Jelen vagy több, különböző közösségi média platformon is? Remek! Ez már félsiker. A másik felét a tartalom minősége adja. Nem elég csupán jelen lenni a különböző felületeken, hiszen az is fontos, hogy erős jelenlétünk legyen! A tartalommarketing, vagy más néven content marketing valamilyen online tartalom publikálása, megosztása, amelynél a cél, hogy érdekes, egyedi, edukatív tartalmakat készítsünk, ezek segítségével pedig erősítsük márkánkat és valamilyen tevékenységre ösztönözzük az felhasználót.
Az erős tartalommarketingnek köszönhetően több potenciális vevőt/érdeklődőt érhetünk el, akik rendszeresen böngésznek a tartalmaink között, ezáltal hozzájárul a vásárlói elköteleződéshez is, hiszen ha érdekesek a tartalmaink, hosszútávon figyelni fognak ránk és előbb-utóbb vásárlóvá, megrendelővé válhatnak a felhasználók.
Nem mindegy, mit és mikor posztolunk
A tartalommarketingünk megtervezésekor fontos, hogy releváns anyagokat készítsünk, hiszen ha különböző tartalmak találhatóak meg az oldalunkon, azzal összezavarhatjuk a látogatót cégünk/vállalkozásunk profiljával kapcsolatban.
Ahhoz, hogy ezt jól tudjuk kivitelezni, ismernünk kell a közönségünket és a célcsoportunkat, hiszen nem mindegy a kommunikációs stílus, valamint meg kell tudjuk fogalmazni az üzenetünket feléjük.
A content marketing többféle formában alkalmazható, mint pl.
- Blogcikk
- Fotók/videók és leírásaik
- E-book
- Tájékoztatók
- Hírlevelek
- Webszövegek
A titok nyitja abban rejlik, hogy olvasmányosan írjunk olyan történeteket, posztokat, amelyek marketing céllal születtek, ám anélkül töltik be ezt a szerepet, hogy a látogató gondolataiban ez tudatosulna. Ahhoz, hogy megfelelő tartalommarketing stratégiát tudjunk kialakítani, érdemes felmérni a konkurenciánkat is a célcsoportunkon felül, valamint összeegyeztetni az arculatunkkal, megjelenésünkkel cégünk beazonosítása miatt.
Az sem elhanyagolható kérdés, hogy mikor posztolunk. Az időpontok kialakításához ismét csak fontos, hogy mennyire ismerjük a közönségünket, mikor vannak leginkább jelen az online felületeken, mikor a legaktívabbak. Amennyiben megtaláltuk a megfelelő időpontot, -amelyben például a Meta segítségünkre is van- figyeljünk arra, hogy rendszeresen osszuk meg a tartalmakat, mert egy idő után a közönségünk várni fogja, számítani fog legfrissebb tartalmainkra.
Tipp: a különböző social media felületek algoritmusai eltérőek, így pl.: az instagram figyeli, hogy mennyire releváns a tartalom és a hastag-ek párosítása és ha úgy méri fel, hogy nincs összhangban a kép és a címkék, hátrébb sorolja a tartalmunkat.
Készítsünk jó tartalmakat
A tartalommarketing az információról szól, vagyis nem nyíltan az eladásról. Természetesen a cél továbbra is a cselekvésre való ösztönzés, de olyan módon, hogy pszichológiailag az érzelmekre hassunk, megértessük közönségünkkel azt, hogy miért érdemes minket választania, illetve miért jó, ha igénybe veszi a szolgáltatásunkat. Adjunk nekik értékes, érdekes információkat termékünkkel, szolgáltatásunkkal kapcsolatban, meséljünk történeteket, amiket közel érezhetnek saját magukhoz, éreztessük velük segítő szándékunkat.
Tipp: figyeljünk a helyesírásra, hiszen egy nyelvtani hibáktól hemzsegő szöveg nagyon taszító lehet.
Fektessünk nagy hangsúlyt a vizualitásra
Mind a közösségi oldalak tekintetében, mind blog cikkek, weboldalunk szövegezése és a tartalommarketing bármely alkalmazása esetén érdemes hatásos képeket, videókat alkalmazni. Az online térben a leginkább a különböző vizuális elemek fogják meg az embereket elsőként, amihez elengedhetetlen, hogy minőségi fotókat és videókat alkalmazzunk. Emellett az első 1-2 sorunkkal kell meggyőzük a látogatót, hogy érdemes végig olvasnia a mondanivalónkat.
Vegyük kezünkbe az irányítást
Tartalmainknál legyünk egyértelműek, segítsük az olvasót egy lépéssel közelebb a kívánt konverzióhoz. Ezt megtehetjük többek között egy hírlevél esetén CTA gombokkal, linkekkel. A jól elhelyezett gombokkal átveheted az irányítást és konkretizálhatod, hogy mit érdemes tennie az olvasónak például egy cikkünk elolvasása után.
Miért érdemes tartalommarketinggel foglalkoznunk?
Amellett, hogy észrevétlen befolyásolhatjuk általa a közönségünket, könnyedén mérhetjük az eredményeket. Az egyik leglátványosabb, a magas megtérülési ráta, vagyis visszahozza a befektetett pénzt és időt. Könnyedén nyomon követhetőek az eredmények és ezáltal folyamatosan optimalizálhatjuk, formálhatjuk tartalmainkat.
Ne feledjük, a tartalommarketing nem egyik napról a másikra fogja sikerre vinni márkánkat, cégünket, így tartsunk ki és hamarosan meghozza a gyümölcsét!
Elakadtál content marketing stratégiád kialakításánál?
Vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk kialakítani a hozzád leginkább passzoló stratégiát és kézbe vesszük tartalmaid elkészítését.