Sok új, vagy tanácsadásra érkező ügyfelemnél látom azt, hogy nem helyesen mérik fel a Google Ads hirdetések szerepét az online marketing rendszerükben, ezért nem is tudják jól használni, csupán ezért az egy „kis” elméleti bakiért nem is jönnek az eredmények az online hirdetésekből.
De mi ez a kis elméleti baki, ami mindent borít?
Most figyelj:
A legtöbben nem tudják, hogy mi a szerepe a Google Ads hirdetéseknek. Nem tudják, hogy mire való, hogy hogyan lehetnek vele eredményesek.
Bizony!
Ugyanis a Google Ads hirdetéseidnek egyetlen dolga van:
Kapcsolatot teremteni a potenciális vásárlóiddal. (pont) Méghozzá a legjobb vásárlóiddal.
Mikor a legjobb hirdetni? Amikor valaki a termékemet, vagy a szolgáltatásomat keresi.
Erre tökéletes eszköz a Google Ads. Hurrá!
Valaki keresi a termékemet, vagy szolgáltatásomat, beírja a Google-be, feljön a hirdetésem, kattint.
Minden szuper!
Nézzük meg ezt a folyamatot:
- Megadok kulcsszavakat
- Megjelenik rá a hirdetésem
- Kattintanak
- Átkerül a felhasználó a weboldalamra
- Vásárol
Valahogy így néz ki a folyamat, amit szeretnénk elérni, de a helyzet az, hogy ez egyáltalán nem így működik, ugyanis a weboldalra érkező látogatók 98%-a nem fog azonnal vásárolni, még akkor sem, hogy ha te a legjobb kattintásokat vetted meg. Sokkal rosszabb a helyzet, ha valamilyen technikai beállítási hiba miatt a látogatók fele nem is azt keresi, amit te hirdetsz, tehát nem a célcsoportodat éred el a hirdetésekkel.