Minden évben figyeljük az újabb webdizájn trendeket, formákat, színeket, hogy naprakészen kezdjünk hozzá weboldalak elkészítéséhez, hiszen a megnyerő weboldal egy kulcs a sikeres vállalkozáshoz. Összeszedtünk pár gondolatot az idei trendekről, amiket ha követsz, téged sem érhet meglepetés!
Nagy siker volt 2017-es webdesign trendben – és 2018-ban sem múlt el a hype – az egyszerű elemek nyitott kompozícióit alkalmazni, amik a képernyőből kifelé szaladnak. Ilyen példákat láthatunk a romainpsd.com, a durimel.io vagy a booneselections.com weboldalon is.
A Letisztult, minimal stílus a weboldalkészítésben éppen úgy volt jelen, mint a lakberendezésben vagy a formatervezésben. Ezt továbbgondolva nyert végül teret a 2018-as webdizájn trendekben az animáció, ami nyíltan kijelenthetjük, hogy az egyik legnagyobb webdizájn trend 2018-ban.
Chris Gannon interaktív tervező azt mondta:
“Olyan világban, ahol mindenki siet, és az idő rövid, az animáció egy pillanat alatt közvetít komplex ötleteket, miközben egyidejűleg megnyer és tájékoztat.”
A GIF visszatérését is sejtjük – részben annak köszönhetően, hogy az alapvető animált GIF-eket szinte minden felület képes értelmezni és megjeleníteni.
Úgy tűnik, a világ készen áll (sőt, szinte könyörög) mindenféle animációért.
Legyen szó akár egy macskáról készült mókás loopról, ahogyan leesik az asztalról, vagy weboldalunkon található ikonok ötletes és kreatív mozgásáról.
A 2010-es évek érzékeny formatervezése forradalmasította a webes dizájnt, és lehetővé tette a tervezőknek, hogy olyan weboldalakat építsenek fel, amelyek tökéletesen és zökkenőmentesen alkalmazkodnak a különböző eszközökhöz, mint például az asztali gép, telefon, táblagép.
Erre a trendre jó példa az Álomház Projekt weboldala, amit cégünk készített.
A 2017-es webdesign trendben meghatározó volt az a szemlélet, hogy a weboldalak folyamatosan kitűnjenek és megszegjék a berögzült szabályokat. A jó weboldaltervezők elfogadják a szabályokat; tetszik nekik, együtt dolgoznak velük. De megtalálják azokat a módszereket is, amelyekkel fel lehet a weboldalakat dobni, és új lehetőségeket teremtenek a tartalom bemutatására az új webdizájn trendekkel.
A tipográfia elengedhetetlen és minél ismertebb, annál jobb? Tehát míg a neo-groteszes sans-serif stílusok, mint a Helvetica, még mindig divatossá válnak a webdizájn trendekben, a tervezők elágazódnak, és a rendelkezésre álló betűkészletek sokféle változatához fordulnak. A 2018-as évi webdesign trendben visszatérnek a képernyőkre a serif és a sans-serif betűkészletek a dinamikus felhasználói élmény létrehozása érdekében.
Ha bővebben szeretnél olvasni a 2018-as webdesign trendekről, angol nyelven megteheted itt.
Ha pedig profi csapatra bíznád a 2018-as webdesign trend szerint a weboldal készítést keress minket bizalommal!