SEM, azaz a keresőmarketing: Mi ez és hogy kell jól csinálni?

A YouTube hirdetések – érdemes foglalkozni velük?
június 4, 2021
A legjobb tippek Facebook hirdetésekhez
július 27, 2021

SEM, azaz a keresőmarketing: Mi ez és hogy kell jól csinálni?

A SEO, azaz a keresőoptimalizmus az egyik bástyája az online marketingnek. A SEM, vagyis a keresőmarketing habár hasonló, mégis másfajta módszer a sikeres vevőszerzéshez.

A keresőmarketing (Search Engine Marketing, röviden: SEM) az egyik leghatékonyabb módja, hogy vállalkozásunkat az egyre versenyképesebb piacon növelhessük. Mivel több millióan versengenek ugyanazért a nagy célért, soha nem voltak olyan fontos az online hirdetések, mint manapság. A keresőmarketing pedig az egyik út, hogy termékeinket és szolgáltatásainkat népszerűsítsük és vállalkozásunkat növelhessük. Ebben a cikkben a keresőmarketing alapjainak nézünk utána, valamint néhány tippet és stratégiát is megosztunk a helyes működésével kapcsolatban.

Keresőmarketing – áttekintés

A keresőmarketing az a gyakorlat, amikor a vállalkozásunkat fizetős hirdetésekkel reklámozzuk. Ezek jelennek meg az eredményoldalak legtetején Hirdetés szócskával ellátva. Olyan kulcsszavakra licitálhatunk, amelyeket specifikusan akkor jelennek meg, amikor bizonyos termékekre vagy szolgáltatásokra rákeresnek. Ez lehetőséget ad a hirdetőnek arra, hogy hirdetéseik az adott keresési lekérdezések eredményei előtt jelenjenek meg.

Ezek a hirdetések többféle formátumban érkezhetnek. Egyesek apró, szöveges hirdetések, míg mások, például a termékinformáció-hirdetések (PLA-k, más néven Shopping-hirdetések) vizuálisabb, termékalapú hirdetések. Utóbbiak lehetővé teszik a fogyasztók számára, hogy egy pillanat alatt megismerhessék a fontos információkat, például az árakat, az elérhetőségeket vagy éppen a véleményeket.

SEM és SEO: Mi a különbség?

A keresőmarketing legnagyobb erőssége, hogy lehetőséget kínál a hirdetőknek arra, hogy hirdetéseiket olyan motivált ügyfeleknek jelenthessék meg, akik készek vásárolni. Vagyis pontosabban már a vásárlás előtt állnak. Ezt egyetlen más reklámhordozó sem tudja megtenni, ezért a keresőmarketing egy hatékony és elképesztően kifizetődő módszer az üzleti növekedéshez.

A keresőoptimalizálás, azaz a SEO viszont eltérő a keresőmarketingtől, vagyis a SEM-től. A SEO és a SEM egyaránt az online marketing stratégia alapvető részei. A SEO hatékony módja a forgalom terjesztésének, míg a SEM reklámjai rendkívül költséghatékony módszerek a konverziók elősegítésére a keresési eredmények legtetején. A keresőmarketing a fizetett keresési marketinges kampányokra utal, egy olyan rendszerre, ahol a vállalkozások fizetnek a Google-nak azért, hogy hirdetéseit megjelenítse a keresési eredmények felett.

SEM Kulcsszókutatás és az aukció

Ahogy a SEO esetében, úgy a SEM-nél is az első lépés a részletes és mindent átfogó kulcsszókutatás. Ezek után vehetünk részt az úgynevezett „aukción”. Az egyik legmaradandóbb tévhit a keresőmotoros marketinggel kapcsolatban az, hogy aki a legnagyobb reklámköltségvetéssel rendelkezik, az nyer. Bár a nagyobb hirdetési költségvetés minden bizonnyal előnyös lehet, különösen az erősen versenyképes kulcsszavak megcélzása esetén. Viszont ez messze nem alapkövetelmény a keresőmotoros marketing sikeréhez. Ez azért van, mert minden hirdetés egy hirdetési aukció néven ismert folyamaton megy keresztül, mielőtt megjelenik a keresési eredmények mellett.

A hirdetési aukció folyamata minden egyes alkalommal megtörténik, amikor valaki keresési lekérdezést ír be a Google-ba. A hirdetési aukción való részvételhez a hirdetők meghatározzák azokat a kulcsszavakat, amelyekre licitálni akarnak. Valamint megadják, hogy mennyit hajlandók költeni (kattintásonként), hogy hirdetéseik az adott kulcsszavakhoz kapcsolódó eredmények mellett jelenjenek meg. Ha a Google úgy ítéli meg, hogy az általunk ajánlott kulcsszavak a felhasználó keresési lekérdezésében szerepelnek, akkor a hirdetések bekerülnek a hirdetésaukcióba.

Mi lesz az aukció vége?

Fontos megjegyezni, hogy nem minden hirdetés jelenik meg minden egyes keresésben. Ennek oka, hogy a hirdetési aukció számos tényezőt vesz figyelembe a hirdetések SERP-n való elhelyezésének meghatározásakor. Mivel nem minden kulcsszó rendelkezik elegendő kereskedelmi szándékkal ahhoz, hogy igazolja a hirdetések megjelenítését az eredmények mellett. A Google által a hirdetési aukciós folyamat részeként értékelt két fő tényező azonban a maximális ajánlat és a hirdetések minőségi pontszáma.

A maximális ajánlat az a maximálisan megadott összeg, amelyet hajlandóak vagyunk fizetni egy kattintásért. A minőségi mutató pedig az, amely a hirdetés általános minőségén alapul. A Google a hirdetési aukció során kiszámítja ezeket a mutatókat, hogy meghatározza a hirdetések elhelyezését. Ennek a számításnak az eredménye a hirdetés rangja. Ha mindez nagyon érthetetlennek tűnik, érdemes azt figyelembe venni, hogy nekünk csak két dologgal kell foglalkoznunk. A tartalmaink minőségével és a megadott kattintási árral. Ezen kívül minden a Google-ra van bízva.

Kezdő vállalkozásnál érdemes többször átgondolni, hogy megéri-e belevágni a SEM-be. Ha viszont már benne vagyunk az adott szakmában egy ideje, akkor megfontolandó a keresőmarketing. Reálisan beárazva az aukciót és a rendes kulcsszavakat használva újabb és újabb vevőket tudunk szerezni cégünknek / vállalkozásunknak!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük