Kezdetek
Először tegyük tisztába a reszponzív weboldal miértjét és annak fontosságát. A kétezres évek elején az internet mint olyan leginkább számítógépeken volt megtalálható, ezért célszerű volt egyféle képen megírni az adott weboldalt, hiszen az a számítógép képernyőfelbontásától és operációs rendszerétől függetlenül ugyanúgy jelent meg mindenhol. A fejlődő technológia következtében, a mobileszközök kiléptek saját árnyékukból és a vezeték nélküli internetnek hála elkezdtek az emberek telefonon is internetezni.
Ezzel egycsapásra megváltoztak internetezési szokásaink is. Sokáig tartott amíg a weboldalkészítők rájöttek, hogy ebben a formában a tartalomfogyasztás nyögvenyelős, elforgatni a kijelzőt és különböző elemeket kijelölni, majd igazából rákattintani körülményes és kényelmetlen. A tizenéves korosztály már nem, de az ettől fiatalabb emberek jól emlékezhetnek a GPRS és a WAP kifejezésre és a billentyűvel történő navigálásra.
A mobiloptimalizált weboldalak kezdete
2008-tól megkezdődött az átállás és a weboldalak úgynevezett reszponzív tevékenysége ami annyit jelent, hogy a weboldal témája/motorja érzékeli, hogy az url-re kattintás pillanatában milyen eszközről és mekkora felbontásról böngésszük azt és ahhoz mérten generál nekünk egy mobilnézetet, amivel gördülékenyen navigálhatunk a weboldalon. Példaként hoztam az e-bay oldalát, ami egy kereskedőoldal. Itt a keresett kifejezés mellett baloldalt különböző szűröket alkalmazhatunk, hogy szűkítsük az adott kört. Ez telefonon nem kényelmes. Húzkodunk kellene a képernyőt oda-vissza és ha nem egyenesen görgetünk lefele, elég ha csak egy kis ív van a húzott vonalban, máris eltolódhatnak a termékek és a végén nem is láthatunk semmit.
Ellenben ha van mobiloldal (ahogy az ebay esetében is), akkor a szűréssel már nem kell szélmalomharcot vívnunk, elég egy apró gombocskára rákattintani, ahol nem egy új ablakban, hanem egy jobboldalról kijövő kis fülön tudjuk szűkíteni a találatokat. Zseniális nem?
Egyrészt ez a mobiloptimalizált weboldal esztétikai és funkcionalitásbeli előnye, de mi a helyzet a keresőoptimalizálással? Összeegyeztethető a kettő? Egyáltalán van bármilyen hatása a helyezésre? Igen van. A Google algoritmusa ugyanis atomjaira szedi a weboldalakt és beindexeli azt mindenféle környezetben. Így akik rendelkeznek mobil optimalizált weboldallal, azok igenis előbbre kerülnek mint azok, akik figyelmen kívül hagyják ennek fontosságát.
Az általunk készített összes weboldalt mobiloptimalizáljuk, azért hogy ügyfeleink széles körben ki tudják szolgálni a felhasználókat, és hogy jobb helyezést érjenek el a Google találati listájában.