Google Ads hirdetés árak – mennyibe kerül egy kattintás?
Ahhoz, hogy megértsük a Google hirdetés árait, ismernünk kell a PPC hirdetés fogalom jelentését. Röviden a Google Ads (AdWords) hirdetés ára licitalapon van meghatározva, magyarul, aki többet fizet egy kattintásért, az fog előrébb kerülni. Ez nem teljesen igaz ebben a formában, mivel számos más tényezőtől is függ a Google hirdetés ára: CTR (át kattintási arány), minőségi mutató és a weboldal minősége, ahova a látogatókat irányítjuk.
Röviden és érthetőn a Google Ads hirdetés árakat az fogja meghatározni, hogy egy adott kulcsszóra mekkora verseny van. Ha sokan hirdetnek egy kulcsszóra, akkor összességében drágább lesz egy kattintás ára, mintha egy adott kulcsszóra, vagy kulcsszavakra kisebb a piaci verseny.
A népszerű kulcsszavak, mint például a biztosítási terület esetén a „biztosítás” kulcsszó, jóval drágább kattintási költségre, azaz hirdetési árakra lehet számítani, akár több ezer Ft is lehet csupán egy kattintás ára. Itt az is figyelembe vehető, hogy óriási cégekről van szó, akik havin szinten több millió forintot költenek Google Ads hirdetésekre, ezzel is húzva fel az adott piacon a versenyt.
Hogyan lehet ellenőrizni a Google Ads hirdetés árakat, a kattintási költségeket?
A kulcsszó árakat a legegyszerűbben a Google saját kulcsszótervezőjével tudjuk ellenőrizni és tervezni is itt tudjuk a költségeket. A lenti ábrán a már tárgyalt biztosítási területet emeltem ki, jól látható, hogy a kulcsszavakra magas a verseny ezt a Google is jelzi nekünk, tehát itt nagyobb kattintási költséggel is számolhatunk. Érdemes végig nézni az ötleteket és ezek alapján megtervezni a stratégiánkat és esetleg keresni olyan kulcsszavakat, kifejezéseket, melyek olcsóbbak, vagy kisebb rá a verseny, de ugyanúgy magas a havi keresések száma.

Hogyan tervezhető a fentiek alapján a havi költségvetésünk?
Általánosságban elmondható, hogy egy jól megírt hirdetés átkattintási aránya (CTR) 10-20% körül lehet, így számoljunk most 15%-al. Ez azt jelenti, hogy ha egy adott földrajzi területen belül egy kulcsszóra mondjuk 1000 keresés van havonta, akkor várhatóan 150 kattintást tudunk elhozni egy hónapban, ha egy kattintás ára 100 Ft, akkor egy hónapban az összes költségünk egy kulcsszóval 150 x 100 Ft azaz 15.000 Ft. Ezt megismételhetjük minden kulcsszó esetében, amit egy kampányon belül használunk és nagyságrendileg meg tudjuk határozni, hogy milyen költségkerettel érdemes indulnunk.
Ahogy fentebb is írtam egy Google Ads fiók költése számos tényezőtől függ, így ezek csak becslések, de jó kiinduló alapot adhat. Azonban érdemes tudni, hogy eredményességünk nem csak a kulcsszavakon és azok árán múlik, hanem vannak tipikus hibák, amiket ha elkövetünk, akkor nem lesznek eredményesek Google Ads hirdetéseink és csak az ablakon szórjuk ki a pénzt, ilyen hibákról és azok javításáról a Top 7 Google Ads hiba című cikkemben olvashatsz.
Google Ads (AdWords) hirdetés árak – kampánykezelés ára

Érdekes lehet, hogy egy ügynökség milyen áron kezelhet Google Ads hirdetési fiókokat. Sok minden befolyásolja a Google Ads hirdetések árát, például, hogy mekkora marketing büdzséje van az ügyfélnek és hogy mennyire komplex kampányokat kell futtatni a számára. Sajnos nem lehet általánosságban megmondani, hogy mennyi lesz az AdWords kampánykezelés ára, piactól, versenytől és az adott projekt munkaidő igényétől függ.
Google Ads / AdWords tanfolyam
Profi online hirdetéseket szeretnél elérni a Google Ads / AdWords hirdetéseiddel? Akkor a Google Ads / AdWords tanfolyam neked való! Ez az online Google Ads AdWords tanfolyam végigvezet a teljes hirdetés kezelő megismerésén, melynek eredményeként sikeres és ügyfélt hozó hirdetéseket tudsz létrehozni, hogy növeld az online értékesítéseidet. A Google Ads / AdWords tanfolyam az alapoktól kezdi, majd így megy bele az egyre mélyebb elméleti és gyakorlati részletekbe a konverzió mérésen át, a remarketing hirdetésekig mindent megtanulhatsz. A Google Ads / AdWords tanfolyam ajánlott kezdőknek, akik még csak most kezdenek megismerkedni a rejtelmeivel, valamint azoknak is, akik már hirdetnek ugyan, de nem a várt eredményeket kapják.
Az online tanfolyamon egy minősített szakértőtől tanulhatsz, így biztos lehetsz abban, hogy semmi sem marad ki!
A Google Ads / AdWords tanfolyam előnyei:
- 4 órás videós anyag
- korlátlan idejű hozzáférés
- A-tól Z-ig, mindenre kiterjedő
- Kezdőknek és haladóknak egyaránt ajánlott.
Bővebb információt itt találsz: Google AdWords tanfolyam