[vc_row][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]Miről lesz szó a cikkben:
-
A landing page készítés alapjai
-
A landing page jelentése
-
A landing page felépítése
-
Tippek landing page készítéséhez
-
Landing page példák
A landing page készítés alapjai
Ma már szinte minden vállalkozás rájött, hogy a weboldal készítés elengedhetetlen részét képezi a sikeres üzleti életnek. Azonban sokszor egy weboldal nem tud értékesíteni, mivel nincsen ellátva megfelelő marketing eszközökkel. Megfelelő online marketing stratégia hiányában pedig landing oldal sem került kialakításra. Ma egyetlen ilyen oldal sem tud nyereségesen működni, ha nem futtat online PPC kampányokat, mint például a Google Ads vagy éppen Facebook hirdetéseket. Ezen online hirdetési felületek azonban megkövetelik, hogy megfelelő landing pageket is készítsünk weboldalunkra.
Mi az a landing oldal, avagy a landing page jelentése?
A landing page, vagy magyarul landoló oldal, weboldalunk azon oldala, ahova a hirdetésekből a felhasználókat irányítjuk, azaz ahova landoltatjuk, érkeztetjük őket. Landing oldalunk megfelelően kell hogy legyen felépítve ahhoz, hogy a weboldalra vagy webáruházra érkező látogatóinkat végigvezessék rajta. El kell érje, hogy az oldal végére érve valami olyat tegyen a felhasználó, ami számunkra fontos. Ezeket hívjuk konverzióknak. Ha ezt tudja a landing page, akkor mindent tud! A megfelelő látogatókat ráirányítva, futószalagon gyártja nekünk az új megrendeléseket.
De mi kell ahhoz, hogy a landing page-ünk igazi értékesítő oldal legyen?
Egy landing page alapvetően 3 részből áll, majd ezeket lehet még apróbb részekre bontani.
A landing page felépítése:
- Figyelemfelkeltő címsor és bevezetés: a weboldalra érkező látogatókat mindössze 4 másodpercünk van meggyőzni, hogy az oldalon maradjanak és tovább olvassanak. Ennyi időnk van arra, hogy meggyőzzük őket, és egy olyan ígéretet tegyünk nekik, amivel további olvasásra ösztönözzük.
- Lényegi tartalom: itt írjuk össze mindazt, amiről a termékünk vagy szolgáltatásunk szól. Kiemelve olyan fontos érveket és tulajdonságokat, amikre a célcsoportunk ugrik, tehát ebben a részben tesszük ellenállhatatlanná ajánlatunkat.
- Lezárás: a legutolsó részben zárjuk az értékesítést, és pontosan megmondjuk a látogatónak, hogy mit tegyen. Például kérjen ajánlatot, iratkozzon fel a hírlevélre vagy vásárolja meg a termékünket.
Milyen online hirdetések esetében érdemes landing page-t készíteni?
Facebook és Google Ads hirdetések kezelése esetében mindenképp érdemes landing oldalakat létrehozni és azokra irányítani a felhasználókat. Persze az sem árt, ha méred is az eredményeket, hogy tudjad, mi teljesít jól és mi nem. Ehhez ajánlatos használni a Google Analytics-et, vagy más weboldal elemző eszközt, esetleg hőtérképet.
Tippek landing page készítéshez
-
Legyen egyszerű a felépítés, és a dizájn vezesse a látogatót
-
A navigációkat (pl: menü, vagy gombok más oldalra) ha lehet tüntessük el, hogy ne tudjon a felhasználó elmenni az oldalról.
-
Használj call to action részeket, ahol megmondod a vásárlónak, hogy mit tegyen, vagy éppen a megrendeléshez ugrik, ha rá kattint
-
Figyelj a hajtás feletti részre, ez legyen meggyőző és ösztönző (hajtás feletti rész: a weboldal azon része, amit a nélkül is látsz, hogy görgetni kelljen.)
-
Mindig legyen célja a landing oldalnak és igyekezzünk a látogatót e felé a cél felé irányítani
-
Ha van lehetőség, akkor más landing paget alkalmazzunk asztali és mobileszközökön.
[/vc_column_text][vc_column_text]
Jöjjön most néhány példa a sikeres landing oldalakra
Mi is rendszeresen készítünk landing page-eket ügyfeleink, sőt saját kampányainkhoz is. Összeszedtem most ezek közül néhány sikeres példát, melyekkel növelni tudtuk az összes Google Ads kampányunk sikerességét.
MagicDoor – garazsakapu-kertkapu.hu
Hörmann garázskapuk értékesítése volt az ügyél célja, és ezt a szolgáltatást kellett eredményesen hirdessük. A marketingstratégiánk az volt, hogy a Google Ads hirdetésekből hozzuk a releváns felhasználókat. Nekik remarketing hirdetéseket jelenítünk meg a Facebookon és a Google display hálózatán is. A landing page sikere abban rejlett, hogy meg tudtunk fogalmazni olyan hívó üzeneteket a weboldal első részében, amikkel kellő módon felkeltettük a felhasználók érdeklődését. Hozzátartozik, hogy ezek sosem lehetnek hamis ígéretek, mert hamar kiderülnek – ezzel többet rontva, mintsem segítve a sikerünket.
Majd ezek után részletesen bemutattuk a szolgáltatást a landing oldalon – azok előnyeit, a referenciákat, a végén pedig ajánlatkérésre buzdítottuk a felhasználókat. Viszont ezek után sem ért véget a landing page, ugyanis elhelyeztünk egy GYIK-et, hogy az esetleges kérdésekre választ kapjon a látogató.
A landing page körülbelül közepén elhelyeztünk egy call to action részt. Annak érdekében hogy ha még nem lett volna világos a látogató számára, akkor tudatosuljon, hogy elég komoly akcióval várjuk.
Ami szintén nagyon fontos egy sikeres landing page esetében – főleg ha egy szolgáltatásról van szó –, hogy legyen egy folyamatos ajánlatkérési lehetőség, amit “úszó” ajánlatkérésnek hívunk. Ez végig megtalálható az oldalon, ahogy a látogató halad lefele. Mindez egyébként mobilon és asztali számítógépen egyaránt megjelenik. Ezzel az eszközzel többszörösen meg lehet növelni egy landing oldal hatékonyságát.
[/vc_column_text][vc_column_text]Banacall – Sittszállítás és lomtalanítás
Ennél a projektnél a sittszállítás és a lomtalanítás szolgáltatást kellett reklámozzuk. Szintén Google Ads és Facebook remarketing hirdetésekkel dolgoztunk. A honlapelemzés és a stratégiatervezés során láttuk, hogy a legtöbb felhasználó mobilról érkezik a weboldalra. A mobilos látogatóknak külön landing page-t készítettünk, ahol nem lehetett navigálni, mert kivettük a menüt, így a felhasználók egyáltalán nem tudtak elnavigálni az adott oldalról, kénytelenek voltak végignézni azt a lapot, amit mi viszont profin összeraktunk. A következménye az lett, hogy szinte 80%-ban végig nézték a weboldalt és az általunk leírt értékesítési szöveget, így a mobilról érkezők több mint 20%-a (!) konvertált, azaz felhívta a megadott telefonszámot.
Valamint mobil nézetben elhelyeztünk egy szintén “úszó” hívógombot, így ha a látogató úgy érezte eleget olvasott, egy pöccintéssel már tárcsázhatta is a céget.
[/vc_column_text][vc_column_text]
A sikeres landing page titka?
Mindig meg kell ismerjük a weboldal látogatók szokásait és ezek mentén felépíteni a landing oldalunkat, ha szükséges, akkor mobilra teljesen más oldalt is tervezhetünk, annak megfelelően, hogy ott hogyan lenne a legoptimálisabb a weboldal megjelenése.
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row]