PPC kampány, avagy Google Ads hirdetés és Facebook hirdetés
február 1, 2019
Landing page készítés, így értékesít tökéletesen egy weboldal
február 4, 2019
Mutasd az összeset

Google Ads (AdWords) hirdetés árak

Google Ads AdWords hirdetés árak

Google Ads AdWords hirdetés árak

Google Ads (AdWords) hirdetés árak

Még ma is a leginkább elérhető hirdetési forma a PPC hirdetés, mivel a Google Ads Adwords árak elég alacsonyak ahhoz, hogy egy KKV is komolyabb eredménnyel és akár folyamatosan hirdethessen.

De mitől függ a Google Ads hirdetés ára? Két árat is meg fogunk nézni, az egyik maga a kattintásonkénti ár a másik pedig a kampánykezelés ára.

Google Ads hirdetés árak – mennyibe kerül egy kattintás?

Ahhoz, hogy megértsük a Google hirdetés árait, ismernünk kell a PPC hirdetés fogalom jelentését. Röviden a Google Ads (AdWords) hirdetés ára licitalapon van meghatározva, magyarul, aki többet fizet egy kattintásért, az fog előrébb kerülni. Ez nem teljesen igaz ebben a formában, mivel számos más tényezőtől is függ a Google hirdetés ára: CTR (át kattintási arány), minőségi mutató és a weboldal minősége, ahova a látogatókat irányítjuk.

Röviden és érthetőn a Google Ads hirdetés árakat az fogja meghatározni, hogy egy adott kulcsszóra mekkora verseny van. Ha sokan hirdetnek egy kulcsszóra, akkor összességében drágább lesz egy kattintás ára, mintha egy adott kulcsszóra, vagy kulcsszavakra kisebb a piaci verseny.

A népszerű kulcsszavak, mint például a biztosítási terület esetén a „biztosítás” kulcsszó, jóval drágább kattintási költségre, azaz hirdetési árakra lehet számítani, akár több ezer Ft is lehet csupán egy kattintás ára. Itt az is figyelembe vehető, hogy óriási cégekről van szó, akik havin szinten több millió forintot költenek Google Ads hirdetésekre, ezzel is húzva fel az adott piacon a versenyt.

Hogyan lehet ellenőrizni a Google Ads hirdetés árakat, a kattintási költségeket?

A kulcsszó árakat a legegyszerűbben a Google saját kulcsszótervezőjével tudjuk ellenőrizni és tervezni is itt tudjuk a költségeket. A lenti ábrán a már tárgyalt biztosítási területet emeltem ki, jól látható, hogy a kulcsszavakra magas a verseny ezt a Google is jelzi nekünk, tehát itt nagyobb kattintási költséggel is számolhatunk. Érdemes végig nézni az ötleteket és ezek alapján megtervezni a stratégiánkat és esetleg keresni olyan kulcsszavakat, kifejezéseket, melyek olcsóbbak, vagy kisebb rá a verseny, de ugyanúgy magas a havi keresések száma.

hogyan lehet ellenorizini a google ads hirdetes arakat

Hogyan tervezhető a fentiek alapján a havi költségvetésünk?

Általánosságban elmondható, hogy egy jól megírt hirdetés átkattintási aránya (CTR) 10-20% körül lehet, így számoljunk most 15%-al. Ez azt jelenti, hogy ha egy adott földrajzi területen belül egy kulcsszóra mondjuk 1000 keresés van havonta, akkor várhatóan 150 kattintást tudunk elhozni egy hónapban, ha egy kattintás ára 100 Ft, akkor egy hónapban az összes költségünk egy kulcsszóval 150 x 100 Ft azaz 15.000 Ft. Ezt megismételhetjük minden kulcsszó esetében, amit egy kampányon belül használunk és nagyságrendileg meg tudjuk határozni, hogy milyen költségkerettel érdemes indulnunk.

Ahogy fentebb is írtam egy Google Ads fiók költése számos tényezőtől függ, így ezek csak becslések, de jó kiinduló alapot adhat. Azonban érdemes tudni, hogy eredményességünk nem csak a kulcsszavakon és azok árán múlik, hanem vannak tipikus hibák, amiket ha elkövetünk, akkor nem lesznek eredményesek Google Ads hirdetéseink és csak az ablakon szórjuk ki a pénzt, ilyen hibákról és azok javításáról  a Top 7 Google Ads hiba című cikkemben olvashatsz.

Google Ads (AdWords) hirdetés árak – kampánykezelés ára

Google Ads AdWords hirdetés kampánykezelés árak

Érdekes lehet, hogy egy ügynökség milyen áron kezelhet Google Ads hirdetési fiókokat. Sok minden befolyásolja a Google Ads hirdetések árát, például, hogy mekkora marketing büdzséje van az ügyfélnek és hogy mennyire komplex kampányokat kell futtatni a számára. Sajnos nem lehet általánosságban megmondani, hogy mennyi lesz az AdWords kampánykezelés ára, piactól, versenytől és az adott projekt munkaidő igényétől függ.

Elakadt a beállítások között? Úgy érzi túl sokat költ Adwords hirdetésre, de az eredmények nem jönnek? Lehet, hogy nem jó stratégia mentén hirdeti vállalkozását és sokkal nagyobb potenciál van a hirdetéseiben?

Bé Dénes vagyok online marketing és minősített Google Ads szakértő, cégünk az AdNet Media hivatalos Google Partner, ami azt igazolja, hogy szaktudásunk az AdWords hirdetések terén kiemelkedő, ezt a jelvényt a Google-től kaptuk, hogy megerősítsék Önt szakértelmünkben. Csak kattintson rá és bizonyosodjon meg róla!

 

Milyen eredményeket érhet el hirdetéseivel, ha azt egy szakértő állítja be?

Több száz vállalkozással dolgoztunk már az egyéni vállalkozásoktól kezdve a több száz milliós árbevételű cégekig. Széles körben rendelkezem tapasztalattal és több ezer sikeres kampányt futtattam már le, melyek új vevőket, megrendeléseket eredményeztek ügyfeleimnek.

Nézze meg Google Ads tanácsadás szolgáltatásunkat és  húzzuk fel együtt Google hirdetéseit!

Bé Dénes
Bé Dénes
Üdvözöllek Bé Dénes vagyok, minősített Google Ads és online marketing szakértő. Mindig is érdekelt a marketing és az értékesítés, ez számomra már szenvedély. Szeretem az újdonságokat és az innovatív megoldásokat, így biztos lehetsz benne, hogy tőlem csak a legújabb módszerekről fogsz hallani.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

0
Kapcsolódás
Kis türelmét kérjük......
Ajánlatkérés küldése

Kérdése van, árajánlatot kérne? Írjon nekünk most!

Az Ön neve
* Az Ön email címe
* Az Ön telefonszáma
* Megjegyzés
Ajánlatkérés

Segíthetünk? Garantáltan 4 órán belül válaszolunk Önnek!

Az Ön neve
* Az Ön email címe
* Az Ön telefonszáma
* Megjegyzés
ONLINE elérhetőek vagyunk!
Feedback

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?