Instagram ötletek követőbázis építéshez

Az Instagram a Facebook mellett az egyik legmeghatározóbb közösségi platform. Sokan biztosan emlékeznek a régebb óta aktív Instagram felhasználók közül, hogy a megjelenése elején mennyire gyorsan épült a követőbázis, milyen könnyen lehetett like-okat szerezni és aktivitást elérni, ám az évek alatt az egyre növekvő felhasználószám miatt ez már nem ilyen egyszerű, sokkal több kell annál, hogy felteszünk egy szép képet.

 

Nem csak magánszemélyként, de cégként, vállalkozásként is érdemes kihasználni a platform adta lehetőségeket és nyomon követni a folyamatos újításokat. Lehetőségünk van üzleti fiók beállítására is, amelynek segítségével számos extra funkció áll szolgálatunkra, mint például az Instagram shop, aminek segítségével feltöltheted termékeidet az alkalmazásra, így akár Instagramon keresztül is megvásárolhatják termékeidet, vagy átirányíthatod a követőidet a webshopodra.

 

 

 

Mutatunk 8 trükköt, amivel gyorsabban tudod építeni Instagram oldalad elérését!

 

  • Mi legyen a felhasználónév? 

A hatalmas felhasználó bázis miatt, sajnos rengeteg név már foglalt. Minden esetben érdemes szem előtt tartani azt, hogy a név tükrözzön bennünket, termékünket, így például cég esetén a cég nevét érdemes felhasználónévnek megadni. A lényeg, hogy könnyen megtalálhatóak legyünk, így ne használjunk különböző írásjeleket a névben, ha esetleg a kiszemelt már foglalt, maximum alulvonást, vagy pontot tegyünk bele.

 

  • Megfelelő profilkép

Mivel itt nincs lehetőség a profilképet kinagyítva is megtekinteni, mint a Facebook esetén, érdemes olyan képet választani, ami apró nézetében is érvényesül. Jó választás lehet például a logónk.

 

  • Mesélj magadról!

Az Instagram felületén is lehetőségünk van egy rövid bemutatkozásra, figyelemfelkeltésre a felhasználó nevünk alatt, ez a BIO. Mivel itt mindössze 150 karakter áll rendelkezésünkre, fontos, hogy minél inkább eladjuk magunkat néhány szó és emoji segítségével! Ide érdemes beilleszteni weboldalad/Facebook oldalad linkjét is.

 

  • Varázsolj a Feed-eddel!

Az Instagram posztok készítése már szinte művészet lett, nem elég csupán felrakni egy képet ami éppen tetszik, vagy jónak gondoljuk, ennél sokkal előrelátóbb hozzáállás szükséges. Az Instagram a vizualitásra helyezi a hangsúlyt, így az egyik legfontosabb szempont ez.

 

Miután rákattintott a profilunkra egy felhasználó, a név, profilkép és a BIO után egy összképet lát a feltöltött képekből, azaz a Feed-et és ez minél egységesebb színvilágú, arculatú és hangulatú, annál nagyobb az esély, hogy be is fognak minket követni, márpedig a cél ez, nem csupán a like-ok számának növelése egy-egy kép esetében. Érdemes előre megtervezni tartalmainkat az összhatás kedvéért. 


  • Mi a témád? 

Az egyik legfontosabb szabály az Instagramon, hogy légy egyértelmű! Úgy építsd fel az oldaladat, hogy rögtön egyértelművé váljon mások számára, hogy mit is szeretnél üzenni, mivel foglalkozol, vagyis mi a témád. Nem érdemes keverni a témákat, hiszen ezáltal összezavarhatod a követőidet. 

 

  • #Légylátható!

Bizonyára neked is célod, hogy olyan emberekhez is elérj, akik egyelőre még nem a követőid, vagy esetleg nem is hallottak még rólad. Ebben tudnak segíteni téged a hastagek! Általuk képeid olyan emberekhez is eljutnak, akik számára releváns lehet érdeklődésük alapján. Az Instagram algoritmusa folyamatosan figyel, így fontos, hogy a képeidhez kapcsolódó hastageket használj, hiszen ha nem függ össze a tartalom és a hastag, az algoritmus hátrébb sorol és spamként tekint rá. 

 

Tipp: Találj ki egy saját, egyedi hastaget is, amit tüntess fel a BIO-ban és használd a tartalmaid alatt, valamint buzdítsd követőidet is erre. 

 

  • Te is legyél aktív

Az algoritmus előrébb sorolja azokat a felhasználókat, akik a tartalmak megosztásán kívül is aktívak, vagyis más tartalmakhoz kommentelnek, like-olják a posztokat, stb. Érdemes tehát saját fiókunkon kívül is néha aktívan foglalkozni az Instagrammal, hiszen így többen elérhetnek minket is. 

 

  • Mesélj érdekesen és rendszeresen

Számos lehetőség közül választhatunk történetünk, termékünk megosztásánál, elmesélésénél:

 

  • Készíthetünk Story-t, amivel aktivitásra ösztönözhetünk interaktív matricákkal pl.: szavazás.
  • A Story-kat menthetjük highlight-ként a BIO alá, ezt szintén egységesíthetjük pl.: borítókkal.
  • Képet vagy videót oszthatunk meg szöveggel és hastagekkel.
  • Élő bejelentkezéseket vagy reels videókat készíthetünk.


instagram

 

Mindegyik opciónak csupán a kreativitás szab határt.

 

Mivel a vizualitásé a főszerep, így a szöveges tartalomnak mindenképp érdekesnek, figyelemfelkeltőnek kell lennie, ha azt szeretnénk, hogy elolvassák. A posztok esetében van lehetőségünk hosszabb történetet, leírást is megadni, itt viszont csupán az első 1-2 sor látszik, a továbbiakhoz már kattintani kell, amit akkor fognak megtenni az emberek, ha ez a néhány sorunk elég érdekfeszítő. Használjunk itt is emojikat igényesen, valamint figyeljünk a tagolásra, hiszen egy ömlesztett szöveg teher a szemeknek, sokkal szívesebben olvasunk el egy olyan szöveget, ami kellemesen van tagolva.

 

Nem elhanyagolható a posztolások gyakorisága és időpontja sem. Heti 3-5 posztot érdemes általában készíteni és azokat egységes időben posztolni. Ez azért fontos, mert ha mindig azonos időben készítjük a posztot, vagyis a követőink számára kiszámítható az aktivitásunk, egy idő után megszokják és figyelni, várni fogják tartalmainkat. 

 

Mint minden közösségi média platformon, itt is fontos, hogy ösztönözzük a követőinket valamilyen interakcióra. A Story-k esetén említettük, hogy lehetőségünk van különböző CTA gombok, szavazások megadására, de még akár kérdéseket is fogadhatunk a követőinktől. 

Képes tartalmaknál tegyünk fel kérdéseket, amivel kommentelésre vehetjük rá a felhasználókat. Érdemes kérni a felhasználókat, hogy jelöljenek meg minket egy általuk készített posztban, erre akár nyereményjátékkal is motiválhatjuk őket, így pedig több emberhez is elérhetünk. 

 

Az Instagram algoritmusa és a trendek napról-napra változnak. Folyamatosan új fejlesztésekkel és egyedi funkciókkal jelentkeznek a platform népszerűségének megtartása miatt. Tudjuk, nem könnyű az aktuális információk között lavírozni, de reméljük cikkünkkel segítséget tudtunk nyújtani a követőszám növeléséhez.

 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, ha szeretnéd felpörgetni Instagram oldaladat!

 

https://adnetmedia.hu/ajanlatkeres/

Ajánlatkérés

Ajánlatkérés