A legjobb tippek Facebook hirdetésekhez

SEM, azaz a keresőmarketing: Mi ez és hogy kell jól csinálni?
június 22, 2021

A legjobb tippek Facebook hirdetésekhez

A Facebook továbbra is a legnépszerűbb közösségi média platform milliárdnyi felhasználóval. Ennél jobb érv és alkalom pedig nem is szükséges, hogy belevágjunk a Facebook Ads világába. De mikre érdemes figyelni?

Annak ellenére, hogy manapság arról beszélünk, hogy a Facebook elérhetősége csökken, elég egyértelmű, hogy az emberek jobban szeretik az oldalt, mint valaha. Csak az Egyesült Államokban élő Facebook-felhasználók 70%-a naponta jelentkezik be a profiljukba, szemben az Instagram 59%-ával, a Twitter 38%-ával, vagy éppen a Twitter 27%-ával. Mindezek a felhasználók hatalmas potenciált rejtenek magukban, és a Facebook a B2B és a B2C vállalkozások egyik legjobb hirdetési platformjaként jelenhet meg.

Ahhoz viszont, hogy egy sikeres és vevőszerző Facebook hirdetésünk legyen, több elem szükséges. A megfelelő célcsoportnak kell becéloznunk, egy nagyszerű és megkapó képre vagy videóra van szükségünk és persze nem utolsó sorban meggyőző szövegre is. Míg az első kettő valamilyen szinten magától értetődik (hiszen a tesztek alapján pontosan látjuk, hogy mi működik és mi nem), addig az utóbbi már egy komplexebb terület. Ebben a cikkben olyan tippeket és tanácsokat osztunk meg, melyek fontosak lehetnek a sikeres Facebook hirdetéseket illetően.

Egy személy egy közönség helyett

Az online hirdetések esetében a megkapó írás teljesen olyan, mintha egy konferencia színpadán tartanánk beszédet. Ahogy ott, úgy az online térben is érdemes magát a közönséget egy nagy személyként reprezentáljuk. Így mindenki a magáénak érezheti az üzenetet, úgy gondolhatja, hogy specifikusan neki szól minden.

Győződj meg arról, hogy rendes képeket használsz

Sok kisebb vállalkozásnak – és sokszor még nagyobbnak is, főleg a B2B térben – rengeteg látványelem nincs kéznél. Ennek eredményeként olyan hirdetés születhet, amelynek képe / videója nem illik össze a szöveggel. Mindez pedig egy Facebook-felhasználó számára roppant kényelmetlen érzést nyújt. Úgy érezheti magát, mintha nem értene valamit, kimaradt volna valamiből, ezzel pedig potenciális vevőt veszíthetünk.

Legyen összpontosítva a hirdetés egyetlen cselekvésre

A legjobb Facebook hirdetéseknek egyértelmű célja van. Megpróbálja növelni a márka ismertségét, újabb és újabb vevőt szerezni vagy eladni egy terméket. Nem számít, hogy milyen terméket vagy szolgáltatást hirdetünk, hiszen mindennek egyértelmű cselekvésre ösztönzéssel (CTA) kell rendelkeznie. Enélkül a Facebook-felhasználók látják a hirdetésünket, de fogalmuk sincs arról, hogy hova kellene kattintani vagy mit kellene tennie.

Legyél rövid és tömör

Minden egyes hirdetésünkét fizetünk bizonyos összeget. Emiatt sokan azt érezhetjük, hogy minden bele kell zsúfolnunk ebbe a pár sorba és képbe. Végül is meg kell magyaráznia a termékét, nem? Hát nem! A Facebook hirdetéseknek rövidnek, de értékesnek kell lenniük. Minden összpontosítunk arra, hogy ezeket a reklámokat éppen a szabadidejüket töltő felhasználók látják majd. Őket kell megszólítani, de pontosan, tömören.

Hagyd a nyakatekert formát

A szövegírás nem magas irodalom. Mindenféle barokkos körmondat és költői túlzás csak ront a hirdetésen. Az első számú prioritás mindig az legyen, hogy minden egyes szöveget egy 10 éves is el tudjon olvasni – és meg is tudja azt érteni! Egyszerű nyelvezet, hétköznapi szóhasználat, mindent könnyen és dinamikusan.

Legyél tisztában a számokkal

Ha egy olyan adott és specifikus terméket értékesítünk, ami megköveteli a korrekt számokat és beszámolókat, akkor nem érdemes ezeket mellőzni. Ilyen esetekben a felhasználók az árakat keresik és ezek alapján tudjuk meggyőzni őket a mi termékükről. Nyilván nem kifizetődő, ha csak felsoroljuk az árainkat – építsük fel, egy vagy fél mondatot mindig biggyesszünk oda a hangulatteremtés végett.

Teszt, teszt és teszt

A tesztek futtatásával csak javíthatunk a Facebook hirdetéseinken. A Facebook ebben pedig nagy segítség, hiszen kristálytisztán megmutatja nekünk, hogy mi működött és mi nem. Melyik reklámunk milyen elérést produkált, mindezt pedig grafikonokkal és számadatokkal levezetve. Ez tárja fel előttünk nem csupán a lehetőségek tárházát, hanem azt is, hogy mire érdemes fókuszálni és mit szükséges kijavítanunk.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük