Webdesign trendek, amelyek túlélik a 2019-es évet
július 16, 2019

Hogyan működik a keresőoptimalizálás?

A Google első oldalán való megjelenés nagyon fontos egy vállalkozás számára, hiszen így találják meg vásárlói. A Google keresőben történő keresések 50%-a vásárlással végződik, tehát a vásárlók a Google-ben informálódnak, így rendkívül fontos, hogy weboldala megtalálható legyen a Google első oldalán, s ennek is leginkább a tetején.

De mitől függ, hogy egy weboldal megtalálható e a Google-ben, vagy sem?

A Google kereső első oldalán 10 hely van. Ebbe a 10 pozícióba lehet bekerülni egy weboldallal. Az, hogy ez mennyi idő és munka, az attól függ, hogy hányan szeretnének oda kerülni. Ha egy kulcsszóra mondjuk van 100 vállalkozás, aki szeretne a Google első helyére kerülni, akkor az sokkal nehezebb és komolyabb munka lesz, mintha ugyanerre a kulcsszóra csak 10 cég lenne, hiszen akkor mind a 10 elfér az első oldalon. Éppen ezért folyamatos a harc az első oldalért és a top 3 helyezésért. Fontos kiemelni, hogy az első 3 helyezés viszi el a kattintások közel felét, majd a maradék oszlik meg a többi első oldali weboldal között, így az sem utolsó, hogy az első oldalon, hol helyezkedik el weboldalunk.

A keresőoptimalizálásról

Ahhoz, hogy weboldalunk megtalálható legyen, keresőoptimalizálni kell azt. Ahogy a nevében is benne van ez egy optimalizálás, tehát folyamatosan kell a weboldalunkat kezelni annak érdekében, hogy egyre feljebb kerüljön a találati listán.

Hogyan működik a keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás azaz a SEO 3 fő részből áll és ennek a 3 fő résznek kell összhangban lennie:

  1. A weboldal felépítése
  2. A weboldal tartalma
  3. Linképítés

 

  1. A weboldal felépítése

Ahhoz, hogy sikereket érjünk el a Google-ben, weboldalunkat alapjaiban véve keresőoptimalizáltan kell elkészíteni. Ez azt jelenti, hogy a fejlesztés során betartunk minden olyan szabályt, amelyet a Google elvár. Technikailag megfelelően kell elkészíteni a weboldalt, hogy minden irányelvnek megfeleljen. Fontos, hogy hogyan van megírva a kódja a weboldalnak, mennyire árulja el a Google számára, hogy miről szól, milyen a weboldal menü struktúrája, milyen a weboldal URL hálózata, milyen gyors a weboldal és hogy mobiloptimalizált e és még az is, hogy mennyire felhasználó barát, nem csak mobilon, de asztali gépen is.

  1. A weboldal tartalma

Ha weboldalunk technikailag minden irányelvnek megfelel, akkor a következő feladat, hogy a weboldalunk tartalma megfelelő legyen és az megfelelően legyen kialakítva. A Google robotokat használ weboldalunk feltérképezésére és így állapítja meg, hogy az miről szól. Ez a robot számtalan pontot néz egy weboldalon és ha nem találja azt, amit keres, akkor nem leszünk jó pozícióban a keresőben. Ez a robot nézi, hogy hányszor szerepel a kulcsszó az adott oldalon, hogy hogyan van megírva a cikk, milyen linkek vannak a weboldalon belül, mennyire következetes a weboldal felépítése, hogyan jelennek meg a képek, valamint, hogy egyáltalán mennyire hasznos az a tartalom a kulcsszavunk alapján. Ez nem azt jelenti, hogy több ezer cikket kell megjeleníteni a weboldalon, nem. Arról van szó, hogy a weboldal tartalmát úgy kell kialakítani, hogy az a lehető legtöbb információt átadja a Google robotjának.

  1. Link építés

Ha az első két dologgal rendben vagyunk és a weboldalunk felépítése és tartalma megfelelő, akkor a Google meg tudja állapítani, hogy miről szól weboldalunk és hogy az mennyire hasznos azok számára, akik a témában keresnek. Azonban az első oldalon valószínűleg a legtöbb weboldal tulajdonosa, vagy annak SEO szakember, ezt az előbbi kettőt megfelelően be is állította. Ahhoz, hogy weboldalunkkal további helyezés javulást érjünk el, link építésre lesz szükségünk. De mi az a link építés? Erről akkor beszélünk, ha a weboldalunkra más weboldalakról mutat link a sajátunkra. Óvatosan kell bánni ezzel, mert a Google nagyon szigorúan bünteti a valótlan és mesterségesen generált linkeket, esetenként ki is zárja a weboldalt a Google keresőből és többet nem lesz megtalálható. A link építés egy hosszabb folyamat és a lényege a folytonosság. Ezzel a Google számára az válik láthatóvá, hogy a weboldalunk népszerű, hiszen más weboldalakon is hivatkoznak rá azaz „beszélnek róla”.

A keresőoptimalizálás ideje

A siker több tényezőtől függ, ilyen lehet például, hogy ha egy teljesen új weboldalt szeretnénk optimalizálni. Ebben az esetben több időre lesz szükség mire eredménye lesz a keresőoptimalizálásnak, a már említett versenytől függően (hányan szeretnének az első 10 helyre kerülni), attól, hogy milyen keresőoptimalizálást végzünk a weboldalon, akár 6-12 hónap, mire látható eredménye lesz a folyamatnak. Ha azonban a weboldal „atommag értékesítéssel” foglalkozik, akkor lehet, hogy pár héten belül az első oldalon lesz, hiszen nincsen kivel versenyeznie. J Azt akarom ezzel mondani, hogy minél nagyobb verseny egy adott kulcsszóra, annál tovább tart a keresőoptimalizálás, valamint ahhoz, hogy meg is tartsuk az első oldali eredményeinket, ahhoz folyamatosan kell végezni a SEO-t, mert a konkurencia újra elénk tör. Ha azonban már több éves weboldalunk van és van múltja, akkor előrébb vagyunk, hisz a Google számára ez is egy bizalmi tényező, ami segíti a munkát, bár önmagában ez is kevés lehet, de mindenképpen pluszt jelent.

Tévhitek a keresőoptimalizálással kapcsolatban

Bulshit #1

Egyszeri keresőoptimalizálás, vagy: a weboldalt úgy készítik el, hogy az keresőoptimalizált

Nem létezik olyan, hogy egyszeri keresőoptimalizálás, mert ez egy folyamatos munka, ugyanúgy, ahogy a fogyókúra is, hiába megyek le egyszer futni, attól még nem fogok 10 kilót fogyni. A SEO egy hosszabb távú folyamat, melynek eredménye a munka minőségétől és az adott kulcsszó versenyétől függ.

Bullshit #2

Elég csak a weboldal és a tartalom, majd az magától feljön az első oldalra

A tartalom és a weboldal nagyon fontos, de önmagában kevés. Ha nem tudunk minőségi linkeket építeni a weboldalunkra, akkor a SEO nem fog működni.

Szóval, ha szeretnénk weboldalunkkal a Google első helyére kerülni, akkor azzal számolni kell, hogy ez minőségi munkát igényel, valamint nem egyik napról a másikra lesz eredménye. Viszont, ha már a Google első oldalán van, akkor bezsebelheti az „ingyen” látogatók biztosította plusz profitot. Mivel nem egyszerű ez a folyamat, így a keresőoptimalizálással komoly verseny előnyt szerezhet és biztosíthatja vállalkozásának sikerét.

Az AdNet Media hivatalos Google partner, így ha szeretné weboldalát keresőoptimalizálni, akkor biztos és szakértő kezekre bízhatja a munkát. Keressen meg minket és nézzük meg, hogyan tud weboldalával a Google kereső élére kerülni!

Bé Dénes
Bé Dénes
Üdvözöllek Bé Dénes vagyok, minősített Google Ads és online marketing szakértő. Mindig is érdekelt a marketing és az értékesítés, ez számomra már szenvedély. Szeretem az újdonságokat és az innovatív megoldásokat, így biztos lehetsz benne, hogy tőlem csak a legújabb módszerekről fogsz hallani.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük