Az 5 leggyakoribb hiba az online marketing világában

Az 5 leggyakoribb hiba az online marketing világában

Az online marketinges világban nincs egyetlen olyan bevett módszer sem, amit mindenkinek követnie kellene. Minden egyes cég, minden egyes vállalkozás más és más. Nem érdemes általánosítani vagy a másikra mutogatni, esetleg másolni. Viszont hibák kapcsán már rengeteg hasonlóság fedezhető fel.

Aki nem hibázik, nem is dolgozik.” Hibázni emberi dolog, és egyáltalán nem gyengeség beismerni ezt. Beletörődni vagy a szőnyeg alá söpörni viszont annál inkább. Ahogy az élet más területein, úgy az online marketing világában sem szabad félvállról vennünk a kudarcokat és a hibákat. Tanulni kell belőlük, hogy a későbbiek folyamán ne jöhessenek létre, és a kudarc helyett a siker felé vezessen utunk. A marketinges szakma pedig rengeteg lehetőséget biztosít, hogy elkerüljük ezeket – függetlenül attól, hogy kezdők vagy már veteránok vagyunk.

Ebben a cikkben a top 5 leggyakoribb hibát mutatjuk be, melyek elsőre teljesen magától értetődőnek és bagatellnek tűnnek. Mégis mind a mai napig találkozni velük. Mindez abból eredeztethető, hogy látszat kicsinységük miatt félvállról veszik ezeket az emberek többsége. Ebből pedig számtalan plusz probléma is adódhat, amik nem csak az adott területre, de a cég egészére is kihathatnak.

#1 – A célcsoport hiánya

Mindig tudnunk kell, kik a célcsoportunk! Természetesen nem névről vagy arcról, hanem korosztály, nem és érdeklődés alapján. Teljesen függetlenül attól, hogy mivel foglalkozik a cégünk vagy a vállalkozásunk, a weboldalunkat konkrét és megszólítható emberek fogják felkeresni. Ha ismerjük ezeket az embereket, akkor könnyebben és hatásosabban is tudjuk őket megszólítani. Valamint nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a hirdetések és reklámok által még több ilyen érdeklődésű, korú és nemű vásárlókat szerezhetünk.

#2 – Nem a rendes kulcsszavakat használjuk

Hogy a Google keresőmotorja a mi weboldalunkat jelenítse meg az elsők között, rendes és találó kulcsszavak is kellenek. Ezek nem csak és kizárólag a blogbejegyzésekre értetődnek, hanem az összes szövegre is, amik a weblapunkon megjelennek. Az adott szakmának megfelelő és releváns kulcsszavakat kell alkalmaznunk – ezzel kapcsolatban pedig rengeteg lehetőségünk adódik. Nem muszáj azonnal a legdrágább kifejezésekért licitháborúba kezdenünk, sőt nem muszáj csak egy-kettőt választanunk. Egy részletes kulcsszókeresés a kiindulópontja az egésznek.

#3 – Nem releváns a tartalom

Talán a leggyakoribb hiba mind közül! Azok után, hogy jól ismerjük a célcsoportunkat és rendes kulcsszavakat is használunk, a tartalommal is folyamatosan foglalkoznunk kell! Viszont az összes landing page-nek, az összes blogbejegyzésnek, weboldalunkon lévő összes szövegnek relevánsnak kell lennie. Nem csupán cégünk / vállalkozásunk arculatába kell illeszkedniük a tartalmaknak, hanem a szakmához is kapcsolódniuk kell. Jelen esetben tökéletesen ideillik a „sokat markol, keveset fog” elve. Bármennyire is sokrétű az adott szakma, ha nem konkretizáljuk tartalmainkat, akkor semminek nem lesz veleje, minden „szétfolyik”.

#4 – Az elérhetőségek hiánya

A mai világban minden egy gombnyomásnyira van tőlünk. Amellett, hogy olyan tartalommal kell kecsegtetni a vásárlóknak, ami releváns és tényleg érdekli őket, ki kell építeni a kapcsolatot is. Ennek az egyik legjobb módszere az elérhetőségek feltüntetése. Telefon, email, cím, Facebook, Instagram fiók, akár Skype stb. Ezzel is azt láthatják az oldalunkra bukkant potenciális vevők, hogy az adott cégnév mögött emberek vannak, akiket el lehet érni. Megvan ezeknek a feltüntetett információknak is a pszichológia vonzata, amik elkezdhetik kiépíteni a bizalmat a vásárlókban.

#5 – A közösségi média fontossága

Facebook. Instagram. Twitter. YouTube. Emberek milliárdjai használják ezeket a platformokat a nap csaknem minden órájában. Természetesen ezek mellett is számos közösségi média oldal található (mint a TikTok, a Twitch), de még napjainkban is ezek a legnépszerűbbek. Így nem az a kérdés, hogy kell-e cégünknek / vállalkozásunknak egy Facebook oldal például, hanem hogy miért nincs. Rengeteg új és meglévő vásárlót tudunk elérni ezeken a felületeken, tovább építhetjük a bizalmat bennük és nyilvánvalóan különféle hirdetéseket, kampányokat is kreálhatunk.

Magától értetődően ennél sokkal több hiba ütheti fel a fejét az online marketinges világban. Ahogy ezt a fenti 5-öt, úgy a többit sem szabad figyelmen kívül hagyni! Hibázni nem a gyengeség jele –ha nem teszünk a hiba ellen, az az.


    Ajánlatkérés

    Ingyenes tanácsadás irodánkban.
    Kérjük töltsd ki az alábbi űrlapot, munkanapokon 4 órán belül fel fogunk keresni.

    Ajánlatkérés