A Top 5 marketing hiba, amit az e-kereskedelmi vállalkozások gyakran elkövetnek

A Top 5 marketing hiba, amit az e-kereskedelmi vállalkozások gyakran elkövetnek

A Top 5 marketing hiba, amit az e-kereskedelmi vállalkozások gyakran elkövetnek

 

Az online marketing összetett és folyamatosan fejlődik új platform frissítésekkel, technológiákkal és stratégiákkal. Nehéz naprakészen maradni és nyomon követni a változásokat, valamint a csúcson maradni. Könnyű az információáradat által hibákat elkövetni. Van néhány olyan e-kereskedelmi marketing hiba, amely apróságnak tűnik, de végső soron óriási hatással lehet a márkánkra és a bevételünk alakulására. Szeretnénk segíteni abban, hogy elkerüljük ezeket a gyakori buktatókat, ezért ebben a cikkben az e-kereskedelmi vállalkozások által elkövetett öt leggyakoribb marketing hibát vesszük sorra. 

 

  1. Nincs megfelelő marketing költségvetés 

 

Ez az első számú hiba, amely apróságnak tűnik, de katasztrofális lehet: Nincs megfelelő marketing költségvetés és/vagy a marketing költségvetés nem megfelelően van elosztva. Kulcsfontosságú, hogy előre pontosan tudjuk, mire és mennyit költhetünk marketing terén és itt nem csak a fizetett kampányokra, hanem a harmadik félre, szabadúszókra vagy tanácsadókra, a munkájuk elvégzéséhez szükséges eszközökre (közösségi média közzétételi szoftverekre vagy grafikai tervező eszközökre), sőt még a fizetett szponzorációkra vagy promóciókra is gondolunk. Meg kell határoznunk, hogy mennyit engedhetünk meg magunknak, majd a pénzt ennek megfelelően szükséges elosztani. Vegyük számításba a kiemelt fontosságú és nagy hatékonyságú marketing platformokat és a szükséges beruházásokat, ez a legjobb kiindulópont.

 

Ha nehezen tudod meghatározni, hogy mennyit kellene költened marketing kampányaidra és szeretnéd biztos kezekben tudni a hirdetéseidet, vedd fel velünk a kapcsolatot!

  1. A legolcsóbb ügynökségek kiválasztása

 

Egy jó reklám, hirdetés nem olcsó dolog, ezt nem lehet megkerülni; hosszútávú befektetés, hiszen a hirdetések által sokkal több embert fogunk elérni és ezáltal eladásaink száma is növekedni fog. Egyes cégek a lehető legolcsóbb ügynökségeket próbálják megtalálni, amikor eljutnak arra a pontra, hogy kiszervezésre van szükségük. Nem véletlen sok ügynökségnél, hogy alacsonyak a költségek,ugyanis lehet, hogy nincs elég tapasztalatuk, vagy alacsonyabb minőségű munkát kínálnak. Némelyiknek rossz az ügyfélszolgálata, vagy akár kétes üzleti gyakorlatuk is van a marketing jelentések szándékos hiányával. Megértjük, hogy a költségek mindig korlátozó tényezőt jelentenek, viszont győződjünk meg róla, hogy olyan ügynökséggel dolgozunk, amely valóban szilárd megtérülést biztosít a befektetett összegekből. 

 

Az Adnet Media-nál ügyelünk arra, hogy megismerjük cégedet, vállalkozásodat, valamint termékeidet, szolgáltatásaidat és a lehető legtöbbet hozzuk ki online megjelenésedből, hirdetéseidből!

 

  1. A feltételezés, hogy nem engedhetjük meg maguknak a PPC hirdetést 

 

Nem feltétlenül kell havonta 100 000 Ft-okat rászánni egy Google Ads kampányra ahhoz, hogy eredményeket érjünk el. Egyes márkáknak talán már havi 40-50 000 Ft is tökéletes, míg mások akár több százezer forintokat is befektethetnek. Mindkettő hozhat eredményt, csak a mérték lesz más. A legtöbb pay-per-click platform akkor számít fel díjat, ha a felhasználók egy adott műveletet hajtanak végre. A Google kereső hirdetéseknél láthatjuk a különböző kulcsszavakra vonatkozó szabványos licit tartományt, így meghatározhatjuk, hogy azok nyereségesek lesznek-e. A legtöbb PPC platformon licit maximumokat is beállíthatunk. Vessünk egy pillantást a különböző PPC-hirdetési rendszerekre, nézzük meg az átlagos költségeket, és azt, hogy mit engedhetünk meg magunknak a befektetésre. Fontos tudnunk, hogy a Google-nek szüksége lesz néhány hétre ahhoz, hogy megtanulja, hogyan érheti el az optimális eredményeket, de egy hónap után már képet kell kapnunk arról, hogy egy platform milyen lehetőségeket rejt magában a meglévő kampányainkhoz.

 

  1. Megpróbálunk mindenkihez szólni 

 

Ismét egy hihetetlenül könnyű e-kereskedelmi marketing hiba, amely azonban eléggé pusztító lehet. Könnyű kísértésbe esni, hogy a lehető legtöbb vásárlót akarjuk megszólítani, remélve, hogy mindegyikben megvan a potenciál, hogy vásárlóvá váljon. Ám ha mindenkit meg akarunk szólítani, könnyen előfordulhat, hogy cenzúrázzuk a márkánk azon részeit, amelyek segíthettek volna abban, hogy még inkább megkülönböztethetővé váljunk. Tegyük fel, hogy túrabakancsokat árulunk. Olyan marketing kampányokat próbálunk létrehozni, amelyek elég általánosak ahhoz, hogy mindenkit megszólítsanak, aki túrázik, beleértve a következő célközönségi réseket is:

 

  • Akik egy csinos “túra”/gyalogos csizmát szeretnének, amivel egy sík, egy mérföldes kört tudnak megtenni. 
  • Alkalmi túrázók, akik évente néhányszor szeretnének megnézni egy nemzeti parkot.
  • Parkőrök, akik naponta a szabadban dolgoznak. 
  • Intenzív hegymászók, akik az Everest megmászására készülnek.

 

Ezek teljesen különböző vásárlók, akik különböző termékeket keresnek és ha megpróbáljuk mindegyiket megszólítani, egyiküket sem fogjuk megszerezni, mert mindannyian olyan márkát keresnek, amely megfelel az egyedi igényeiknek, így például az Everest-túrázó mosolyogni fog, aztán elnavigál az oldalról, ha a webhelyünkre lépve a bakancsok vizuális esztétikájáról szóló említéseket lát a nagy teljesítményű statisztikák és funkciók helyett. Ez nemcsak az általános marketing kampányok, hanem a márkaépítésre is vonatkozik. Ne féljünk felvállalni egy éles, vicces, furcsa, lányos, sötét vagy akár szarkasztikus márka hangot. Ismerjük meg a közönségünket, és tudjuk, hogy kik akarunk lenni márkaként – végső soron ez lesz a siker titka, ez fog segíteni kitűnni. 

  1. A kulcsfontosságú landing oldalak tesztelésének elmulasztása 

 

A legtöbb vállalkozás tudja, hogy tesztelésre van szükségük a marketing kampányaikban. Alaposan tesztelik a hirdetéseket, az e-maileket, sőt, még a közösségi média posztokat is, amelyek a felhasználókat a céloldalaikra irányítják, ám valamiért elfelejtik magukat a céloldalakat tesztelni. Néha az alacsony konverziós arányok problémájának semmi köze a kampányokhoz. Ha sok kattintást kapunk, de kevés konverziót, akkor vagy rossz célközönséget érünk el, vagy a céloldal a bűnös, így tehát nagyon fontos, hogy a hirdetésekből egy olyan érkező oldalra kerüljön a potenciális ügyfél, amely segít a vásárlásgenerálásban. 

 

A marketing trükkös lehet, de sokkal könnyebb jelentős eredményeket elérni a kampányokból, ha a megfelelő alapokra építkezünk. Ha elkerüljük ezt az öt gyakori online marketing hibát, az már jó kiindulópont lehet, így pedig ezek nem fogják kisiklatni az egyébként sikeres kampányokat,ezáltal pedig maximalizálhatjuk a bevételt.

 

Segítségre van szükséged online marketingeddel kapcsolatban? Keress minket bizalommal és bízd ránk online jelenlétedet!



    Ajánlatkérés

    Ingyenes tanácsadás irodánkban.
    Kérjük töltsd ki az alábbi űrlapot, munkanapokon 4 órán belül fel fogunk keresni.

    Ajánlatkérés