[vc_row][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]Jól összeállított kampányokkal a Google Ads hirdetéseid futószalagon szállíthatják számodra az új vevőket. Azonban, ha hiba csúszik a rendszerbe, ugyanilyen lendülettel szórhatod is a pénzt teljesen feleslegesen, ami maximum a Google számláját fogja gyarapítani.
Következzen most 8 hiba és azokra megoldás, melyekkel sikeresebb Google Ads hirdetéseket tudsz létrehozni.
#1 HIBA: Nem jól végzett kulcsszókutatás
A legtöbb esetben nem jó kulcsszavakra hirdetünk. Lehet, hogy észre sem vesszük, hogy melyekre lenne jó, ha megjelenne hirdetésünk. Nem mindig érdemes a legáltalánosabb kulcsszavakra hirdetni, mert lehet, hogy drágák és kisebb költségvetés mellett elviszik a büdzsénk nagy részét. Alapos kutatást követően jól meghatározhatók azok a kulcsszavak, amelyek hosszútávon biztos eredményeket hoznak, megfelelő ráfordítás mellett. Sokszor nem is gondolnánk, hogy hogyan keresnek a potenciális érdeklődök és egy elnagyolt kulcsszó listával, komoly károkat tudunk okozni.
Megoldás: elemezzük ki részletesen a kulcsszólistát, teszteljük le melyikkel, milyen eredményeket tudunk elérni, majd azokra fektessünk nagyobb hangsúlyt, amelyek jól működnek.
Ennyit spórolhatsz: minimum a havi költségkereted 15-25%-át
#2 HIBA: Túl sok kulcsszó egy hirdetéscsoportban
A leggyakoribb hiba, hogy egy hirdetéscsoportba sűrítjük az összes kulcsszót. Ez azt eredményezi, hogy nem fogunk tudni releváns hirdetéseket írni. A kulcsszavak annyira eltérőek, hogy lehetetlen egy, de akár több hirdetést is írni, ami mindegyikhez passzolna. A baj ezzel az, hogy ha nem lesznek relevánsak a hirdetések, akkor csökkenni fog a minőségi mutató, az átkattintási arány és ennek következtében drágulni fog az átlag kattintásonkénti költség.
Sok kulcsszó = nem releváns hirdetések = alacsony minőségi mutató = drága kattintások = kevés kattintás (ugyanakkora napi költségkeret mellett) = kevesebb eredmény = kevés megrendelés
Az optimális megoldás az lenne, ha minden kulcsszóra külön hirdetés csoportot készítenénk. Így a lehető legnagyobb relevanciát érjük el, és ezzel alacsonyan tartsuk a CPC-t.
Jobb relevancia = magasabb CTR (átkattintási arány) = magasabb minőségi mutató = alacsonyabb költségek
Megoldás: szegmentáljuk a különböző kulcsszavakat, külön hirdetéscsoportba és készítsünk különálló hirdetéseket hozzájuk, hogy javítsunk a minőségi mutatón, ezzel csökkentve a kattintásonkénti költségeket.
Ennyit spórolhatsz: minimum a havi költségkereted 10%-át
#3 HIBA: Nem jó helyre optimalizálsz
Ha a megfelelő kulcsszavak a megfelelő hirdetéscsoportokban vannak, akkor a következő hiba az szokott lenni, hogy nem a megfelelő pozícióra vannak ezek optimalizálva. Nem érdemes mindig az első helyen megjelenni, sőt sok esetben még az első négyben sem érdemes! Túl drága, az alacsonyabb pozíciókban legtöbbször ugyanolyan jól konvertáló eredmények érhetőek el.
Megoldás: Tesztelni kell a kulcsszavak pozícióját és a megfelelő helyre optimalizálni, ahol kevesebb költség mellett, több eredményes kattintás érhető el.
Ennyit spórolhatsz: minimum a havi költségkereted 10-15%-át
#4 HIBA: Nem jól megírt hirdetések
A Google nagyon nagy hangsúlyt fektet a relevanciára. Ha nem passzol a hirdetésünk szövege a kulcsszavakkal és a weboldal tartalmával, akkor bizony drágítja a CPC-t. Ezzel hátrébb is jelenik meg, és nem is lesz elég figyelemfelkeltő, ezért kevesen fognak kattintani rá. Mindez pedig szintén drágulást eredményez.
Emiatt nagyon fontos, hogy jól megírt hirdetéseink legyek, melyek relevánsak a felhasználók számára! Így nagyobb lesz az átkattintási arány és csökken az egy kattintásra jutó költségünk. A legtöbb esetben nem jól vannak megírva a hirdetések, és hiába jelenünk meg jó kulcsszavakra, jó helyen, a kattintások mégis elmaradnak.
Megoldás: Írj releváns és figyelemfelkeltő hirdetéseket
Mit eredményez ez: jobb kattintásokat, relevánsabb látogatókat, akiknek valóban szükségük van a termékedre, szolgáltatásodra.
Hogy néz ki egy jó hirdetés?
Címsor 1: Tartalmazza a kulcsszót
Címsor 2: Előnyök és funkciók
Leírás: Előnyök, funkciók és CTA (cselekvésre felhívás – azaz mondjuk meg mit csináljon a felhasználó: kérjen árajánlatot, jöjjön be az üzletbe, iratkozzon fel, vásároljon most, bármi.)
URL: tartalmazza a kulcsszót
#5 HIBA: Nem jók a landing oldalak
Szuper! A hirdetéseink és a kulcsszavaink rendben vannak, a lehető legjobb felhasználók és potenciális vásárlók érkeznek a weboldalunkra. De mi a helyzet a weboldallal? Vajon képes arra, hogy értékesítsen? Megfelelő stratégia mentén vezetjük végig a weboldalunkon a látogatókat?
Legyen konkrét célod és terved arra vonatkozóan, hogy a weboldalra érkező látogatóktól mit szeretnél. Ha értékesíteni szeretnél, akkor legyen egy jól megtervezett és felépített értékesítő oldalad, ahol felkelted az igényt a vásárlóban. Valamint biztosítod, hogy a te megoldásod lesz a legjobb az ő problémájára. Majd ezek után a landing oldaladnak a vevő összes kifogását kezelni kell, hogy megbízzon benned és vásároljon tőled.
Ha a weboldalad nem képes eladni, akkor hiába szállítod a potenciális vevőket, nem leszel eredményes.
Megoldás: Tervezd meg a landing oldaladat! Legyen figyelemfelkeltő, tartalmazza a terméked vagy szolgáltatásod részletes leírását, úgy hogy az a legjobb megoldás legyen a vevőid számára, majd mond meg nekik konkrétan, hogy mit kell csináljanak.
Mit eredményez ez: Jobb konverziót a weboldaladon, azaz kevesebb látogatóból, több eredményt.
#6 HIBA: Nem méred a konverziókat
Ha a fentiekkel megvagyunk, már csak tudnunk kell, melyik hirdetésünk, melyik kulcsszó által szállítja a legtöbb megrendelést. Ilyen esetekben általában ki szokott maradni a konverzió mérés, holott ha tudjuk, hogy melyik kulcsszavak és milyen hirdetések hozzák az eredményeket, akkor arra érdemes több pénzt költeni. Konverzió méréssel megtudhatjuk, hogy melyik hirdetés és értékesítői szöveg működik és melyik nem. Ezzel tovább optimalizálva egész kampányunkat.
Nem egy kattintás ára a fontos, hanem hogy mennyibe kerül egy konverzió. Így simán lehet, hogy végeredményben drágább lesz egy kattintás, viszont sokkal jobb, “minőségibb” látogató fog a weboldaladra érkezni, akik konvertálnak. A Google Ads hirdetéseknél a lényeg a minőségen van, nem a mennyiségen. Lehet, hogy sok látogató érkezik a weboldaladra, de csak 5%-a fog vásárolni/konvertálni. Ezzel ellenben nagyobb eredménye van annak, ha minőségi látogatókat “vásárolsz”, akik majd nagyobb számban is fognak vásárolni.
Megoldás: legyenek jól meghatározott konverziós pontok a weboldalon, amivel mérni tudod a konkrét eredményeket. Állítsd be a konverzió követést és teszteld, hogy mi működik és mi nem. Ha méred a konverziókat, akkor tudsz tervezni. Ha azt is látod mennyibe kerül egy konverzió el tudod dönteni, hogy megéri e neked a jelenlegi formában hirdetni, vagy tovább kell optimalizálni a hirdetéseidet.
Példa: Mutatok egy végtelenül egyszerű példát, hogy megértsd a lényegét. 3 kulcsszavunk van, mindegyik hozott konverziót a vizsgált időszakban. Azt is látod, hogy mennyibe került egy konverzió, már csak ha ezzel tisztában vagy, akkor már tudsz számolni, hogy megéri e neked a hirdetés. A jelen példában egy elég drága szolgáltatást hirdettünk, szintén komoly versenyben, sok konkurenciával. Mégis megéri hirdetni egy több száz ezer forint értékű szolgáltatást úgy, hogy a legrosszabb esetben is 20.000 Ft-ba került egy konverzió. De ezek
#7 HIBA: Automatikus ajánlat tételi stratégiákat használsz
A Google célja, hogy a “repülő pilóta” kezelőfelületet minél könnyebben értelmezhetővé tegye a felhasználók számára, illetve, hogy megkönnyítse a hirdetést a laikus hirdetők számára. Viszont, ha nem vagy tisztában a felület működésével és annak mikéntjével, akkor az automatikus ajánlattételi stratégiák használata nemhogy a barátod nem lesz, hanem egyenesen az ellenséged. Például, ha azt állítod be, hogy “Keresési oldalon való elhelyezés célzása” és “Az első eredményoldal teteje” legyen a cél, akkor mindig a legfelső pozíciókban fogsz megjelenni a nélkül, hogy tudnád van a értelme és megéri e?! Lehet, hogy nem is onnan fognak jönni a konverziók, viszont minden kattintásod marha drága lesz.
Megoldás: Manuálisan állítsd be az ajánlatokat, válaszd a “Kézi CPC” beállítást.
Mit eredményez ez: Először saját magad kezeld a beállításokat és bizonyosodj meg arról, hogy mi éri meg és mi nem. Ha tudod, hogy mi hoz neked eredményt, azaz konverziót, akkor már biztos alapod van, hogy mire érdemes optimalizálni.
Ennyit spórolhatsz: minimum a havi költségkereted 10-15%-át
#8 HIBA: Nincs remarketing
Lehet, hogy valaki, aki épp az oldaladon járt, még nem készült fel teljesen a vásárlásra, vagy épp megzavarta valami és be kellett zárja a weboldalad, viszont elképzelhető, hogy szívesen elköltené nálad a pénzét. Az esetek többségében nem fognak egyből vásárolni a weboldalad látogatói, de miért hagynánk őket elveszni, ha már egyszer rád találtak? A remarketing segítségével újra megszólíthatod az érdeklődőket, ráadásul olyanokat, akiket tényleg érdekel az amit árulsz. Miért ne kommunikálhatnál velük tovább, akár a Facebookon, vagy akár a Google felületein?
Megoldás: viszonylag alacsony költség mellett tudod újra elérni a weboldaladon járt potenciális vásárlókat, ezért mindenképpen állíts be a remarketing hirdetést, mind a Google, mind a Facebook felületein és további üzenetekkel bírd vásárlásra őket.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1542750044732{border-top-width: 2px !important;border-right-width: 2px !important;border-bottom-width: 2px !important;border-left-width: 2px !important;padding-right: 50px !important;padding-left: 50px !important;border-left-color: #424242 !important;border-left-style: dashed !important;border-right-color: #424242 !important;border-right-style: dashed !important;border-top-color: #424242 !important;border-top-style: dashed !important;border-bottom-color: #424242 !important;border-bottom-style: dashed !important;}”][vc_column width=”3/4″][vc_column_text]Elakadt a beállítások között? Úgy érzi túl sokat költ Adwords hirdetésre, de az eredmények nem jönnek? Lehet, hogy nem jó stratégia mentén hirdeti vállalkozását és sokkal nagyobb potenciál van a hirdetéseiben?
Bé Dénes vagyok online marketing és minősített Google Ads szakértő, cégünk az AdNet Media hivatalos Google Partner, ami azt igazolja, hogy szaktudásunk az AdWords hirdetések terén kiemelkedő, ezt a jelvényt a Google-től kaptuk, hogy megerősítsék Önt szakértelmünkben. Csak kattintson rá és bizonyosodjon meg róla!
Milyen eredményeket érhet el hirdetéseivel, ha azt egy szakértő állítja be?
Több száz vállalkozással dolgoztunk már az egyéni vállalkozásoktól kezdve a több száz milliós árbevételű cégekig. Széles körben rendelkezem tapasztalattal és több ezer sikeres kampányt futtattam már le, melyek új vevőket, megrendeléseket eredményeztek ügyfeleimnek.
Nézze meg Google Ads tanácsadás szolgáltatásunkat és ha gondolja húzzuk fel együtt Google hirdetéseit![/vc_column_text][vc_btn title=”EREDMÉNYESEBB GOOGLE ADS HIRDETÉST AKAROK!” style=”flat” color=”turquoise” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fadnetmedia.hu%2Fgoogle-ads-adwords-tancsadas%2F|||”][/vc_column][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”3213″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row]