Az 5 leggyakoribb hiba az online marketing világában
május 18, 2021
A YouTube hirdetések – érdemes foglalkozni velük?
június 4, 2021

A kulcsszóegyezések típusai

A SEO, azaz a keresőoptimalizmus az egyik alappillére az online marketingnek. Ahhoz hogy sikeres legyen a kampányunk vagy a hirdetésünk, elengedhetetlen egy pontos kulcsszókutatás. De hogyan is működik ez az egész? Mit kell figyelembe venni az egyezések szempontjából?

Kulcsszavaknak tekintjük azokat a szavakat vagy éppen kifejezéseket, amelyek biztosítják, hogy a hirdetésünk megfeleljen az adott kereséseknek. A kulcsszóegyezések pedig azt mutatják meg, hogy mennyire egyezik meg a kulcsszó a felhasználói keresések lekérdezésével. Mindennek a célja, hogy ezáltal a hirdetésünket előbb listázzák, előbb jelenhessünk meg, mint a többi weboldal. Pontosan ezek miatt, a nagyobb siker elérése érdekében érdemes ismernünk a három kulcsszóegyezési típust. Az általános egyezést, a kifejezésegyezést és a pontos egyezést. Ez a három fajta egymásból következik és egymást egészítik ki.

Az általános egyezés

Az általános egyezési típust szokás laza egyezésnek is nevezni. A lényege, hogy ennél a típusnál olyan keresések esetében is megjelenik hirdetésünk, amelyek lehet, nem is tartalmazzák a kulcsszókifejezést. Mindössze kapcsolódnak ahhoz. Ezzel viszont több potenciális látogatót is bevonzhatunk a weboldalunkra. Fontos megjegyeznünk, hogy ez a típus az alapértelmezett, ha keresésekről beszélünk.

Ha nem adjuk meg a többi egyezési típust, akkor az algoritmus ezt fogja az alapértelmezett beállításnak tekinteni. Az általános egyezés szimpla és egyszerű szintaxisa pedig az, hogy meg kell adnunk az adott és kívánt kulcsszót. Például:

friss kenyér -> keresési találatok: friss kenyér; zsömle; kifli; pékség

A kifejezésegyezés

A kulcsszóegyezések második típusát kifejezésegyezéseknek hívjuk, más néven közepes egyezéseknek. Ez egy sokkalta konkrétabb egyezési fajtát jelöl, mint az általános. Hiszen ilyen esetekben a hirdetések csak azoknál a specifikus kereséseknél jelenhetnek meg, amelyek tartalmazzák a kulcsszó jelentését. Tehát itt már nem fogunk olyan esetekkel találkozni, amik mindössze kapcsolódnak a kulcsszavunkhoz.

A kifejezésegyezés talán a legrugalmasabb az összes típus közül – legfőképpen a pontos egyezéshez képest. Ha így szeretnénk keresni, akkor kulcsszavunkat „idézőjelbe” tesszük. Ezáltal a Google motorja azonnal érzékeli, hogy nem általánosan keresünk. A hirdetésünket olyan felhasználókhoz tudjuk ezáltal eljuttatni, akik sokkal nagyobb valószínűséggel keresik az adott terméket / szolgáltatást. Így célzottabb, sőt profitálóbb is lehet a kampányunk.

A pontos egyezés

Az utolsó egyezési típus a pontos egyezés, azaz a szoros. A neve mindent elárul, amit hordoz is magában. Ilyen esetekben csak és kizárólag olyan kereséseknél fog előfordulni hirdetésünk, ahol a jelentés és/vagy a szándék megegyezik a kulcsszóéval. Rettentően konkrét és szabályozott típusról beszélhetünk, mondhatni szemellenzősen csak az adott kulcsszó a fontos.

Ebből kiindulva a pontos egyezés a legrugalmatlanabb is a három közül. Elképesztően rendhagyó, mással össze nem egyeztethető kulcsszavak esetében érdemes ezt használni. Ennél a fajtánál szabályozhatjuk a leginkább, ki lássa a hirdetésünket a keresések során. Jelölése hasonló a kifejezésegyezéshez: itt az adott kulcsszókifejezésünket [szögletes] zárójelbe illesztjük.

A kizáró kulcsszavak

A három kulcsszóegyezési típus mellett pedig érdemes szót ejteni a kizáró kulcsszavakról is. Ez esetben pontosan az ellentettjét érhetjük a fentieknek. Ha nem szeretnénk, hogy weboldali hirdetésünk megjelenjen egy keresés során, akkor kizáró kulcsszóként megadhatjuk azt. Például: ha pékséget üzemeltetünk, de nem árulunk kiflit, akkor a kiflit kizáró kulcsszóként adhatjuk meg. Így ennél az efajta kereséseknél nem fog felbukkanni hirdetésünk.

Ha még többet szeretne megtudni a SEO-ról, a kulcsszavakról vagy az online marketing világáról, akkor kövess be minket Facebookon és Instagramon egyaránt! Ezeken az oldalon további tippeket, érdekességeket szoktunk megosztani, valamint a legfrissebb cikkekről és hírekről is beszámolunk!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük