Az influencerek szerepe megkérdőjelezhetetlen a fiatalabb generációk köreiben az online világban. Szinte minden felületen szembe jöhet velünk egy influencer valamelyik konkurensünk termékeivel, szolgáltatásaival. Már a marketing stratégia kialakítása során érdemes számolnunk az influencer marketing lehetőségével, amennyiben szeretnénk ezt az opciót is beépíteni a marketingünkbe.
De kik is az influencerek és miért érdemes együtt dolgozni velük? Milyen a jó influencer és hogyan tud hatni egy személy több ezer-tízezer-százezer követőre a közösségi média felületek segítségével?
Kik az influencerek?
Azok a véleményvezérek, akik a közösségi média felületeken hatalmas követőtáborral rendelkeznek, érdekes, egyedi tartalmakat posztolnak, amelyekre az emberek kíváncsiak valamilyen okból kifolyólag, figyelnek rájuk, szavaikkal és fényképeikkel, videóikkal nagy hatást gyakorolnak követőikre, más szóval képesek “befolyásolni” közönségüket. Bíznak bennük az emberek, hiszen nyitottságuknak és történeteiknek köszönhetően olyan érzést keltenek, mintha ismernénk őket, ezáltal igen hatékonynak bizonyul a mai napig az influencer marketing.
Influencerekkel szinte minden platformon találkozhatunk, de a legnépszerűbb felületük az Instagram. Ezen felül a Facebook, Youtube és a Tik-Tok a legelterjedtebb felületek hazánkban a véleményvezérek tekintetében. A legtöbben saját blog felülettel is rendelkeznek, így érdemes lehet ezt a felületet is kiaknázni általuk írt cikkek segítségével. Rajtuk keresztül számunkra fontos, konkrét célközönségre találhatunk, hiszen, ha jól választunk influencert, közvetlenül ahhoz a közönséghez szólhatunk a segítségével, aki egyébként is a célközönségünk, vagyis pontosabban célozhatunk.
Már nem csak színészek, sportolók, vagy más tevékenységük miatt híres személyek lehetnek influencerek, hanem szinte bárki, akinek vannak ehhez ambíciói és meg tudja fogni az embereket.
Légy hiteles!
Az influencer marketing során a legfontosabb, hogy releváns influencert válasszunk, vagyis olyat, aki beleillik a márkánkba, szolgáltatásunkba és hitelesen tudja promotálni termékünket, szolgáltatásunkat. Ez az egyik legnehezebb feladat, hiszen sok véleményvezér elveszti hitelességét azzal, hogy olyan termékeket is promotál, amik profiljuk alapján nem illenek a felépített képükbe, így elvesztik a természetességüket, azt a könnyedséget, ami a követőket általában elvarázsolja.
Példa: Egy utazási iroda számára egy utazó blogger/ influencer lehet a legrelevánsabb választás, hiszen így nem lóg ki a promotált szolgáltatás az influencer témájából.
Mire figyeljünk?
Azután, hogy sikerült egy számunkra hiteles, releváns influencert találnunk, azt is érdemes figyelembe venni, hogy mekkora követőbázissal rendelkezik a kiszemelt véleményvezér, valamint ebből mekkora az elköteleződési rátája, vagyis az összes követőjének számához képest milyen aktivitást képes elérni, azaz milyen a like-ok és a kommentek aránya.
Határozzuk meg a célt
Többféle célt is kitűzhetünk influencerekkel való együttműködésünk során, mint például:
- Új termék bevezetésében való segédkezés
- Tartalmak előállítása
- Termékek promótálása
- Közelgő események népszerűsítése
A célokat különböző tartalmakkal tudják megtámogatni, mint például videók/képek segítségével, blog cikkek írásával, élő bejelentkezésekkel, sztorikkal.
Kinek ajánlott?
Nem biztos, hogy mindenkinek jövedelmező influencerekkel együttműködni. Az, hogy nekünk megéri-e, nagyban függ termékünktől, szolgáltatásunktól. A legnépszerűbb területek az influencerek világában az utazás, étel/ital, szépségipar/szépségápolás, divat és a sport. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy csak ezeken a területeken érdemes influencerekkel együtt dolgozni, de érdemes mérlegelni, hogy célközönségünk elérhető-e influencerek által, vagy a termékünket, szolgáltatásunkat érdemes-e így is promotálni.
Mint minden online marketing tevékenységnél, ezesetben is fontos mérni az eredményességet! Figyeljünk oda az aktivitásokra, valamint elemezzük weboldalunk látogatottságának változásait is.
Segítségre van szükséged közösségi média felületeid kezelésében, valamint az eredmények mérésében?
Bízd ránk social media platformjaidat, segítünk a legtöbbet kihozni belőlük!