Keresőoptimalizálás: ezt nézi egy honlapon a Google!

Keresőoptimalizálás: ezt nézi egy honlapon a Google!

Mikor párt keresünk magunknak az első, amit megnézünk az a külső, és általában nagyon fontos az első benyomás is, azonban ha a szépség csak “álca” és nincs mögötte érték nem biztos, hogy tartós kapcsolatot tudunk kialakítani. Nincs ez másként az online világban sem, nem azt mondom, hogy nem fontos a külső, mert az, de ha nincs mögötte valódi tartalom, valódi szakértelem, akkor nem fogunk igazi sikert elérni.

Ebben az írásban összeszedtem azokat a legfontosabb alapelveket, melyeknek meg kell feleljen weboldalunk, hogy a Google is szeresse.

 

1. Készítsen egyedi, sokatmondó oldalfejléceket

Adja meg az oldalak címét a <title> címkék segítségével.  Ez mind a felhasználók, mind pedig a keresőmotorok számára közli az adott oldal témáját. A <title> tag elemet a HTML dokumentum <head> részében kell elhelyezni. Ideális esetben a webhely minden egyes oldalához egyedi fejlécet érdemes készíteni.

Amikor az oldal megjelenik a kereső találatai között, a <title> tag tartalma általában a találat első sorában jelenik meg. A fejlécben szereplő szavak félkövéren jelennek meg, ha a felhasználó keresett kifejezései között szerepelnek. Ez segít felismerni a felhasználónak, hogy az oldal a keresés tárgyához tartozik-e.

A főoldal fejléce tartalmazhatja a webhely/vállalkozás nevét, valamint olyan fontos információmorzsákat, mint az üzlet címe, legfőbb termékei, vagy ajánlatai.

Fontos!

1. Pontosan írja le a weboldal tartalmát. Válasszon olyan fejlécet, amely hatékonyan közli az oldal tartalmának témakörét.

2. Készítsen egyedi fejlécet minden egyes oldalhoz. Ideális esetben minden oldalhoz egyedi fejléc tartozik, amely segít a Google-nak, hogy megállapítsa, az oldal miben különbözik a webhelyen található más oldalaktól.

3. Használjon rövid, de jellemző fejléceket. A fejlécek lehetnek egyszerre rövidek és informatívak. Ha a fejléc túl hosszú, a keresési eredményekben a Google csak egy részét fogja megjeleníteni.

 

2. A “description” (oldal leírása) metatag használata

Az oldalt leíró metatag tájékoztatást ad a Google-nak és más keresőmotoroknak az oldal tartalmával kapcsolatban . Amíg a fejléc csak néhány szó vagy kifejezés lehet, a metatag lehet egy-két mondat, vagy egy rövidebb bekezdés is.

Fontos!

1. Gondosan összegezze az oldal tartalmát. Írjon olyan leírást, amely megfelelően informatív, és felkelti a felhasználó érdeklődését, amikor látja a leíró metatag tartalmát mint snippetet a keresési találatok között.

2. Használjon egyedi leírásokat minden oldalhoz. Azzal, hogy minden oldalhoz más leírást készít, segít mind a felhasználóknak, mind pedig a Google-nak, különösen az olyan keresésekben, amelyek az Ön domainjéről több oldalt is megjelenítenek.

 

3. Javítson az URL szerkezeten

Az egyszerű, érthető URL-ek jól továbbítják a tartalmi információt. A jellemző leírások és fájlnevek használata nemcsak a webhely jobb átláthatóságában segít, de ahhoz is nagyban hozzájárul, hogy a keresőmotorok jobban feltérképezhessék az oldalakat. Továbbá barátságosabb, könnyebben használható URL-eket biztosít azoknak, akik hivatkozni szeretnének az adott tartalomra. A látogatókat megrémítheti, ha az URL cím nagyon hosszú, rejtjelszerű és csak elvétve tartalmaz felismerhető szavakat. Az ilyen URL  címek zavaróak és barátságtalanok. A felhasználó nehézségekbe fog ütközni, ha vissza szeretne emlékezni az URL címre, vagy hivatkozást szeretne készíteni hozzá. Továbbá elképzelhető, hogy a felhasználó feltételezi, hogy az URL egy része felesleges, különösen ha az számos felismerhetetlen paramétert tartalmaz. Ilyenkor kihagyhatnak részeket, ami működésképtelenné teszi a hivatkozást. Az URL-ben feltűnő szavak vonzóbbak a keresőt használó számára, mint a “www.brandonsbaseballcards.com/article/102125/” címhez hasonló azonosító szám. A Google elég jó még az igen bonyolult URL címekben való keresésében is, azonban az URL címek lehető legegyszerűbbre alakításával eltöltött idő segít a felhasználónak és a keresőmotoroknak is.

Fontos!

1. Használjon szavakat az URL-ben. Az oldal tartalmát és szerkezetét tükröző szavakat tartalmazó URL címek barátságosabbak az oldalt látogató felhasználók számára. A látogatók könnyebben megjegyzik őket és hajlamosabbak lesznek hivatkozásokat készíteni azokra.

2. Készítsen egyszerű könyvtárszerkezetet. Használjon olyan könyvtárszerkezetet, amely rendszerezi a tartalmat, és könnyen érthetővé teszi a felhasználó számára, hogy hol jár a webhelyen. Próbálja úgy használni a könyvtárszerkezetet, hogy az jelezze, hogy milyen információ található az adott URL alatt.

 

4. Tegye webhelyét könnyebben bejárhatóvá

A navigáció nagyon fontos a keresőmotoroknak.  A webhelyen történő könnyű tájékozódás fontos, hiszen segít a felhasználóknak a keresett információ gyors megtalálásában. A keresőmotoroknak is segít, hogy megértsék, hogy a webmesterek mely tartalmakat tartják fontosnak. Annak ellenére, hogy a Google keresési eredményei oldalszinten kerülnek megjelenítésre, a Google is szereti tudni, hogy az adott oldal milyen szerepet játszik a teljes oldalt tekintve.

Minden webhelynek van egy kezdőoldala, vagy “gyökér” oldala, ami a webhely leglátogatottabb oldala és számos látogató kiindulási oldala. Ha a webhely nemcsak néhány oldalból áll, el kell gondolkozni azon, hogy a látogatók hogyan fognak a főoldalról a részletesebb információkat tartalmazó oldalakra jutni. Van annyi oldal az adott témakörben, hogy érdemes legyen létrehozni egy ezeket a kapcsolódó oldalakat leíró oldalt (pl. kezdőlap -> kapcsolódó témakörök listázása -> adott témakör)? Több száz olyan terméke van, amelyeket kategória- és alkategória-oldalakba kell rendezni?

Fontos!

1. Készítsen kézenfekvő szerkezetű hierarchiát. Tegye a lehető legkönnyebbé a felhasználók számára, hogy az általános információktól eljussanak az adott tartalomig, amit az oldalon keresnek. Akkor adjon navigációs oldalakat a webhelyéhez, amikor annak van értelme, és azok tükrözzék a belső oldalszerkezetet.

2. Használjon főként szöveget a navigációhoz. Amennyiben a webhelyen a navigáció oldalról oldalra szöveges hivatkozások segítségével történik, az megkönnyíti a keresőmotorok számára a webhely feltérképezését és értelmezését. Sok felhasználó is ezt részesíti előnyben más megközelítésekkel szemben, különösen olyan eszközökön, amelyek nem támogatják a Flash vagy Javascript alkalmazásokat.

 

5. Nyújtson minőségi tartalmat és szolgáltatásokat

Az érdekes webhelyek maguktól növelik elismertségüket. A webhely érdekes és hasznos tartalommal feltöltése az itt ismertetett minden más faktornál jobban hatással lesz a webhelyre (1). A felhasználók meggyőződnek arról, hogy a tartalom jó, ezután pedig valószínűleg más felhasználókat is a tartalomhoz fognak irányítani. Ez történhet blogbejegyzéseken, közösségi média szolgáltatásokon, e-mailen, fórumokon keresztül, vagy más módon. Az egyedi, vagy szájról szájra terjedő hírverés az, ami segít az oldal megítélésének javításában mind a felhasználók, mind pedig a Google szemében, és ez ritkán fordul elő minőségi tartalom nélkül.

Készüljön fel a felhasználók különböző ismereti szintjeire az adott témában, s nyújtson egyedi, hasznos tartalmat. Gondolkozzon el, hogy a felhasználók milyen szavakra kereshetnek rá, amelyeket meg akarnak találni a tartalomban. Azok a felhasználók, akiknek átfogó ismereteik vannak az adott témakörrel kapcsolatban, lehet, hogy más nyelvezetet használnak, mint azok, akik még újak a témakörben. Ha figyelmembe veszi az ilyen jellegű keresési különbségeket és a tartalom írásakor számol ezzel (a kifejezések megfelelő keverékének használatával), az pozitív eredményeket hozhat. Igyekezzen olyan webhelyet létrehozni, amely olyan új, hasznos szolgáltatást nyújt, amelyet más webhelyek nem. Írhat egy saját kutatást, közöljön elsőnek egy érdekes, új hírértékű történetet, vagy építsen az egyedi felhasználóbázisára. Más oldalak lehet, hogy nem rendelkeznek erőforrásokkal vagy gyakorlattal ezekhez a dolgokhoz.

Fontos!

1. Írjon olvasmányos szövegeket. A felhasználók élvezik a jól megírt és követhető tartalmakat.

2. Rendezze a tartalmat témák szerint. Hasznos a tartalmat úgy rendezni, hogy a felhasználók jól érezhessék, egy téma hol ér véget és hol kezdődik egy másik. A tartalom logikus részekre vagy csoportokra bontása segít a felhasználóknak, hogy a lehető leghamarabb megtalálják a keresett tartalmat.

3. Készítsen friss, egyedi tartalmat. Az új tartalom nemcsak az érdeklődő felhasználókat készteti arra, hogy visszalátogassanak, de új látogatókat is hoz.

4. A tartalmat elsődlegesen a felhasználóknak és ne a keresőmotoroknak készítse. Általában jó eredménnyel jár, ha az oldalt a felhasználók igényei köré tervezi, miközben biztosítja, hogy a webhely könnyen elérhető legyen a keresőmotorok számára is.

 

6. Optimalizálja a képek használatát

Képpel kapcsolatos információkat meg lehet adni az “alt” attribútummal. A képek egy weboldal elég egyszerű összetevőinek tűnnek, a használatuk mégis optimalizálható. Minden képnek lehet egyedi fájlneve és “alt” attribútuma, amelyeknek előnyeit ki kell használni. Az “alt” attribútum lehetővé teszi egy alternatív szöveg megadását, amely akkor jelenik meg, ha valamilyen okból kifolyólag a kép nem jeleníthető meg. Miért használjuk ezt az attribútumot? Ha a felhasználó olyan böngészőn tekinti meg az oldalt, amely nem támogatja a képek megjelenítését, vagy alternatív technológiákat használ, mint például a képernyő olvasó, az alt attribútum tartalma ad információt a képről.  Végül, optimalizálja a képek fájlneveit és az alt szövegeket, hogy az olyan képkereső projektek, mint a Google Képkereső, jobban értelmezni tudják a képet.

Fontos!

1. Használjon rövid de jellemző fájlneveket és alt szövegeket. Mint az optimalizálásra szánt oldalak számos része, a fájlnevek és alt szövegek is akkor a legjobbak, ha rövidek, de jellemzőek.

2. Adjon meg alt szöveget a hivatkozásként használt képekhez. Ha úgy dönt, hogy egy képet hivatkozásként fog használni, az alt szöveg megadása segít a Google-nak, hogy jobban megértse azt az oldalt, amire hivatkozik.

 

7. A címsor tagek megfelelő használata

Használja a címsor tageket fontos szöveg kihangsúlyozására. A címsor tagek (nem összekeverendő a HTML tag, vagy HTTP header elemekkel) az oldalszerkezet hangsúlyozására szolgálnak a felhasználó felé. Hat féle méretű címsor tag van.

Mivel a címsor tagek általában a közrefogott szöveget nagyobb méretben jelenítik meg, ez felhívja a felhasználó figyelmét, hogy az adott szöveg fontos, és segít megérteni a címsor szövege alatti tartalomtípus mibenlétét. A különféle címsor méretek a szöveg hierarchikus szerkezetének kialakítására szolgálnak, amely megkönnyíti a felhasználók számára a dokumentumban való tájékozódást.

Fontos!

1. Képzelje el, hogy vázlatot ír. A nyomtatott újságokban megjelenő összefoglalókhoz hasonlóan írja le, hogy a tartalom fő pontjai és alpontjai miről szólnak, és döntse el, hogy hol fogja megfelelően használni a címsor tageket.

2. Használja takarékosan a címsor tageket az oldalon. Ott használja a címsor tageket, ahol van értelme. A túl sok címsor tag nehezen olvashatóvá teszi az oldal tartalmát a felhasználó számára, és nehezen megállapítható, hogy hol ér véget az egyik téma és hol kezdődik a másik.

Röviden ennyi, ha ezekre odafigyel weboldal készítés során, akkor megalapozza a biztos sikert, hogy weboldala méltó helyen jelenjen meg a Google találatai között. Természetesen, ezeket az alap fogalmakat mi is alkalmazzuk a webfejlesztés során, a webmotor amivel dolgozunk szigorúan megfelel a Google összes irányelvének.

Ha további kérdése van, állunk rendelkezésére!



    Ajánlatkérés

    Ingyenes tanácsadás irodánkban.
    Kérjük töltsd ki az alábbi űrlapot, munkanapokon 4 órán belül fel fogunk keresni.

    Ajánlatkérés