A YouTube hirdetések – érdemes foglalkozni velük?

A kulcsszóegyezések típusai
május 30, 2021

A YouTube hirdetések – érdemes foglalkozni velük?

Az online hirdetések nagy részét a Facebook és Google Ads-ek teszik ki, méghozzá teljesen jogosan. Rengeteg potenciális vevőt lehet csak ezzel a két platformmal elérni. De ezeken túl számtalan kihasználatlan marketingplatform található jelenleg. Például a legnépszerűbb videómegosztói oldal, a YouTube.

A YouTube-ban rejlő marketinges lehetőséget már egy korábbi cikkben bemutattuk, de jelenleg csak a hirdetésekkel foglalkozunk. Az online marketing világában valamilyen szinten elvárható, hogy lépést tartson a mai trendekkel. Amikor például egy új közösségi médiaplatform elindul, érdemes átgondolni az az irányú terjeszkedést. Ezzel is több vevőt szerezve cégünknek vagy szolgáltatásunknak. Ennek ellenére nem kifizetődő csak vakon követni ezeket a trendeket.

A népszerű platformok tucatnyi versenytárssal telítődnek szinte rögvest, a kiemelkedés pedig elképesztően nehézzé (költségessé) válik. Viszont rengeteg olyan kihasználatlan marketingplatform van napjainkban, amik esetében érdemes elgondolkozni. A legszembetűnőbbek ezek közül a YouTube hirdetések. A YouTube hirdetések a digitális marketing egyik leginkább figyelmen kívül hagyott hirdetési formátuma és könnyű kitalálni, hogy miért. Ebben a cikkben a legnépszerűbb YouTube hirdetési típusokat mutatjuk be, amikkel talán még nagyobb vevőbázist tudunk kiépíteni magunk körül.

#1 – Az átugorható hirdetések

Ha a YouTube hirdetésekről beszélnünk, akkor meg kell említenünk a TrueView-t. Ez a videómegosztási platform konkrét hirdetési formátuma, amely többfajta ads-okat enged. A TrueView legfontosabb feltétele, hogy csak bizonyos esetekben fizetünk a hirdetésünkért (hasonlóan a Google Ads-hoz). Akkor kell egy bizonyos összeget fizetnünk, ha a nézők legalább 30 másodpercig nézik, megnézik a teljes hirdetést vagy cselekvésre ösztönzés (CTA) révén interakcióba lépnek azzal. Magáért a megjelenésért nem kell fizetnünk!

Az első ezek közül az átugorható, videók előtti megjelenő típus. A legalább 12 másodperc és legfeljebb 6 perc alatt a videóba ágyazott hirdetések lejátszódnak a néző YouTube videója előtt. Ezek a hirdetések egy visszaszámlálót tartalmaznak a képernyőn, valamint egy linket a cégünk webhelyére. Ennek a változatnak a legfontosabb aspektusa az a lehetőség, hogy a néző 5 másodperc után kikapcsolhatja a videohirdetést. Ha úgy dönt, hogy kihagyja, és nem lép kapcsolatba a hirdetésével, akkor nem kell egy forintot sem fizetnünk.

#2 – Az átugorhatatlan hirdetések

Az átugorható ads-ok mellett természetesen megtalálható mindennek az ellenpólusa is. Az átugorhatatlan hirdetések ezen a platformon kissé másképp működnek. Lehet, hogy ugyanúgy néznek ki, mint a felületen átugorható hirdetések, de a nem átugorhatóak esetében csak 15 másodperces hirdetési időre korlátozódik. Itt értelemszerűen másképp is számítják a díjazást. Az úgynevezett CPM fizetési struktúra azt mondja ki, hogy minden ezer megtekintés után kelljen bizonyos összeget fizetni.

Az egyetlen olyan életbéli forgatókönyv, amikor ilyesmit ténylegesen érdemes használni / meglépni, kevés lehetőséget von magával. Példának okáért, amikor adott és biztos célközönséggel van dolgunk, vagy amikor cégünk maximalizálja elérést. (Emlékezzünk; ilyen átugorhatatlan hirdetések voltak tavaly a járványügyi helyzetre való felhívások is.) Ellenkező esetben nagy az esélye, hogy időt és pénzt pazarolhatunk el rossz eladásokra.

#3 – Discovery hirdetések

A TrueView a Discovery hirdetéseket az egész YouTube-on népszerűsítik, mindenhol megjelennek. Hasonlóan bukkannak fel, mintha egy online hírportált olvasna az ember. Legfeljebb három soros szöveggel rendelkező kép indexképeként jelennek meg. Ezek a hirdetések teljesen opcionális módként működnek a nézők számára a cégünk tartalmának fogyasztására.

A Discovery hirdetések a YouTube kezdőlapján, a keresési eredmények tetején és a videók megtekintési oldalán található javasolt videók listáján láthatók. És mi a legjobb ebben a hirdetési típusban? Egy forintot sem kell költenünk ezekre a hirdetésekre, hacsak a nézők nem lépnek kapcsolatba. Vagyis rákattintanak, ami elirányozza őket az adott weboldalra. Emiatt tekinthető ez a reklámszemléletet annyira hasznosnak a cégek és a marketingesek számára is egyaránt. A Discovery hirdetések mind a néző idejét, mind pedig cégünk pénzét védik valamilyen szinten.

Ezen három YouTube hirdetési típus mellett is számtalan egyéb fajta található még. (Például a fejléc vagy éppen a Bumper Ads-ok – melyek csak a videók végén jelennek meg.) Mégis ezek a legnépszerűbbek mind közül. Mindezek után a kérdés viszont az, hogy hirdessünk-e azonnal YouTube-on is. A válasz pedig cégünktől és annak arculatától függ. Ha stílusában és megjelenési módjában kapcsolódik, akkor abszolúte érdemes elgondolkozni ezen.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük