Amikor egy termékre, szolgáltatásra vagy üzleti névre keresünk rá a Google keresőben vagy a térképen, a keresési és térképes találatok jobb oldalán vagy alján a vállalkozások adatait, például nevét, telefonszámát és nyitvatartási idejét láthatjuk. Ha felhasználóként egy vállalkozást, terméket vagy szolgáltatást keresünk, ezek az üzleti profilok hasznos információkat nyújtanak a kérdéseink megválaszolásához, mivel gyorsan áttekinthetjük termékeket, szolgáltatásokat, fényképeket és a vállalkozások elérhetőségi adatait és könnyebben döntést hozhatunk.
Ha egy vállalkozás tulajdonosai vagyunk, fontos tudni, hogyan jelenhet meg vállalkozásunk a keresési eredményeknek ebben a részében. A válasz egyszerű: hozzuk létre Google üzleti profilunkat, és máris elindulhatunk afelé, hogy vállalkozásunk nagyobb láthatóságot kapjon a keresési és térképes találatokban. Ebben a cikkben arról lesz szó, hogy mi az a Google üzleti profil, mi a jelentősége, és milyen előnyökkel jár a létrehozása és optimalizálása.
Mi az a Google üzleti profil?
A Google üzleti profil egy többfunkciós eszköz, amellyel a vállalkozások és szervezetek kezelhetik online jelenlétüket a Google keresőben és a Google Térképen. Olyan funkciókat biztosít, amelyekkel egyedülállóan mondhatjuk el márkatörténetünket és segít az ügyfeleknek megtalálni minket és az egyszerűbb kapcsolatfelvételben. Felsorolhatjuk a vállalkozásunkra vonatkozó fontos információkat, például a vállalkozás nevét, címét és telefonszámát, nyitva /zárva tartását, weboldalunk linkjét, fényképeket és videókat oszthatunk meg, hogy népszerűsítsük termékeinket. Ha vállalkozásunk online vállalkozás, és nem rendelkezik fizikai üzlettel, akkor is érdemes megfontolni egy Google üzleti profil létrehozását, hogy könnyebben kezeljük márkánk online jelenlétét.
Miért fontos ez a számunkra?
Világszerte a fogyasztók 81%-a állítja, hogy a világjárvány kezdete óta áttért az online vásárlásra és 92%-uk hosszú távon is ennél a megoldásnál tervez maradnil. Az online térben a bizalom kulcsfontosságú tényező a vásárlási döntések meghozatalakor. A Google által szerzett hitelesség elég ahhoz, hogy az emberek 38%-kal nagyobb valószínűséggel látogassanak el üzletünkbe, és 29%-kal nagyobb valószínűséggel vásároljanak. A Google messze a világ leggyakrabban használt keresőmotorja. A Google keresőmotor piaci részesedése világszerte elképesztő 91,66%. A Google keresőben és a Google Térképen teljes üzleti profillal rendelkező vállalkozások 2,7-szer nagyobb valószínűséggel nyernek bizalmat az ügyfelek részéről és az ügyfelek 70%-kal nagyobb valószínűséggel látogatnak el a teljes Google üzleti profillal rendelkező vállalkozásokhoz, valamint 50%-kal nagyobb valószínűséggel fontolják meg a vásárlást.
A Google üzleti profil 5 előnye
#1. Online láthatóság növelése
Vállalkozásunk láthatóbbá válik online, amikor a városunkban élő ügyfelek rákeresnek a
Google keresőben vállalkozásunkra vagy az általunk kínált termékre, szolgáltatásra, vagy amikor valaki egyszerűen rákeres valamire, ami kapcsolódik hozzánk. Az ügyfelek és az érdeklődők megtekinthetik termékeinket, szolgáltatásainkat, telefonszámunkat, nyitvatartási időnket, fényképeinket és egyéb fontos információkat, amelyek hasznosak, amikor kapcsolatba kívánnak lépni vállalkozásunkkal vagy meg akarják látogatni weboldalunkat.
#2. Több hívást, üzlet- és weboldal látogatást érhetünk el
Azok az ügyfelek, akik megtalálják vállalkozásunkat a Google keresőben és a Térképen, felhívhatnak minket, meglátogathatják üzletünket és weboldalunkat, hogy többet tudjanak meg rólunk és megvásárolhassák termékeinket. Ha megtalálnak minket a Google-on, az több hívást, üzlet- és webhelylátogatást, valamint általános üzleti növekedést eredményez.
#3. Üzleti információk kezelése
Kezelhetjük általa azt is, hogy vállalkozásunk hogyan jelenjen meg a keresőben és a térképen, amikor az ügyfelek a vállalkozásárunkra vagy az általunk kínált termékekre és szolgáltatásokra keresnek a Google-ben. Amikor az ügyfelek megtalálják vállalkozásunkat a Google keresőben és a térképen, minden fontos információt és a weboldalunkra mutató linket megtalálnak, amelyeket előzetesen megadtunk.
#4. Az ügyfelek elkötelezettségének javítása
Válaszolhatunk a kérdésekre, elolvashatjuk és megválaszolhatjuk a termékeink vagy szolgáltatásaink iránt érdeklődő ügyfelek visszajelzéseit, véleményeit és interakcióba léphetünk azokkal az ügyfelekkel is, akik meglátogatták vállalkozásunkat.
#5. Megismerhetjük az ügyfeleinket
Megtudhatjuk, hogyan keresnek rá az ügyfelek a vállalkozásunkra és honnan érkeznek, hogyan lépnek kapcsolatba velünk. Olyan hasznos információkat is találhatunk, mint például, hogy hányan telefonálnak, tervezik meg az útvonalat az üzleti címünkhöz, látogatják meg a weboldalunkat, stb.
A Google üzleti profil az egyik leghatékonyabb eszköz vállalkozásunk online láthatóságának és a helyi SEO-nak a növelésére. Tegyük meg az első lépést vállalkozásunk online jelenlétének növelése érdekében – hozzuk létre Google üzleti profilunkat, ha még nem tettük meg, vagy optimalizáljuk üzleti profilunkat, ha már rendelkezünk ilyennel, hogy több érdeklődőt szerezzünk és növeljük vállalkozásunk eredményeit.
Ha segítségre van szükséged Google Business profilodnak létrehozásában, vagy szeretnéd, hasznosabban tölteni az idő, csapatunk átveszi rólad a digitális marketing terheit! Vedd fel velünk a kapcsolatot és megtaláljuk számodra a legjobb megoldást! Segítünk a beállításokban és optimalizálunk mindent sikereid növekedésének érdekében!