Hogyan maximalizálja AdWords hirdetése megtérülését?

Ha már összeállítottuk kampányainkat és már futnak is, fontos folyamatosan figyelemmel kísérni a hirdetések teljesítményére vonatkozó adatokat. Az ilyen statisztikák kielemzése segítségével optimalizálhatjuk kampányainkat, és megnövelhetjük azok teljesítményét.

De még mielőtt belevágnánk ismerkedjünk meg az AdWords mérőszámaival.

1. Teljesítménymutatók

Az alábbi mutatók lehetővé teszik, hogy kielemezzük a kampányok, hirdetéscsoportok és kulcsszavak teljesítményét.

  • Kattintások: a felhasználókat a webhelyre irányító kattintások száma.
  • Megjelenítések: a hirdetés milyen gyakran jelenik meg egy keresési eredményoldalon.
  • Átkattintási arány (CTR): a hirdetésre leadott kattintások számának és a hirdetések megjelenésének a hányadosa. Az átkattintási arány a hirdetés pozíciójának, illetve a hirdetés általános hatékonyságának a függvénye. Minél relevánsabb a hirdetés a felhasználó keresése szempontjából, annál magasabb lesz az átkattintási arány.
  • Átlagos kattintásonkénti költség (CPC): A kattintásokért kifizetett összeg és a kattintások darabszámának hányadosa. Ez a szám a hirdetésére leadott egy-egy kattintásért felszámolt átlagos összeget mutatja meg. Az átlagos CPC nem haladhatja meg a Max. CPC összeget.
  • Maximális CPC: az a maximális összeg, amit Ön hajlandó kifizetni egy, a hirdetésére leadott kattintásért.
  • Költség: a tényleges CPC értékek végösszege.
  • Átlagos pozíció: a hirdetése által a Google keresési eredményoldalakon elért átlagos helyezés. A 2,3 értékű átlagos pozíció például azt jelenti, hogy a hirdetés általában a második vagy harmadik pozícióban jelenik meg.

A hirdetés pozíciójának javítása érdekében növelhetjük a Max. CPC ajánlatot, illetve a hirdetés relevanciájának fejlesztésével megnövelhető az átkattintási arány.

2. A konverziókövetés beállítása

A konverzió akkor valósul meg, amikor egy felhasználó olyan műveletet hajt végre a weboldalon, melyet értékesnek tartunk. Ez lehet egy űrlap kitöltése, egy fájl letöltése, vagy, e-kereskedelmi webhely esetén, egy vásárlás. Ahhoz, hogy megtudjuk, melyik kampány és kulcsszavak eredményezték a konverziót, be kell állítani a Konverziókövetést. Többféle Konverziókövetés is beállítható a weboldalon végrehajtott különböző tevékenységek követésére. A kézhez kapott konverziós kódot a webmesternek kell elküldeni, és megkérni, hogy illessze be ezt a kódrészletet a követendő oldal kódjába.

Hasznos tipp

Ha egy kapcsolati űrlap vagy eladás részleteit kívánja nyomon követni, úgy a konverziókódot a kapcsolati űrlapot vagy bevásárlókosár-oldalt követő oldalra (például: köszönő oldal, koszonjuk.html) kell beilleszteni, nem magára az űrlapnak vagy a bevásárlókosárnak az oldalára, mivel nem minden ember fogja tényleg végrehajtani az adott tevékenységet.

3. Nyereségességi mutatók

A Konverziókövetés beállítását követően új statisztikai mutatók válnak elérhetővé az AdWords fiókban. Ezek a kampányok további optimalizálását lehetővé tevő nyereségességi lehetőségekkel bővítik a jelentéskészítést.

  • Konverzió: a webhelyen, a hirdetésre kattintást követően elért konverziók száma.
  • Konverziós arány: a konverziók és a hirdetésre leadott kattintások hányadosa.
  • Konverziónkénti költség: az elért konverziók és a kampány költségének hányadosa. Azt mutatja meg, hogy az adott kampány esetében mennyibe kerül egy konverzió (vagy más néven: 1 vásárlás/ 1 feliratkozás / 1 ajánlatkérés)

A kampányok nyomon követése lehetővé teszi, hogy az így kapott statisztikai eredmények alapján optimalizáljuk azok teljesítményét.

A Konverzióoptimalizáló

Maximalizálja hirdetései megtérülését!

Mi az a Konverzióoptimalizáló?

A Konverzióoptimalizáló az AdWords automatikus ajánlatkezelési rendszere. Konverziónkénti költségen alapul és nem hat a kattintásonkénti költségre. Segítségével több konverzió érhető el, ugyanakkor csökkenthetők a költségek.

Miért érdemes használni a Konverzió optimalizálót?

A Konverzióoptimalizáló növelheti konverzióinak számát a CPA ( ügyfél szerzésenkénti költség) csökkentése mellett.

A Konverzióoptimalizálót használó kampányok általában 21%-os növekedést tapasztalhatnak a konverziók számában, miközben a CPA-juk ( ügyfél szerzésenkénti költségük) 14% -al csökken.

A Konverzióoptimalizáló működése

  • Figyel
    A Konverzióoptimalizáló a konverziókövetési adatai segítségével kikövetkezteti, hogy milyen gyakran vezetnek az egyes aukciótípusok konverzióhoz.
  • Épít
    A megfigyelt múltbeli teljesítmény alapján a Konverzióoptimalizáló létrehoz egy előrejelzési modellt, mellyel megbecsüli, hogy mely kattintások fognak legjobban teljesíteni a jövőben.
  • Optimalizál
    A Konverzióoptimalizáló folyamatosan módosítja az ajánlatait, biztosítva, hogy pénzét a legjobb kattintásokra költse. CPA-ajánlata, minőségi mutatója és a becsült konverziós arány alapján meghatározza a hirdetés pozícióját.

A Konverzióoptimalizáló használatának előnye

  • A nyereség növelése: A Konverzióoptimalizálót használó kampányok jellemzően a konverziók számában növekedést, a CPA összegében pedig csökkenést érnek el.

Amennyiben szeretne többet megtudni az AdWords-ről és szeretné ha fiókját profi szakemberek kezelnék, kattintson ide: AdWords hirdetés kezelés

 

    Ajánlatkérés

    Ingyenes tanácsadás irodánkban.
    Kérjük töltsd ki az alábbi űrlapot, munkanapokon 4 órán belül fel fogunk keresni.

    Ajánlatkérés