, ami azt jelenti, hogy a hirdetőnek csak abban az esetben kell fizetni a hirdetés után, ha valaki rákattint arra.
PPC kampányról akkor beszélünk, ha több hirdetést indítunk ilyen formában, és ezeknek a megjelenését és rendszerét egy stratégia mentén dolgozzuk ki. PPC kampányokat tudunk futtatni a Google Ads (AdWords) vagy a Facebook hirdetési rendszerében, de ezekről a későbbiekben lesz szó részletesen.
PPC hirdetésekről beszélünk, ha például a Google Ads (AdWords) rendszerében kampányokat kezelünk, előre meghatározott kulcsszavak alapján. Az általunk megadott kulcsszavak valamelyikét, ha beírja valaki a Google keresőbe, akkor megjelenik rá a hirdetésünk. Azért, hogy a hirdetésünk megjelenik a Google keresőjében még nem kell fizetünk, viszont ha valaki rákattint, akkor annak lesz egy egyszeri kattintási költsége. Ezt CPC-nek (Cost Per Click) hívjuk ebben az esetben. Az, hogy ez mennyibe kerül pontosan, arról részletesebben a Google Ads (AdWords) hirdetés ára című cikkemben olvashatsz.
Szintén PPC hirdetéseknek hívjuk a Facebookon megjelenő hirdetéseket, bár itt nem teljesen a kattintások után fizetünk. A Facebook figyelembe veszi azt is, hogy hány embernek és hányszor jelent meg a hirdetésünk. A Facebook hirdetések esetében ugye nem kulcsszavakra jelenik meg a hirdetésünk, hanem előre meghatározott célzások alapján (érdeklődési kör, nem, kor stb.) fog megjelenni egy képes (vagy videós) hirdetés. Viszont függetlenül ettől ezeket is PPC hirdetéseknek hívjuk, mivel kattintunk a hirdetésre, hogy tovább kerüljünk egy adott marketingfolyosó következő szintjére.
Régebben igaz volt a mondás, hogy a marketing büdzsé egyik fele ablakon kidobott pénz, csak azt nem tudjuk, hogy melyik… Ma már ez teljesen mérhető és pontosan meg tudjuk nézni, hogy minden egyes forintunk, amit PPC hirdetésre költöttünk az megtérül-e. Ennek tudatában tudjuk folyamatosan optimalizálni PPC kampányainkat és a jól teljesítőket megtartani, ami viszont rosszul teljesít azt megszüntetni. Összességében a PPC kampányok és PPC hirdetések nagy előnye, hogy mérhető, ezáltal megspórolhatunk olyan pénzeket, amiket később eredményes kampányokra fordíthatunk.
Mindamellett, hogy mérhető, még rendkívül jól is célozható. Míg a Facebook hirdetések esetében szinte bármilyen célzást használhatunk (nem, kor, érdeklődési kör, születésnap, elvált, házas, szingli stb.), addig a Google Ads (AdWords) hirdetés rendszerében konkrét kulcsszavakra, konkrét keresési igényekre tudunk hirdetni. Ezek segítségével olyan pontosan tudunk hirdetni, mint még soha, és pont akkor tudjuk a potenciális ügyfeleinknek/vásárlóinknak ajánlatokat mutatni, amikor arra szükségük van, vagy épp azt keresik.
Eddig is elhangzott a Facebook és a Google Ads (AdWords) hirdetési felületek neve, de nézzük meg, hogyan kapnak szerepet ezek az online marketingünkben. Alap esetben kell rendelkezzünk egy weboldallal vagy webáruházzal, ahova a látogatókat (potenciális ügyfeleinket) irányítjuk. Ennek a weboldalnak tudnia kell értékesítenie, tehát megfelelően kell legyen felépítve ahhoz, hogy a látogatók valóban képesek legyenek vásárolni vagy ajánlatot kérni. Ez alatt azt értem, hogy a weboldalnak vagy webáruháznak megfelelőn kell informálnia a látogatót, és el kell érje, hogy bizalma legyen, végső soron látatlanba fogja nálunk hagyni a pénzét.
Ha a webáruházunk/weboldalunk megfelelően van elkészítve, akkor egy jól meghatározott online marketing kampány keretein belül kell elindítsuk PPC hirdetéseinket. Ehhez megfelelően kell ismerjük a célcsoportunkat és nekik szóló üzeneteket kell megjelenítsünk mind a Google Ads kampányainkban, vagy a Facebook hirdetéseinkben. Ezek után el is indíthatjuk PPC kampányainkat, akár mind a két felületen, majd ha megjelentek potenciális érdeklődőink előtt a hirdetések, akkor kattintanak rá és átkerülnek weboldalunk jól megírt landing page-ére, ahol ha mindent jól csináltunk, akkor vásárolnak is. 🙂
Bé Dénes vagyok online marketing és minősített Google Ads szakértő, cégünk az AdNet Media hivatalos Google Partner, ami azt igazolja, hogy szaktudásunk az AdWords hirdetések terén kiemelkedő, ezt a jelvényt a Google-től kaptuk, hogy megerősítsék Önt szakértelmünkben. Csak kattintson rá és bizonyosodjon meg róla!
Több száz vállalkozással dolgoztunk már az egyéni vállalkozásoktól kezdve a több száz milliós árbevételű cégekig. Széles körben rendelkezem tapasztalattal és több ezer sikeres kampányt futtattam már le, melyek új vevőket, megrendeléseket eredményeztek ügyfeleimnek.
AdNet Media Kft.
Budapest, Vágóhíd u. 3 F-épület 8/809, 1097
hello@adnetmedia.hu
+36 30 1818 017
Cégünk betartja a GDPR rendeletet, ezért kéretlenül semmit nem küldünk Önnek, továbbá adatait a rendeletben meghatározott módon kezeljük.
Mi az AdNet Medianál nem csupán weboldalakat, vagy kampányokat készítünk, mi álmok megvalósításában veszünk részt. Segítünk és mutatjuk a megfelelő útat, ha kell oktatással, tancsádással és folyamatos támogatással segítünk az úton, azon az úton, aminek mi már az összes buktatóját ismerjük, amit már többször sikerrel végigjártunk az elmúlt 10 évben. Az egyéni vállalkozásoktól kezdve, a milliárdos árbevételű cégeken át, több száz vállalkozásnak segítettünk elindulni, vagy tökéletesre fejleszteni az online értékesítésüket. Kiemelkedő tapasztalatunk és kiváló szakembereink a biztosíték arra, hogy vállalkozásodat sikerre visszük. És Ön mit álmodott meg?
Minden jog fenntartva 2012-2024 © AdNet Media – Online Marketing Mesterfokon