Nap mint nap beszélünk cégvezetőkkel, és segítünk alakítani a webes megjelenésüket, online marketingjüket. Az első és legfontosabb kérdés mindig ugyanaz: mi a céljuk a weboldal készítéssel? Csak egy bemutatkozó oldalt szeretnének, hogy „legyen valami,” vagy egy valóban hasznos, a céget hitelesen képviselő weboldalt, ami konkrétan bevételt is termel?
Sok esetben a cél nincs pontosan meghatározva, és csak az a szándék, hogy „jó lenne valami.” Tervek és stratégia nélkül belevágni a weboldalkészítésbe ugyanakkora hiba, mint üzleti terv nélkül vállalkozást indítani. Tudnunk kell, hogyan éri el a honlap a célközönséget, hogyan szólítja meg őket, és hogyan ösztönzi őket cselekvésre – legyen az vásárlás, hírlevél-feliratkozás vagy ajánlatkérés.
Ebben a cikkben a weboldalkészítés előtti legfontosabb teendőkről és a leggyakoribb hibákról olvashatsz, amiket érdemes elkerülni.
Tisztázatlan célok – Miért szeretnél weboldalt?
Sokan kezdik úgy: „Szeretnék egy weboldalt.” De ha megkérdezzük, miért, gyakran jön a bizonytalan válasz: „Hát, hogy legyen valami.” Ez az a pont, ahol máris rossz irányba indulhat az egész projekt.
Valójában mit vársz el egy weboldaltól?
Csak egy digitális névjegykártyát szeretnél, amit megmutathatsz az ügyfeleidnek? Esetleg azt szeretnéd, hogy új érdeklődőket vonzzon, növelje a bevételedet, és aktívan segítse az értékesítést? Netán információt közölne, vagy egy komplex online rendszert működtetne?
Bármi is legyen a célod, az első lépés, hogy pontosan meghatározd, mit szeretnél elérni. Egy átgondolt stratégia nélkül a weboldalkészítés olyan, mintha térkép nélkül indulnál el egy ismeretlen úton.
Gondold végig:
- Mit szeretnél elérni az oldallal?
- Milyen lépéseken keresztül juttatnád el a látogatót odáig, hogy vásároljon, ajánlatot kérjen, vagy felvegye veled a kapcsolatot?
- Hogyan mutatod meg, hogy te vagy a legjobb választás?
Mi abban segítünk, hogy ezekre a kérdésekre ne általános válaszok szülessenek, hanem olyan ötletek és megoldások, amik konkrét vevőket eredményeznek. A tervezés során együtt gondolkodunk veled, hogy a weboldalad ne csak „jól nézzen ki”, hanem a céged számára valódi eredményeket hozzanak.

1. Elavult design és online trendek figyelmen kívül hagyása
Egy túlzsúfolt, villogó, csilivili weboldal ma már nem vonzó. Az online trendek gyorsan változnak, és amit néhány éve még modernnek tartottunk, mára elavulttá vált.
A megoldás:
- Fontos, hogy a weboldalad letisztult és felhasználóbarát dizájnt tükrözzön, amely összhangban van a célközönséged ízlésével. Egy jól átgondolt, egyszerű, mégis esztétikus megjelenés segítheti a látogatókat abban, hogy könnyen eligazodjanak az oldalon, és gyorsan rátaláljanak arra, amit keresnek.
- Érdemes figyelmet szentelni annak is, hogy a weboldalad reszponzív legyen, tehát minden eszközön (mobil, tablet, PC) zökkenőmentesen működjön. Mivel a felhasználók többsége manapság telefonról böngészik az internetet, alapvető elvárás, hogy az oldal gyorsan betöltődjön, könnyen olvasható legyen, és minden funkció hibátlanul működjön kisebb kijelzőkön is.
- A rendszeres frissítések biztosítása szintén hozzájárulhat ahhoz, hogy mindig naprakész információkat kínálj. Az aktualizált szövegek, referenciák és friss hírek azt a benyomást keltik, hogy a céged folyamatosan fejlődik.
- A szöveges tartalomra is érdemes kiemelt figyelmet fordítani. A jól megírt szöveg nemcsak informál, hanem meggyőz is. Gondold át, hogy a szöveg világos, tömör és meggyőző legyen, megfelelő tagolással és kiemelésekkel segítve az olvasót. A logikus felépítés és az átlátható tördelés javítja az olvasási élményt, miközben tudatosan tereli a látogatót a kívánt cselekvés felé – legyen az ajánlatkérés, vásárlás vagy kapcsolatfelvétel.
2. Nem ismered a célközönségedet
A weboldalad nem neked, hanem az ügyfeleidnek szól. Ha nem tudod, hogy kik ők, mit keresnek, és milyen problémáikra várnak megoldást, akkor könnyen elveszíted őket.
Hogyan tudd meg, mit akarnak?
- Ehhez érdemes meghatározni az ideális ügyfeled, azaz a buyer persona-t. Tedd fel magadnak a kérdést: Kik ők? Milyen problémájuk van, amit a terméked vagy szolgáltatásod megold? Ha például vállalkozóknak kínálsz szolgáltatást, gondold végig, mi az, ami megkönnyítheti az életüket – több ügyfél, hatékonyabb értékesítés, kevesebb adminisztráció?
- Ezután fontos, hogy tudd, mire keresnek rá online. A kulcsszókutatás segít megtalálni azokat a szavakat és kifejezéseket, amikkel az ügyfelek az interneten keresgélnek. Ha ezeket beépíted a weboldalad szövegébe, könnyebben megtalálnak.
- Végül gondolj arra, hogy milyen kérdések merülhetnek fel a látogatókban. Egy jól felépített GYIK szekció vagy blogcikk segíthet azonnali válaszokat adni. Például, ha valaki azt keresi, „mennyibe kerül egy weboldal?”, és nálad világos választ talál, nagyobb eséllyel fordul hozzád. A cél: ne csak információt adj, hanem megoldást kínálj.

3. Lassú betöltési idő: hogyan befolyásolja a weboldalad sebessége a látogatói élményt?
Egy lassú weboldal az egyik leggyakoribb oka annak, hogy a látogatók gyorsan elhagyják az oldalt. Nemcsak bosszantó, de a Google is hátrébb sorolja az ilyen oldalakat a keresési találatok között, ami kevesebb organikus forgalmat jelent. Manapság, amikor minden másodperc számít, a felhasználók nem várnak – ha néhány másodpercnél tovább tölt az oldal, egyszerűen továbbállnak.
De mi okozza a lassúságot?
Gyakran a nagy méretű, optimalizálatlan képek vagy videók lassítják le az oldalt. Emellett a nem megfelelően megírt kód, túl sok felesleges bővítmény, illetve egy lassú tárhelyszolgáltató is komoly gondot okozhat. Az is előfordulhat, hogy az oldalad nincs megfelelően gyorsítótárazva, ami felesleges terhelést ró a szerverre.
A jó hír az, hogy ezek a problémák könnyen orvosolhatók a megfelelő technikai beállításokkal. Az Adnet Media csapata segít feltárni az oldalad sebesség problémáinak okát, és optimalizálni a weboldalt, hogy gyorsabb, hatékonyabb és felhasználóbarátabb legyen. Így a látogatók nem csak maradnak, hanem gyorsabban ügyféllé is válnak.

4. Nincs ügyféltámogatás és interakció
Egy weboldal nemcsak információforrás, hanem az első kapcsolódási pont is a leendő ügyfeleiddel. Ha valaki kérdéssel érkezik, gyors válaszokat vár. Ha ezt nem kapja meg, könnyen továbbáll a konkurenciához. Az azonnali interakció ma már alapvető elvárás, de szerencsére van rá hatékony megoldás.
Tipp:
- Az egyik leghasznosabb eszköz egy AI-alapú chatbot, amely 0-24 órában elérhető az oldalon. Ez a rendszer képes automatikusan válaszolni a leggyakoribb kérdésekre, így az érdeklődők azonnali segítséget kapnak, függetlenül attól, hogy mikor keresnek. Egy jól beállított chatbot nemcsak időt spórol, hanem növeli az ügyfélélményt is, mert gyors, pontos és mindig elérhető.
- Ha pedig valaki személyesebb kapcsolatot keres, az élő chat vagy egy egyszerű, jól működő kapcsolatfelvételi űrlap teszi teljessé az ügyfélút élményét.
5. Hogyan nyerheted el a látogatók bizalmát a weboldaladon?
A látogatók bizalma kulcsfontosságú ahhoz, hogy vásárlásra szánják el magukat. Egy weboldal akkor lehet igazán sikeres, ha hiteles és meggyőző módon mutatja be a cégedet és a szolgáltatásaidat.
Építs bizalmat így:
- Mutasd be a csapatodat: helyezz el képeket magadról és a kollégáidról.
- Tüntess fel ügyfélvéleményeket és esettanulmányokat.
- Részletesen írd le a termékeidet és szolgáltatásaidat.
- Használj professzionális dizájnt, és kerüld az ingyenes weboldalszerkesztő programok sablonjait.
6. Nem működik jól mobilon az oldalad? Nem reszponzív? Ez komoly gond!
A mobilhasználat évről évre növekszik, ezért egy reszponzív weboldal – amely minden eszközhöz és kijelzőmérethez rugalmasan alkalmazkodik – ma már alapkövetelmény. Ha az oldalad nem mobilbarát, rengeteg potenciális ügyfelet veszíthetsz.
Mit jelent a reszponzivitás?
- Egy igazán jól megtervezett weboldal automatikusan alkalmazkodik a különböző képernyőméretekhez – legyen szó mobilról, tabletről vagy asztali gépről. Így a szövegek könnyen olvashatók, a képek szépen jelennek meg, és a gombok is pont ott vannak, ahol kell, hogy egy érintéssel elérhetők legyenek.
- Fontos, hogy az oldal minden eszközön zökkenőmentesen működjön, hiszen a felhasználók gyakran váltogatják, hogy épp hol böngésznek.
Ebben mi segítünk: gondoskodunk róla, hogy weboldalad minden felületen tökéletesen nézzen ki és jól használható legyen – anélkül, hogy neked ezzel külön foglalkoznod kellene.
Miért érdemes az AdNet Media-t választanod weboldalad fejlesztéséhez?
Egy sikeres weboldal nemcsak jól néz ki, hanem ügyfeleket és bevételt is hoz. A célzott stratégia, a gyors betöltési idő, a reszponzív design és az ügyfélközpontú megoldások mind elengedhetetlenek a sikerhez.
Nem elég, ha „csak egy weboldalad van” – annak működnie is kell! Segítünk, hogy az oldalad ne csak esztétikus, hanem hatékony is legyen.
Szeretnéd, hogy weboldalad valóban eredményeket hozzon? Kérj ingyenes konzultációt, és megtaláljuk a legjobb megoldást!