A közösségi média folyamatosan változik. A legújabb trendek használata segíthet egy vállalatnak kitűnni a versenytársak közül. Az emberek a közösségi médiát a mindennapi életük részeként használják, és a vállalkozások özönlenek rá, hogy elérjék az ügyfeleiket. Az információ-túlterhelés megelőzése érdekében a vállalkozások kreatívan használják a közösségi médiát, hogy elérjék az ügyfeleket. A szervezetek a közösségi média marketing segítségével fellendíthetik vállalkozásukat, és a megfelelő platformokon elérhetik a különböző generációkat.A világ lakosságának körülbelül 58,4%-a naponta átlagosan két óra 27 percig használja a közösségi médiát. Rengeteg új lehetőség van a közösségi média különböző módokon történő felhasználására. A legújabb közösségi média- és marketing trendek követése segíthet a vállalkozásoknak abban, hogy a digitális túlterheltség világában kiemelkedve elérjék az ügyfeleket. Íme néhány a 2023-as év legfontosabb közösségi média trendjei közül.
1. A TikTok továbbra is növekedni fog
2021 szeptemberében a TikTok több mint 1 milliárd aktív havi felhasználóról számolt be, és még mindig növekszik. Azon vállalatok számára, amelyek fiatalabb közönséget szeretnének elérni, a TikTok elengedhetetlen. Ez az egyik legfontosabb platform a Z generáció és az ezredfordulós fogyasztók elérésére. A TikTok a vállalkozások számára is megfelelő platform, hogy rövid formátumú videókkal reklámozzanak. A TikTok emellett hirdetésekkel és üzleti profil eszközökkel is rendelkezik a platform bővítéséhez.
2. A videotartalmak továbbra is dominálni fognak
Tanulmányok szerint a globális fogyasztói internetforgalom 82 százaléka videós tartalom lesz. A hosszú formátumú videók azonban veszítenek népszerűségükből, mivel egyre több fogyasztó fordul a rövid formátumú videók felé, mint például a TikTok, a Facebook Reels, a YouTube Shorts és az Instagram Reels és Stories. Ráadásul a vállalatok az élő közvetítés felé fordulnak, hogy kapcsolatba lépjenek a fogyasztókkal. Ezek a videók magukban foglalhatják egy történet elmesélését, egy termék bemutatását, események népszerűsítését vagy egyéb vállalati kommunikáció megosztását. A Hootsuite szerint a közösségi média videók hosszát egy perc körül kell tartani.
3. A közösségi kereskedelem térnyerése
A termékek megvásárlása közvetlenül a közösségi médián keresztül válik majd általánossá. A közösségi hálózatok kiskereskedelmi platformokká fejlődnek, kirakatokkal és vásárlás generáló posztokkal. A Sprout Social szerint a fogyasztók 98%-a tervezi, hogy a közösségi médián keresztül fog vásárolni, ebből kifolyólag fontos lépést tartani. Az ideális vásárlási élmény megteremtése érdekében a vállalkozásoknak arra kell összpontosítaniuk, hogy minél kevesebb kattintást hozzanak létre. Ezt úgy érhetik el, hogy kezdetben a legnépszerűbb termékeikre összpontosítanak a teljes kirakat helyett.
4. A kiterjesztett valóság mainstream lesz
Más technológiák – mint például a virtuális valóság (VR) és a kiterjesztett valóság (AR) – integrálódni fognak a közösségi médiába, nagyobb elkötelezettséget kínálva az ügyfelekkel. Míg a VR bevezetése még a kezdeti szakaszban van, az AR-t már használják az Instagramon és a Snapchaten a megosztott vizuális anyagok feldobására. A Snapchat például AR-t használ az összes fotószűrőjéhez, hogy az embereket például állatokká változtassa vagy kisminkelje, azonban az AR-alkalmazások között több is van a fotószűrőknél. Az emberek előre is kipróbálhatnak termékeket. A fogyasztók például megnézhetik, hogyan illeszkednek a bútorok egy szobában, vagy virtuálisan felpróbálhatnak egy napszemüveget.
5. Az influencer marketing tovább növekszik
Az influencer marketing nem új keletű, de nem is fog eltűnni. A közösségi média tele van márkákat népszerűsítő influencerekkel. Az influencerekbe való befektetés nem olyan drága, mint a reklám- vagy marketing kampányok más formái, de még mindig eredményes. Az Influencer Marketing Hub felmérése szerint a marketingesek kilencven százaléka találta hatékonynak az influencer marketinget. Az influencerek felhasználásával a vállalatok többet tehetnek a leadek generálásánál. Az influencerek segíthetnek az ügyfelek elkötelezettségében és az ügyfélhűség előmozdításában is.
5+1. A hely alapú célzás növekedni fog
A hely alapú célzás használata segít a vállalatoknak a helyi fogyasztók megnyerésében. A helyiek megtalálásának gyakori módja a geotagging, vagyis a célzás használata a közösségi médiatartalmakban, hogy elérjék a célközönséget. A közösségi média felhasználói rákereshetnek a közelükben lévő posztokra, ezért mindenképpen adjon hozzá egy helyszínt a poszthoz. Az Instagram például rendelkezik helykeresési lehetőséggel, a Facebookon pedig a vállalatok “felturbózhatnak egy posztot”, és kiválaszthatják a célhelyszíneket a közönség számára, hogy segítsék az elérés szűkítését.
Tudjuk, hogy nem egyszerű naprakészen maradni a folyamatosan változó social media trendek között, így érdemes lehet szakértőkre bízni online marketingjének menedzselését. Az AdNet médiánál mi a szívünkön viseljük vállalkozásod sorsát, így gondosan ügyelünk a tartalmakra és a folyamatos online jelenlétre. Keress minket bizalommal online marketinggel kapcsolatosan és segítünk lépés előnyt szerezni a versenytársakkal szemben!