Carousel hirdetések – Hogyan és miért működnek?

Carousel hirdetések – Hogyan és miért működnek?

 

A carousel hirdetések lehetővé teszik, hogy több képet vagy videót osszunk meg egyetlen lapozható hirdetésben. A lapozható formátumukról ismert carousel hirdetések leggyakrabban az Instagramon és a Facebookon a Feeds és a Stories oldalakon láthatók és mivel több képet vagy terméket tudnak egy helyen bemutatni, természetesen interaktívabbak, mint az egy képet tartalmazó hirdetések, amelyek könnyen elgörgethetőek.

Íme, hogyan és mikor érdemes használni a carousel hirdetéseket a Facebookon és az Instagramon ahhoz, hogy a legtöbbet hozzuk ki ebből az interaktív hirdetési formátumból.

 

Mik azok a carousel hirdetések?

 

A carousel egy olyan hirdetési formátum típus, amely lehetővé teszi, hogy több képet vagy videót osszunk meg egyetlen lapozható hirdetésben. Azért hívják őket carouselnek, vagy magyarul “körhintának”, mert ezek a hirdetések forgó hatásúak, hasonlóan például egy körhintához. Szinte minden közösségi platformon létrehozhatunk ilyen hirdetéseket. Ebben a cikkben a Meta hirdetési platformjaira, a Facebookra és az Instagramra fogunk koncentrálni. Ezek a hirdetések legfeljebb 10 képet vagy videót tartalmazhatnak. Minden egyes kép vagy videó dia, más néven kártya, saját főcímmel, leírással, linkkel és cselekvésre hívó gombbal rendelkezhet – így több lehetőségünk is van, hogy elérjük, hogy az emberek valamilyen interakcióba lépjenek velünk. A hirdetéskezelőben a legtöbb hirdetés elhelyezéshez létrehozhatunk carousel hirdetéseket, többek között:

 

  • Facebook Feed
  • Messenger
  • Facebook Marketplace
  • Instagram Feed
  • Instagram történetek

 

Amellett, hogy vizuálisan vonzóbbak és interaktívabbak, bizonyítottan jobban teljesítenek, mint az egy képből álló hirdetések. Amikor a Facebook először vezette be a carousel formátumot, a link hirdetések 30-50%-kal alacsonyabb konverziónkénti költséggel és 20-30%-kal alacsonyabb kattintásonkénti költséggel rendelkeztek, mint az egy képes hirdetések és az Instagramon is ugyanilyen hatékonyak. 

 

 

5 nagyszerű módja a carousel hirdetések használatának

 

  1. Több termék megosztása egy hirdetésben

 

Az egyik legjobb hirdetési formátum, ha több terméket vagy szolgáltatást emelünk ki. A carousel hirdetés nagyobb teret és kreativitást biztosít a termékek, szolgáltatások bemutatására, mint egy egy képből álló hirdetés. Ha több terméket kívánunk bemutatni, válasszunk olyan képeket, amelyek vizuálisan jól működnek együtt. A carousel-t úgy tervezték, hogy a felhasználók a lapozás során egységesnek érezzék, ezért a képeknek hasonló érzéssel vagy stílussal kell rendelkezniük. Válasszunk képeket ugyanabból a kollekcióból vagy márka fotózásból, hogy a hirdetés zökkenőmentes és vonzó legyen.

 

  1. Meséljünk el egy történetet

 

A történetmesélés áll a közösségi média középpontjában, és a carousel hirdetések egy újabb lehetőséget kínálnak a történetmesélésre. A történetmesélés módszere számos kreatív módon használható, kezdve egy eseménysorozat megosztásától, egy lépésről-lépésre történő bemutatótól, vagy akár egy tippekből vagy szórakoztató tényekből álló sorozatból, amely a lapozással növeli az érdeklődést. A carousel kialakítása könnyen emészthető és végig görgethető, mivel minden kép tartalmazhat egy gyors tippet, információt és könnyedén átirányíthatjuk ügyfeleinket a számunkra fontos célhoz, pl.: feliratkozáshoz vagy vásárláshoz. Érdemes követni az alapvető történetmesélési elveket, vagyis könnyen követhető, értelmezhető legyen, és legyen eleje, közepe és vége. 

 

  1. Ajánljunk exkluzív promóciót

 

Egy másik módja annak, hogy a carousel hirdetésekkel elérjük a közönségünket, ha exkluzív promóciót kínálunk. A promóciós kódok különösen előnyösek a márkák számára, mivel egy hirdetésben több terméket is bemutathatunk. Arról nem is beszélve, hogy a Facebook például az Egyesült Államokban az első számú forrás a kedvezményes kódok felfedezésére. A fogyasztók több mint 40%-a állítja, hogy a Facebookot használja promóciós kódok, kuponok és kedvezmények keresésére, ezt követi az Instagram. Mit jelent ez a marketingesek számára? Egy promóciós kóddal párosított carousel hirdetés nyerő kombináció.

 

  1. Ösztönözzünk interakcióra 

 

A carousel hirdetések az interakcióról szólnak. Bár ez a hirdetési formátum természetesen arra ösztönzi a felhasználót, hogy több kép és videó között lapozzon, vannak lehetőségek arra, hogy tovább optimalizáljuk a hirdetést a maximális interakciók érdekében. Koncentráljunk az egyes lapok részleteire. Használjuk a főcímet, a leírást és a CTA-gombokat, hogy az embereket további lapozásra ösztönözzük, javítsuk az elkötelezettséget és átkattintásra késztessük.

 

  1. Új szolgáltatás vagy termék bevezetése

 

Arra is kiválóan alkalmasak, hogy bemutassuk a közönségnek a szolgáltatásunkat vagy termékeinket. Mivel akár 10 diát is elhelyezhetünk, bőséges hely áll rendelkezésre a legfontosabb tények, funkciók vagy folyamatok kiemelésére. Ez a formátum különösen előnyös, ha időre van szükségünk ahhoz, hogy oktassuk, ösztönözzük vagy meggyőzzük a közönségünket, mielőtt ügyfelekké válnának. Ha magas árú terméket vagy hosszú távú elkötelezettséget igénylő szolgáltatást kínálunk, ezek a hirdetések helyet adnak az érvelésnek.

 

Az Adnet Mediánál segítünk egyedi carousel hirdetéseket készíteni termékeidhez, szolgáltatásaidhoz, amelyek amellett, hogy látványosak, segítenek bővíteni az ügyfél körödet! 



    Ajánlatkérés

    Ingyenes tanácsadás irodánkban.
    Kérjük töltsd ki az alábbi űrlapot, munkanapokon 4 órán belül fel fogunk keresni.

    Ajánlatkérés