Hogyan lesz egy vállalkozásból profitot termelő cég?

Hogyan lesz egy vállalkozásból profitot termelő cég?

Vállalkozás fejlesztő online marketing

Ma már minden vállalkozás jelen van az interneten, de nem mindegy milyen formában. Ahhoz, hogy növelni tudja cége eredményességét, bizonyos dolgokat be kell tartani. Interjú Bé Dénessel, az AdNet Media alapítójával.

Honnan a szenvedély?

Az első munkahelyemen értékesítéssel foglalkoztam. A cég igazgatója egy jól szituált, 50-es éveiben járó üzletember volt, hívjuk Csabának. Mesterien végezte a dolgát, és professzionális szinten értékesített. Egyből rabul ejtett ez a világ, és szinte vágyakoztam rá, hogy elsajátítsam minden fortélyát.

Egyik alkalommal, mikor Csaba értékesítési tréninget tartott, a marketingről kezdett el beszélni. Volt egy definíciója a marketing fogalmára – persze nem az a tankönyvi, felsőoktatási kifejezés, hanem a marketing lényege röviden, tömören megfogalmazva. Így szólt:

A marketing nem más, mint hogy hogyan csalogatjuk be a vevőt a vásárló utcába.”

A marketing pszichológiája nincsen másképp az online világban sem, csak jobbak az eszközök, sokkal jobbak.

Hogyan lett vállalkozó?

A főiskolai éveim alatt végig értékesítéssel foglalkoztam, és egyik ügyfelem bisztrójában ülve jött az ötlet, hogy LCD reklám TV-ket kellene kihelyeznem forgalmas helyekre. Képújságszerűen vállalkozások hirdetései futnának rajtuk. Ekkor alapítottam meg az AdNet Media-t, és rövid időn belül több városra sikerült kiterjeszteni a hálózatot. Ilyen reklám TV-k üzemeltek többek közt egészségügyi rendelőkben, fitnesztermekben és éttermekben is. 2011 vége volt, mikor ezzel el kezdtem foglalkozni, néhány év alatt rengeteg vállalkozással sikerült megismerkednem és segíteni nekik hatékonyabban hirdetni. Azt gondolom, hogy ahhoz hogy egy vállalkozás eladhassa magát, képesnek kell lenni eladni önmagát. Hogy érvényesülni tudjon – ha ez nem megy neki, akkor keresnie kell valakit, aki ért hozzá.

Hogyan került kapcsolatba az online marketinggel?

2013-ban kezdtünk el webfejlesztéssel is foglalkozni, és a meglévő ügyfélkörünknek weboldalakat készíteni. Azonban hamar elfogytak az ügyfelek, és szerettünk volna új vevőket szerezni. Apadni látszott az LCD reklámok hatékonysága, és valami új megoldást szerettem volna. Ekkor találkoztam a Google AdWords-el mint online hirdetési lehetőséggel. Nem igazán értettem a működését; fizetek a neten a kattintásokért, egy kattintás jó drága, hát ez tuti lehúzás, gondoltam.

Viszont nem hagyott nyugodni a dolog, és jelentkeztem több a Google által tartott hivatalos tréningre, ahol a rendszer használatát tanították.

Első alkalommal a Google Groundon tartottak képzést, ami egy rendkívül innovatív helyszín, nagyon tetszett. Egy 40-es éveiben járó úriember kezdte a prezentációt. Néhány szóban beszélt a Google-ről, adatokat közölt, hogy mennyien és mire használják, trendeket állított fel, hogy mi várható a közeljövőben. Ott ültem egymagam, csak pislogni tudtam, nem teljesen értettem még, de egy valamiben biztos voltam, ebben a hirdetési felületben óriási lehetőség van, mindenképpen meg kell tanuljam!

Majd elkezdte ismertetni a rendszert. Mit állítsunk, hogy állítsunk. Miket mérjünk, mit számoljunk ki. Hogyan vegyük fel a kulcsszavakat, mire figyeljünk oda, mennyire állítsuk a CPC-t, mi az CTR. Hirtelen annyi szakzsargon került elém, és annyira számolgatósnak és „kockának” tűnt a feladat, hogy azonnal belém vágott az érzés:

Kizárt dolog, hogy én ezt megtanuljam!

Úgy éreztem, hogy ha én ebben profi szeretnék lenni, akkor napi 8 órában a gép előtt kell üljek és néznem kell a számokat, mi változik, merre változik. Ha nő akkor ezt kell csinálni, ha csökken, akkor azt. Besokalltam, megijedtem. Én, aki emberekkel tárgyalok és irodáról-irodára járok egész nap, majd a gép előtt fogom elemezni a számokat? Biztosan nem!

Szerintem a harmadik szünetben felálltam, és viccesen megjegyeztem a mellettem ülőnek, hogy ez nem nekem való, nem vagyok kocka, majd eljöttem.

Viszont továbbra is láttam a lehetőséget a hirdetési felületben, így úgy döntöttem, hogy kerül, amibe kerül, megtanulom és használni fogom a Google AdWords-öt. Jó pár hónapig jártam a Google rendezvényeire és szívtam magamba a tudást. Számos online tanfolyamot végeztem el és könyvet olvastam a témában, míg nem egyre jobban ment a felület használata. Mára már büszkén mondhatom, hogy a Google által is elismert és hitelesített szakértő lehetek, az AdNet Media pedig hivatalos Google Partner cég.

Eleinte heti 20.000 Ft-ból hirdettem a szolgáltatásunkat a neten. Jöttek is az új ügyfelek, szép számban bővült a referenciánk és mélyült a tudásunk. Egy idő után az ügyfeleink kértek meg minket, hogy nekik is állítsunk be AdWords hirdetéseket, hogy a weboldalukkal tudjanak új vásárlókat szerezni.

A kezdeti cél, hogy több weboldalt készítsünk, átfordult és már az ügyfeleinknek kezeltünk hirdetési fiókokat.

Ennyire egyszerű lenne ez az egész?

Egyáltalán nem, az online marketing ennél sokkal összetettebb. Mélyrehatóbban meg kellett ismerni ügyfeleink vállalkozását, hogy komplexebb hirdetéseket készítsünk. Az elmúlt több mint öt évben rengeteg tevékenységgel ismerkedtünk meg, és mélyen bele kellett ásnunk magunkat egy-egy témába, hogy hitelesen el tudjuk adni a szolgáltatásukat és terméküket az online világban.

A sminktetováláson át az ipari elektronikai szerviztől az utazással foglalkozó cégig mindennel találkoztunk már, és mindhez kellett értsünk kicsit, hogy a lehető legjobban tudjuk bemutatni őket.

Nem tettünk kivételt, dolgoztunk több száz milliós ár bevételű céggel és éppen induló egyéni vállalkozással is.

Nem tagadom, imádom! Szeretek új embereket, kreatív ötleteket és lenyűgöző vállalkozásokat megismerni, számomra ez szenvedély. Ám a legjobb az egészben, hogy álmok megvalósulásában vehetünk részt.

Több száz vállalkozásnak segítettünk már, rengeteg adat és információ állt rendelkezésünkre, elemeztük ezeket és azt vettük észre, hogy vásárlás előtt, ha tanítjuk a potenciális vásárlókat, akkor később könnyebben vásárolnak. A direkt értékesítésben is megfigyelhető, hogy elsőre nehezebb eladni, azonban ha a hideg vásárlókból sikerült forró érdeklődőket alakítani, utána már sokkal könnyebben eladtunk – akár többet és drágábban. Rettentő jól lehet online kialakítani ezt a kötődést, majd az ügyfeleket vadidegenekből a barátainkká alakítani.

Elneveztem ezt a módszer marketingfolyosónak.

A lényege az, hogy a legtöbb esetben nem tudunk elsőre eladni. Hiába a csodaszép ajánlat, a meggyőző weboldal, a potenciális vevők 90%-a nem fog elsőre vásárolni.

Képzelje el, ha én most azt mondanám Önnek, hogy ha beveszi ezt a kék pirulát, mindent tudni fog a sikeres online ügyfélszerzésről. Nem is kérek érte sokat, csak 3 millió forintot. Még ha ez a kék pirula azt tudja, amit én ígérek, Ön akkor sem fog elsőre vásárolni.

Tegyük fel, hogy ez a kék pirula a Google AdWords. Ha Ön soha nem hallott róla, akkor nem fogja elhinni nekem, hogy emberek ezrei keresnek az Ön szolgáltatására vagy termékére a neten – és meg is akarják venni azt. Elkezd utánanézni a témának, olvas a neten, megkérdezi ismerőseit, partnereit, tapasztalati információt gyűjt. Ahhoz, hogy eladjam Önnek ezt a 3 millió forintos szolgáltatásomat, egy új ajtót kell nyissak, amin átlépve az én marketingfolyosómra kerül. Ezen a folyosón nem fogom Önre zúdítani egyből az összes információt, hanem szépen elkezdem tanítani. Felkeltem az érdeklődését, és apránként kísérem végig a folyosón. Végül megismeri a szolgáltatásomat, megbízik bennem és meg is fogja vásárolni azt.

Minden értékesítés alapja a pontos igényfelmérés. Mire is van szüksége a piacomnak? Ha ezzel tisztában vagyok, és ezt az igényt korrekt minőségben ki is tudom szolgálni, akkor létre fog jönni az értékesítés.

Azt gondolom, hogy ma Magyarországon nagyon egyszerű sikeresnek lenni, egyetlen titka van, valódi minőséget kell nyújtsunk a vásárlóinknak.

Rengeteg a silány és értéktelen áru, illetve szolgáltatás, ami csak a profitról szól. Így jól ki lehet tűnni a tömegből „pusztán” a minőséggel, persze fáradalmasabb és nem biztos, hogy gyors. Viszont biztos, hogy tartós sikereket érhetünk el.

Melyek az online marketing alap eszközei?

Mielőtt elindítanánk a potenciális érdeklődőket a marketing folyosónkon, előtte tudnunk kell pontosan, hogy kiket szeretnénk oda bevinni. Ugyanis ha olyan embereket szólítunk meg, akiknek nincsen szükségük a termékünkre vagy szolgáltatásunkra, akkor csak a pénzünket költjük feleslegesen és az eredmények nem fognak jönni. Miután megszólítottuk őket, megfelelően kell irányítanunk a forgalmat a weboldalunkon. Így a sikeres online marketing és értékesítés alapja a jól célzott hirdetés, a megfelelően felkutatott célcsoport számára, majd a marketing vezérelt felépítésű honlapon történő végigvezetés.

Tudnunk kell, miben vagyunk jók, miben vagyunk erősek és miben nem. Ha ezeket ismerjük és megfelelő üzleti és marketing tervet követünk, tűpontosan meg tudjuk szólítani a potenciális vásárlóinkat az interneten.

Egy jól felépített weboldallal és online marketinggel el tudjuk adni a termékünket vagy szolgáltatásunkat. Mindezt úgy, hogy hosszú távon építjük a saját márkánkat és az elégedett vásárlóink számát, akik bátran ajánlanak tovább minket. 21. század ide vagy oda, a legjobb reklám még mindig az, ami a szájhagyomány útján terjed.

(forrás: hvg.hu)



    Ajánlatkérés

    Ingyenes tanácsadás irodánkban.
    Kérjük töltsd ki az alábbi űrlapot, munkanapokon 4 órán belül fel fogunk keresni.

    Ajánlatkérés