A legértékesebb márkák általában a legfelismerhetőbbek. Ismerd meg, hogyan növelheted márkaismertségedet a közösségi médiában és azon kívül.
Mi az a márkaismertség?
Egyértelműnek tűnik, hiszen logikusan nézve a márkaismertség azt jelenti, hogy az emberek ismerik a márkánkat.
Kicsit összetettebben: a márkaismertség azt jelenti, hogy az emberek mennyire ismerik fel a márkánkat, mennyire tudnak a létezésünkről. A márkaismertség egy olyan fogalom, amely számos különböző KPI-t (key performance indicator) érint a forgalomtól a megosztásokig.
Miért fontos a márkaismertség?
Az erős márkaismertség azt jelenti, hogy a márkánk az első helyen szerepel, amikor az emberek az általunk is forgalmazott termékek vagy szolgáltatások kategóriájára gondolnak. Felismerik a logót / szlogent, ami megkönnyíti a hatékony kommunikációt a közösségi tartalmakon keresztül, különösen a képekben vagy rövid videókban.
Ez az első lépés a márkahűség kialakításához, hiszen ahhoz, hogy szeressék a márkánkat, először fel kell ismerjenek. A legértékesebb márkák általában a legfelismerhetőbbek.
Pl.: A Nike a legértékesebb ruházati márka, az Apple nyeri a fogyasztói technológia kategóriát, Italmárkák között pedig a Coca-Cola áll az élen.
Hogyan növelhetjük márkaismertségünket?
- Legyünk felismerhetőek
Legyen konkrét elképzelésünk a márkánkról: mit képvisel, mi a célja, üzenete, kommunikációja?
Kommunikáció
Milyen hangnemet használunk? Hivatalos vagy laza? Játékos vagy üzleties? A lényeg, hogy kommunikációnk minden csatornán felismerhető legyen.
Megjelenés
Ide tartoznak a színek, betűtípusok, az online vizuális megjelenés.
Márkaérték
Kik vagyunk? A márkaérték pontos meghatározása az egyik legfontosabb eleme a felismerhető márka felépítésének.
Határozzuk meg, hogy mit képviselünk márkaként, és hogyan testesítjük meg azt mindenkivel szemben, aki kapcsolatba kerül velünk. Üzenetünk legyen összhangban a célközönségünkkel!
Logó és szlogen
Egy jól megálmodott logóval és a márkánkhoz illő szlogennel azonnal felismerhetőek lehetünk.
Pl.: “Just Do It”, “Taste the feeling”
- Mondjunk egy mesét
Alkossunk történetet a márkánkhoz, meséljük el, honnan jött az ötlet, hogy lettünk azokká, akik vagyunk. Minden márkának van egy története és általában mesélnek is róla, hiszen közelebb kerülhetnek általa a fogyasztókhoz. Egy jó történettel könnyen emlékezetessé válhatunk.
- Hozzáadott érték
Termékünkön, szolgáltatásunkon kívül kínáljunk plusz értéket a fogyasztóknak, amelynek célja a szórakoztatás, oktatás vagy tájékoztatás. Valami olyat, ami a megvásárolt/ igénybe vett terméken vagy szolgáltatáson túlmutat. Ilyen lehet például egy blog, ingyenes ajándék e-book, egy csomagolás stb.
A Coca-Cola néhány éve karácsonykor a címkét úgy alakította ki, hogy egy ajándék masnivá lehetett alakítani, ez pedig mosolyra fakasztotta az embereket, megjegyezték és emiatt beszéltek róla.
- Megosztható tartalmak létrehozása
Hozzunk létre könnyen értelmezhető és érdekes tartalmakat, amelyeket meg tudnak osztani a felhasználók. Olyan tartalmakat hozzunk létre, amiket az emberek önszántukból akarnak majd megosztani, vagyis legyen értéke a tartalmunknak és ne mindig az eladásra akarjunk törekedni.
Jó taktika lehet az ösztönzés is, amikor arra kérjük a fogyasztót, hogy ossza meg a tartalmat, vagy jelöljön meg egy barátot alatta.
Weboldalon is helyezzünk el gombokat, hogy onnan is könnyen megosztható legyel például egy cikkünk a közösségi médiában.
Érdemes lehet nyereményjátékokat is létrehozni, ahol kínálunk is valamit a fogyasztók fáradozásaiért cserébe, ők pedig szívesen részt vesznek a játékban, ezáltal pedig segítik növelni az ismertségünket.
Tipp: Érdemes követni a közösségi média optimalizálás legjobb gyakorlatait, például a következetes és megfelelő időben történő posztolást.
- Készítsünk figyelemfelkeltő hirdetéseket
Facebookon beállíthatunk a hirdetésekhez célként márkaismertséget.
A Meta így írja le a márkaismertség célt:
“A márkaismertségi cél azoknak a hirdetőknek készül, akik a hirdetéseikre nagyobb valószínűséggel emlékező embereknek szeretnének hirdetni.
A márkaismertségi cél beállítása esetén elérhető „Hirdetésfelidézés becsült növekedése (emberek)” mérőszám azt mutatja, hogy becslésünk szerint hányan emlékeznének a hirdetésedre, ha két napon belül megkérdeznénk őket.”
A lényeg, hogy hirdetéseink ennél a célnál legyenek figyelemfelkeltőek. A márkaismertség-hirdetések egyszerű módjai annak, hogy a közösségi hirdetési költségvetést a márka ismertségének növelésére fordítsuk.
Ahhoz, hogy egyre több emberhez tudjunk eljutni és megjegyezzenek minket, erős és emlékezetes márkára van szükségünk, ehhez pedig elengedhetetlen a márkaismertség növelése.
Menjünk végig a fenti lépéseken és mérjük fel, hogy jelenleg hol tartunk és mi az, amit érdemes fejlesztenünk![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]