A jó landing page titka 

A jó landing page titka 

Már nem csak azért fontos, hogy jelen legyünk a lehető legszínesebb palettával az online térben, mert így találnak meg minket a legkönnyebben, hanem mert az online kialakult piaci versenyből sem maradhatunk ki, máskülönben versenytársaink előnybe kerülnének. 

 

A kellően reprezentatív landing page a megoldás az emberek figyelmének felkeltésére, hiszen lehet, hogy van egy nagyszerű online marketingünk, és fantasztikusan beállított hirdetéseink, ám ha a landing page-ünk nem elég célratörő és érdekfeszítő, könnyen elnavigálhatnak oldalunkról a látogatók, ezzel eredménytelenné téve marketing stratégiánkat. Az emberek figyelme könnyedén elterelődik, így fontos, hogy valóban egy oldalból álljon a landing page, ne legyenek rajta egyéb menüpontok, hiszen úgy könnyen elkattinthatnak a látogatók. Minél kevesebb úgymond a “zavaró tényező”, annál nagyobb az esélye, hogy elvégez valamilye számunkra fontos tevékenységet és ezáltal növekedik a konverziós arányunk.

 

Mi is a landing page?

 

A landing page, vagy más néven érkezési oldal az a céloldal/aloldal, ahova a felhasználó egy online hirdetésünkre kattintva érkezik és ahol mi egy kifejezett terméket, szolgáltatást kínálunk neki. A landing page-ek célja a konverzió, azaz valamilyen számunkra mérhető, vállalkozásunk szempontjából fontos tevékenység, vagyis például: 

 

  • vásárlás, 
  • hírlevél feliratkozás, 
  • ajánlatkérés, 
  • regisztráció stb.

 

Landing page minden online hirdetés esetén ajánlott, főleg, ha sok aloldalból áll az oldalunk, mivel könnyen elterelődhet a potenciális vásárlónk figyelme, a landing page-k pedig segítenek a fókuszálásban.

 

Mire figyeljünk?

 

Konkrétan és célratörően

 

Érdemes úgy összeállítani a landing page-et, hogy könnyen értelmezhető legyen, ne zsúfoljuk túl rengeteg információval és CTA gombbal, mert azzal káoszt teremthetünk az oldalon és elijeszthetjük a potenciális ügyfelet. Találjuk meg az egyensúlyt a túl kevés és a túl sok információ között.

 

Amennyiben egy űrlap kitöltése is szerepel az érkező oldalon, úgy arra is figyeljünk, hogy ne kérjünk túl sok adatot, valamint gyorsítjuk a folyamatot, ha a legtöbb helyen legördülő menüs válaszlehetőségeket adunk meg, ellenkező esetben elnavigálhat a látogató az oldalról, mert túl hosszú és bonyolult érzetet kelthetünk benne. 

 

Figyeljünk a designra

 

Amennyiben van kialakított brandünk, úgy landing page-ünket igazítsuk hozzá. Az érkezési oldal design-ja nagyon fontos, ha nincs konkrét arculatunk, érdemes odafigyelni a betűtípusokra, színekre, alakzatokra és arra, hogy minden eszközön jól nézzen ki a desing, legyen az laptop, mobil, tablet stb. Érdemes lehet kontrasztos színeket használni, valamint képeket is beszúrni.

 

Teremtsünk összhangot

 

Legyen összhang a hirdetésünk és a landing page-ünk között, hiszen ezáltal azt fogja érezni a látogató, hogy jó helyen van. Az összhang nem csak design-ban értendő, hanem kommunikációs stílusban és tartalomban is.

 

Hassunk az érzelmekre

 

Az egyik legfontosabb az érkező oldal szövegezése és a CTA (call-to-action) gombok elhelyezése. Ahhoz, hogy megfogjunk egy látogatót és meggyőzzük, hogy minket válasszon, hatásos szövegre és főcímre van szükség, amelyből azt fogja érezni, hogy kifejezetten neki szól az ajánlatunk és kár lenne kihagyni. Használjunk szépen csengő szavakat, érzelmekre ható kifejezéseket CTA gombokat pedig a szöveg segítségével irányítva helyezzük el a megfelelően feltűnő és könnyen elérhető helyekre. 

 

Ne feledd el kommunikálni az értéket sem, vagyis azt, miért jó ez nekik, miért éri meg és mit is kap pontosan, illetve a bizalmat is erősítsük például véleményekkel, referenciákkal.

 

Ösztönözzünk

 

Használjunk képeket és olyan elemeket, amik buzdítóan hatnak és a CTA gombok irányába terelik a figyelmet, akár egy nyíl vagy egy olyan kép, ahol a kép szereplője a CTA gombra mutat, de a design-t, grafikát is alakíthatjuk úgy, hogy az a tekintetet a gombokra csalja. 

 

 

Szükséged van egy jó landing page-re hirdetéseidhez?

Vedd fel velünk a kapcsolatot és közösen elkészítjük a tökéletes landoló oldalt számodra! 

 



    Ajánlatkérés

    Ingyenes tanácsadás irodánkban.
    Kérjük töltsd ki az alábbi űrlapot, munkanapokon 4 órán belül fel fogunk keresni.

    Ajánlatkérés