TikTok marketing, hogyan és miért

TikTok marketing, hogyan és miért

A Social Media világába a TikTok szinte egyik pillanatról a másikra robbant be és jelenleg is az élmezőnyben van. Térhódítása egyre nagyobb a Facebook, Instagram és a YouTube mellett. Magyarországon több, mint 2 millió felhasználója van, akik aktívan használják a felületet. 

 

Sokak számára még idegen ez a platform és rengeteg az előítélet, amely szerint gyerekes és értelmetlen a vállalkozások számára. Cikkünkkel ezt szeretnénk megcáfolni, ugyanis sok vállalkozásnak, cégnek a TikTok hasznos felület lehet, ha felismerjük a benne rejlő lehetőségeket. A TikTok a Z generáció körében a legnépszerűbb. Tágabb értelemben nézve a kiskamaszoktól a fiatal felnőttekig könnyen elérhető célközönségre lelhetünk.

 

 

A TikTok-ban rejlő lehetőségek

A TikTok-ra rövid, vicces, aranyos, edukatív videókat tölthetünk fel. A felület segítségével olyan videós tartalmakat készíthetünk, amelyek által közelebbről is megismerhetik a felhasználók a termékünket, vállalkozásunkat, szolgáltatásunkat. A videók jelenleg az instagrammon is jobb teljesítményt érnek el, hiszen segítségükkel személyesebben adhatjuk át mondanivalónkat. 

 

A felület által pofon egyszerűvé vált a videóvágás, szerkesztés. Különböző effekteket, színeket, feliratokat, zenéket használhatunk hozzá, amelyek által színesebbé tehetjük tartalmainkat. Mivel rengeteg videó kerül fel naponta, fontos, hogy érdekes, látványos és kreatív anyagokat készítsünk. 

 

Az egyik legnagyobb előnye, hogy mivel viszonylag frissebb platform, organikusan is könnyen építhetünk követőbázist rajta, de ugyanúgy futtathatunk fizetett hirdetéseket is. Fontos szempont, hogy kiépült követőbázis nélkül is hatalmas nézettséget érhetünk el egyetlen  videóval.

 

Érdemes-e jelen lenned a TikTok-on?

Nem szabad elfelejteni, hogy ezt a felületet a fiatalabb generációk használják jellemzően, vagyis rengeteg tizen- és huszonéves, így leginkább akkor van értelme időt belefektetni ebbe a platformba, ha célközönségünkbe ők is beletartoznak. 

 

Természetesen azt is érdemes felmérni, hogy van-e miről mesélni és videókat készíteni. Például egy utazási iroda esetén látványosan bemutathatjuk az utazásokat videók segítségével vagy éppen rendezvényszervezőként a referencia munkákat foglalhatjuk össze vagy a munkafolyamatot. Egy esküvői ruhaszalon is bemutathatja legszebb ruháit kreatív videók formájában, vagyis a lényeg, hogy meglássuk a lehetőséget, hogy hogyan tudjuk termékünket, szolgáltatásunkat egyedi és látványos formában bemutatni.

 

A hastagek és címkék használata, akárcsak az instagram esetében, itt is fontos, valamint hódítanak a különböző kihívások, nyereményjátékok, amelyekkel elérhetjük, hogy követőink a termékeinkről készítsenek saját videókat, ezáltal pedig szélesebb körhöz érhetünk el.

 

 

Hirdetések a TikTok-on

Vállalkozásként érdemes üzleti fiókot létrehozni, ami annyiban ad többet, hogy linkeket és CTA gombok elhelyezését is lehetővé teszi, ám a többi platformmal ellentétben itt a hirdetések készítéséhez nem szükséges sem személyes sem üzleti fiókkal rendelkeznünk, egy önálló hirdetési fiókra van hozzá szükség. 

 

TikTokerekkel a nagyobb elérésért?

A TikTok-on számtalan olyan TikToker van, akik hihetetlen gyorsan tettek szert óriási követőtáborra. Akár csak az instagram esetében, itt is érdemes lehet az influencerekkel  való együttműködés termékek, szolgáltatások esetén. 

 

A TikTok-ban tehát több lehetőség is van, érdemes mérlegelni, hogy megéri-e energiát belefektetni a felépítésébe. Hosszú távon rengeteg vállalkozás és cég számára új kapukat nyithat ki és közelebb vihetjük általa márkánkat a közönségünkhöz, vagyis fontos szerepet tölthet be brand-ünk építésében.

 

Segítünk Social media felületeidnek naprakészen tartásában és levesszük válladról a posztolás terhét, az időt pedig neked adjuk, amit belefektetnél!

 

https://adnetmedia.hu/

 



    Ajánlatkérés

    Ingyenes tanácsadás irodánkban.
    Kérjük töltsd ki az alábbi űrlapot, munkanapokon 4 órán belül fel fogunk keresni.

    Ajánlatkérés